01 December, 2008

the real "azuma-kazuma"....


my bread hehehehee, originally uploaded by whitecokelat.

hehehehehe.. hari nih roti kitaorg dah kehabisan... pastuh sbb kedai roti sedap jauh plak nak pegi sejuk sejuk buta nih.. kitaorg igt rasenyer dah tiber mase kitaorg realisasikan impian kitaorg sejak dari tahun lepas lagik utk buat roti sendiri.. di samping dapat menyelesaikan masalah malas hendak pegi ke kedai yg jauh... masalah duit pun dapat diselesaikan ... kalo tak byk dpt laa skit jimat pun jadik laa kan.. zaman ekonomi meleset nih kalo tepung 1.5kg bole buat 4-5 buku roti harganyer baru 1 pound.. lagik elok laa buat sendiri daripada beli roti 1 pound... heheheehehhe... betul ker idak tuh... betul laa kot... jadik seperti hero utama cite pembuat roti azuma kazuma maka aku pun hari nih betindak utk mencipta roti petama .. roti no .1 hehehehehehehhehehe.....

senang ajer sbb baru memula buat roti jadik hari nih gua buat roti paling senang sekali iaitu roti putih.... senang nak buat roti sekaya ataupun roti toast yg kemudiannyer dapat disertakan dgn telur pecah belah putar alam time pagi pagi sementara tunggu org rumah gua balik umah.. maklum laa sebab anak gua dah besa sekarang makan cereal ajer tak cukup pepagi.. jadik kena belasah sediakan makan tghari sekali.. walaupun sejak 2-3 minggu nih kitaorg bgn pkl 130 petang.. kekekekkekekekeke.. maknenyer lepas ajer die sarapan kena bagi makan lunch terus.. begituh laa seadanyer sampai laa minggu depan biler masa org rumah gua akan menjadi suri rumah sekejap seperti waktu memula datang sini dulus...

aper pun eksperimen nih mula agak lambat jugak.. sbb pkl 6 ptg tadik gua tgk dew tour.. pastuh pkl 8mlm plak tgk gadget show.. pastuh pkl 9 malam kena makan malam plaks... jadik pkl 930 camtuh gua baru nak mula tadik pkl 12 lebih lebih skit baru laa masak.. nasib baik gua ade tangan solar kalo tidak lambat plak roti nih nak naik.. kekekekkekekekekeke.... jadik hari nih lepas makan roti sendiri terasa plak kesedapannyer.... uihh nampaknyer kalo gua tak abis belaja phd nih.. gua dah tau laa masa depan gua ke maner... hehehehhee.. nampaknyer gua kena buat siri yakitate-roti laa plak... english bread.. german bread .. french bread.. semua negara ader roti die sendiri.... tapi malangnyer malaysia takde roti die sendiri.... di tgh tgh kekacauan politik dan ekonomi yg sedang melanda.. tetiber muncul laa seorg budak.... ini adalah kisah seorg budak pembuat roti untuk mencipta roti malaysia yg akan diperkenalkan di seluruh dunia.. jeng jeng jeng jeng.... yakitate... roti !!! hehehehehehee.... episod anime pun mula kat sini... wakwkawkkakwkwakwwkwakwkaa

4 Comments:

Blogger Jin said...

hahahahah....all the best bai...lu pasti bole jadi tukang pembuat roti yang terkenal kat mesia....jgn lupe jual memurah skit bai...heheheh

5:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

azuma effirul dan kinmaru hasniza muahahahaa

9:32 AM  
Blogger princessGarnet said...

weh,kanmuri la apa plak kinmaru
sori salah

7:56 AM  
Blogger Zan said...

sampai sini bukak kedai roti bagus tu. Tu pon kalo nak lagi berani koyakkan phd yang tuan dapat tuh.

7:45 PM  

Post a Comment

<< Home