21 December, 2008

terkini tapi tidak sensasi.....

takde byk benda yg jadik sepanjang minggu lepas... tapi di luar kebiasaan kitaorg.... minggu nih kitaorg menerima sorang lagik tetamu dari malaysia... kali nih adik ipar gua plak datang betandang ker teratak kitaorg yg tak besa maner dan tak kecik mane nih.... sedang sedang ajer laa tuh.... aper pun disebabkan tahun 2008 dah nak abis (uihh dah nak abis dah rupenyer) maka adik ipar gua yg jugak seorg mekanik mas kena laa abiskan tiket free die tahun nih.. jadik disebabkan masa pun tak byk.. duit pun kena jimat utk majlis pekahwinan die tahun depan maka die memilih destinasi yg senang tak payah nak pike iaitu ker umah kitaorg nih.... seperti biaser org rumah gua excited mengingatkan pelbagai stok barangan dan makanan yg akan diperolehi... dan kebiasaanyer kalo wakil wakil dari pihak org rumah gua yg sampai sudah tentunyer ader dibekalkan rendang.... kalo nak kire dah dkt 3-4 kali kitaorg dpt memakan rendang.... yg fresh dimasak dan dibalut dalam tupperware sebelum di bawa menaiki kapal tebang selama 13 jam utk sampai ke destinasi....

aper pun hari kamis hari tuh, gua pegi keluar besukan sekejap.. bagus jugak sebenanyer sbb asik duduk umah mengadap komputer nih rase sebu laa plak.. kalo keluar bejalan ke bando tuh bukan tak best... best jugak tapi bahya kerana mungkin membelanjakan wang kepada pekara pekara yg tidak sepatutnyer... hehehehhee.. aper pun gua sajer ajer perlukan rehat daripada membaca kertas kertas ilmiah nih.... byk jugak yg kena ditgk dulu.. bukan aper dlm proses penulisan gua nih gua tanak laa belasah ajer bubuh benda yg separa tau .. kang kalo kena tanyer time peksa kang susah plak kalo tatau nak jawab.. jadik gua amik langkah bejaga jaga laa.. gua seperti biase senantiasa optimistik.. walaupun target nk siapkan thesis tgh bulan 12 tak tecapai tapi target baru tgh bulan 1 nih gua igt suka tak suker kena capai laa jugak.. kalo tidak kang susah plak nak jawab.. hehehehehehhehehehe...

aper pun balik gua besukan org rumah gua ckp adik die sudah menaiki bus dari london dlm pkl 6 camtuh... sekajap lagik nak sampai katanyer.. gua igt gua pun mandi dulu... tapi dlm pada masa gua mandi tuh die ckp adik die dah turun bas... die pun keluar dulu ngan si anja lepak kat bus stop... rupenyer adik ipar gua tak dpt turun bus stop depan umah..... pastuh die pegi jalan kaki plak dari town... aper pun setelah kitorg keja mengeja jumpa laa lepas tuh.... tapi malangnyer... kali nih rendang kitaorg telah dirampas oleh pihak imgiresen.. ish ish ish.. tak pepasal adik ipar gua yg membawa masuk menda tuh mendapat surat amaran dari diorg nih.... ish ish ish.. kalo keluar border control nih lagik lawak.. hehehehehheehe... die pun kewl ajer jadik sudah tentunyer takde laa drama drama lain yg berlaku kat airpot tuh.... jadik takde laa teruk sgt.. janji die bagi masuk.. kalo melarat sampai hal hal lain kang susah plak jadiknyer... kesian org rumah gua yg sudah prepare masak nasik bebyk nak makan ngan rendang.... kekekkekekekkee... nampaknyer kena masak rendang sendiri laa gamaknyer.... huhuhuhuuuuu

0 Comments:

Post a Comment

<< Home