09 December, 2008

esok hari raya..?

salah salah.. semalam hari raya.. hari nih dah the day after raya... kekekekekkekeke.... tak pepsal gua masih rase macam ujung minggu.... mula hari jumaat hari tuh sampai laa sekarang gua rase hari sabtu dan ahad yg tak abis abis lagik... adakah ini disebabkan semalam hari raya..? bukan bukan sbb utamanyer adalah kerana org rumah gua sudah tidak lagik bekerja... sudah tamat kontrak keja dekat nxp.. lama jugak dekat 1 setengah tahun bekerja kuat kat sana... siap 2 kali renew kontrak lagik... tapi biaser laa dalam keadaan gawat cam nih musti laa ader kompeni nak cut back skit... merge memaner dept yg bole.. pastuh kalo bole kurang kurangkan hire org org kontrak nih.. sebaliknyer tambah skit workload workforce yg sedia ader... itu laa yg tejadik gua rase.. tapi aper pun selepas 3 tahun kat sini... gua rase ader jugak 2 setengah tahun org rumah gua bekerja... jadik biar laa die rehat rehat sekejap... tunggu peluang peluang lain plak selepas nih... in fact masa raya korban semalam org rumah gua ader interview... heheheheehehehe.... kata org hari baik bulan baik kan... mane laa tau..

aper pun seperti biaser kitaorg ade buat makan makan ala kadar... ader skit rezeki murah sbb duit elaun masuh melimpah ruah plak sekarang nih.. itu pun sbb sudah bebulan bulan kitaorg idup susah duit tak sampai sampai... tapi dalam diam walaupun gua perasan macam byk duit ajer dlm bank.. saban bulan pastinya amount akan susut dgn mendadak sbb nak kena baya sewa.. yer kepada yg tak tau lagik.. duit elaun yg gua dapat cukup cukup utk umah sewa dan bil ajer... lepas campur duit makan tiap tiap bulan abis laaa... jadik time masuk byk kena laa bejimat sbb kalo tidak 2-3 bulan mendatang merangkak nak melepaskan diri... kalo sebelum nih ade org boleh cover... time sekarang nih tak dapek laa begituh.. kena laa berigt igt duit yg kena disediakan utk bulan bulan depan... tapi sbb gua sekarang nih dah masuk mode ekonomi merosot barang mahal.. maka mmg susah nak buat pembelian... kena bebetul murah dan sudah tidak ade yg lebih murah daripada yg murah sebenar benarnyer baru laa beli... sbb tuh jenuh jugak nak beli satu barang abis 3-4 jam carik utk pastikan barang tuh dah abis murah... kekekekekekkekeke.. biaser laa idup sebagai pelajar, lagik lagik bekeluarga mmg ade ketat skit aaa....

aper pun dlm 2-3 hari nih gua sendiri takde menda buat... takde menda langsung... keja byk tapi byk keja tuh keja utk menulis laa menyebabkan gua skit punyer lembab... disebalik rase malas ade jugak rase gabra nak mula menulis.. yer laa dlm 2-3 minggu lagik sepatutnyer dah siap thesis... yg jugak bole dikatakan bahan bukti bagi menunjukkan bahwa gua sudah cukup ilmu utk dianugerahkan pangkat dr... itu laa yg seram tuh... tak sangka dah sampai masenyer... mungkin sbb tuh dalam tak sedar gua skit punyer rase payah nak menaip... biar satu ayat pun.... jadik disebabkan gua kononnyer writers block gua pun layan laa how i met your mother cukup 4 seasons... kekekekekekekekeke... seperti yg sudah tertera di blog org rumah gua... seriously.. ini ade laa the most awesome-est citer yg gua penah tgk..... bebtul awesome.... kalo gua igt bebetul cite yg mmg abis kelako di kalangan cite cite yg gua tgk selama ini... ish ish ish... harap harapnyer pas abis marathon tuh dpt laa gua ubatkan writers block gua nih.... hehehehehehheheh

gua rase dalam 2-3 jam lagik kite bole tau jawapannyer.... kekekekkekekekekekke... sbb 2-3 jam lagik gua rase suka ker tak suker gua kena start menulis... walaupun takde laa sebenar benar mula menulis sbb byk benda dah ditulis... jadik lebih kurang 60% tulis baru... 40% tulis kembali.... kekekkekekeke... tapi gua igt tak perlu la nak risau.. sbb gua rase this is going to be legend (wait for it) dary !!!!! kekekekekeekkekkek... ok laa semangat semangat... gua rase baik gua mula bekerja keras sementara org rumah gua ade di rumah nih... kang kalo rezeki murah kang susah plak masa gua kembali dicatuu utk menjaga anak dan berkerja.... jadik sementara masa kerja gua sudah digandakan sekarang nih gua rase baik gua gunakan sepenuhnyer... keja keja....

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

tuan, satu kerugian jika mempunyai akal yang bijak tapi malas. satu kerugian besar wahai tuan. Bukankah tuan seorang yang rajin.

7:00 PM  
Blogger kenit said...

malangnyer hikmat kerajinan semakin bekurangan plaks...

7:03 AM  

Post a Comment

<< Home