01 January, 2009

i don't know why.. but i feel compel to....

iyer... salam maal hijrah dah tahun baru.... kalender islam dgn masihi nih dah nak sync adakah satu hari nanti kite akan sambut tahun baru serentak..? gua tak tau sbb gua buat mathematic-an jadik gua tak reti laa nak kire menda menda nih.. walaupun kompleks dan tak kompleks... tapi sbb tahun islam lagik pendek benda nih takkan dapat sync...? betul ker tak betul tuh tatau laa siler siler laa google kalo rajin.. gua pada ketika ini byk lagik menda nak hendak dikejakan.... org ckp tahun baru chapter baru.... tapi yg pastinyer tahun baru nih agak pelik skit sbb kalo ikut jadual sekarang nih gua dah patut balik malaysia.... visa student gua pun sampai ujung bulan 1 nih.. jarang jugak gua buat benda abis lambat... selalunyer abis on time atau abis sebelum time.. maklum laa kalo org janji nak jumpa gua pkl 11.00 selalunyer pkl 10.50 gua dah sampei... hmm susah jugak nak paham apsal nih tejadik... tapi tahun nih byk benda yg menjadi persoalan yg dibiarkan tak bejawab sudah kena dijawab... tempat kosong yg suka tak suka kena di-isi dan itu laa yg menjadik pekara perkara yg menghantuai hari hari keidupan gua bemula detik 12 malam semalam.....

malam tadik seperti biaser kitaorg bukak BBC1 tgk pesta bunga api kat london eye.... giler meriah macam nak opening olimpik.. sedar tak sedar ini masuk tahun ker - 4 kitaorg tgk menda nih kat tv... dan sekaligus kat situh terus kena mengedap persoalan petama.. tahun nih kitaorg kena balik ker...?? hmm gua ada sampai bulan 5 nak kasik keputusan.... dan selagik gua tak abis tulis thesis gua nih mmg agak susah gua nak pikekan jawapannyer.... jadik secara tak langsung azam tahun nih nak pastikan lulus phd... kekekkekekekekkeke... kang tak lulus lagik byk hal plak nak kena pike kan... jadik bulan 1 nih dlm 30 hari kena usaha keras utk siapkan 150 muka surat sebab musabab kenaper diorg kena bagi phd kat gua.... mungkin pastuh senang skit gua nak pike aper nak buat menjelang bulan mei tahun nih... kalo ikut kehendak hati mmg tanak balik dan carik keja ajer kat sini.. atau kat eropah... atau kat amerika utara.. atau kat negara asia lain... pas dpt keja kena plak pinjam duit beratus ribu nk baya segala utang piutang... puhhh kompleks kompleks... tapi jauh di sudut hati gua menda yg kompleks tuh laa yg baguih... tapi mungkin keadaan ekonomi dunia yg merundum dalam tahun 2009 nih akan bunuh semua option yg ader... seperti biaser itu semua kite kena tunggu... tunggu gua hantar 1st draft.. pastuh tunggu plak ade org nak amik keja ker tidak.. pastuh tunggu plak dpt duit ker tidak... kena besaba abis nih....

mungkin pastuh settle hal hal nak balik ker tak nih.. lagik senang nak merancang keidupan..... sekarang nih kalo gua pike hal hal masa depan nih... igt paling senang nak pass ajer pada gua yg berada di masa depan.. biar die pening kepla.. tapi sudah tentunyer biler time tuh tiber gua di masa depan gerenti bengang apsal gua di masa lampau tak pike... susah nak kata laa kan... kalo kite dah ade semua jawapan kat dunia nih senang... tapi kalo sbb kite takde jawapan, jadik tak salah utk buat salah... at least dari situh kite dapat belaja supaya tak buat salah lagik biler masa masalah yg sama kite kena hadapi di masa depan.... aper pun gua harap semua org dpt start balik 0-0 biler time baru nih tiber.. tapi kite semua tau menda nih tak mungkin.. tahun baru walaupun bukak buku baru tapi buku lama still ader lagik... tak bole laa buang begituh sajer... kalo bebetul start baru semua menda abis kena whip out taper laa jugak... tapi gua harap semua org akan dpt hidup yg lebih harmoni.... gua tau duit susah... gua dah mula duit susah bulan nih... gua tau idup keluarga pelbagai cabaran.... gua tatau cabaran keluarga gua camner lagik .. hehehheeehe... dan sudah semestinyer keja pun asik tak seronok... relaks.. kalo gua kena balik jugak bulan 5 nih gua gerenti masuk balik kelab tepakse keja yg gua anggotai 3 tahun yg lepas.... aper pun buat buat laa besaba kengkawan... idup kat dunia nih sementara ajer... usah senak senak kepla... yeahhhhh

1 Comments:

Blogger Zan said...

balik lahh.. jom berhenti bekerja.

11:14 AM  

Post a Comment

<< Home