16 December, 2008

hanya kita dan bintang....

ermm alhamdulillah jugak nampaknyer intenet kitaorg masih lagik bernyawa setakat ni..... sperti biaser tatau laa sampai biler tuh.. takut aku ter-jinx plak dgn post yg mengatakan kitaorg selamat... maklum laaa 6 hari lagik sebenanyer baru kiteorg officially tuka supplier... tapi harap harapnyer semua ok laa sampai ke time tesebut.... gua rase dah dekat 2 minggu org rumah gua melepak kat umah nih... dan masuk minggu nih mmg dah nampak tanda tanda ketensen-an die duduk di umah nih.... agak moody jugak.. ditambahkan anak gua yg sekarang nih tgh rebel mode lagik menampakkan suasana agak panas..... umah nih pelik jugak kekadang elok ajer panas tanpa perlu on heater.. tapi masa masa lain terasa mcm peti ais laa plak.... entah laa agaknyer cuaca tak menentu sbb salji nak turun kot... kekekekekke.. gua pun tatau laa betul ker tidak....

bebalik kepada citer asal.. org rumah gua ade interview lagik hari kamis nih... gua igt bagus jugak laa kalo org rumah gua dapat.. sbb at least tade laa die asik tensen ajer duduk kat umah nih... mungkin dah jadik kebiasaan... gua plak mmg tak kesah duduk kat umah sbb dah 3 tahun dah gua mmg duduk kat umah.... gua rase sebenanyer gua mmg suka bebenor duduk kat umah lepaks ngan si anja ajer... mungkin itu laa yg gua malas nak tinggalkan biler dah kena mula keja nanti.. kalo bole nak buat keja jugak tapi dari umah ajer ... kalo kekadang keluar tuh tade hal laa kan.. tapi kalo bole set up laboratory kat umah nih bagus jugak.... kasik office environment tapi kat umah... senang nak buat keja bebiler suka .. bole keja 24 - 7 pastuh tak kurang jugak masih ade byk masa utk keluarga.. tapi itu laa the dream -- gua rase semua org pun nak jugak.... paling org nak gua rase goyang kaki poya poya tapi ade duit.... tapi ini susah nak jadik melainkan korang anak raja atau jutawan atau billion-wan atau rock star atau pelakon atau player bola n so on n so on.....

jadik gua igt dgn realiti gua nih, dah cukup laa kalo gua bole bekerja kat umah... gua rase kalo jadik sura rumah pun ok (sbb suri utk pompuan - hehehehhe mengarut nih).... aper pun utk mencapai dream gua tuh kena laa keja jugak dlm 4 - 5 tahun nih.. mengumpul duit grant yg dapat membiayai penyelidikan gua kat umah.. jadik tak perlu laa nak pegi keja mengaja memaner dan sebagainyer.. mungkin bole jugak pegi mengaja tp itu macam pro-bono laa (dpt duit skit pun takper) utk membayar budi dan berjasa kepada anak bangsa malaysia... sbb tanpa korang semua takkan gua ada peluang beginih.... gua mungkin genius.. tapi kalo takde org nak bagi duit susah jugak... hehehehhehehehe sungguh perasan nampaknyer.... aper pun situasi kat umah utk org rumah gua tak nampak menggembirakan pada die... gua igt itu hari die nak relak relak selepas keja tak abis 3 tahu nih . take things slow tapi nampaknyer rase boring itu cepat masuk ke dalam jiwa raganyer.....

gua rase kalo dpt keja kamis nih pun mmg baguih bebenor laa... dpt laa org rumah gua kembali ceria.... walaupun akan menambah tekanan gua mengabiskan thesis gua tapi aper sgt laa idup nih kalo smooth sailing... kasik cabaran skit aa baru hero... cthnyer kalo nak type 200 muka dalam mase 2 bulan tuh senang ajer... jadik kalo kena buat 200 muka dalam 2-3 minggu gua igt baru hero.... tak genius laa kalo jalan yg hendak dilalui tidak berduri... kekekekekekkekkeek .. aper pun gua senantiasa mendoakan org rumah gua bejaya... bukan setakat die gumbira.. tapi pendapatan per kapita umah kitaorg nih pun akan semakin betambah... memberikan harapan bahwa idup kitaorg tidak akan tertekan apabila masa utk ditekan akan tiber kelak... die pun dpt menambah skill utk menjadi bos biler balik nanti.. jadik come on awak.... u can do it.... aper pun kitaorg keluar bando tadik, hampir semua kedai dah mula jualan murah... blum murah lagik la tapi tekejut sbb sepatutnyer jualan yg nampak cam mura patut mula 2 minggu lagik.. ini skit punyer awal... nampaknyer semua org pun tetekan ekonomi merosot... hmmm secara tak langsung ini menjawab post gua yg terdahulu.. mmg tak perlu... aiyaaakkk..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home