13 December, 2008

perlu ker tidak perlu...?


rasesnye ader dekat setahun gua back n forth pike sama ada gua perlu ker tidak.... yer setahun yg lepas gua dah mula citer pasal kejahatan brand jordan mengeluarkan set 2 pasang kasut yg ditambah jadik no.23 (cth 10 + 13 = 23) selang 3-4 bulan sekali sepanjang tahun 2008 nih utk meraikan 23 tahun air jordan dikeluarkan sejak tahun 1983 (plus minus laa sebab seven nba makan 2 tahun sebenanyer mula ujung tahun sebelum dan abis tgh tahun selepas).. aper pun gua igt gua ade post pasal pakej petama yg keluar bulan satu dulu kat (sini - sudah giler ker blum..) yg menampilkan kasut jordan XIII kegemaran gua sbb bukan sahaja digunakan oleh mike tapi jugak denzel dan ray dalam he got game .... tak kurang jugak jordan X yg gua takde lagik.... tapi kegatalan dan keghairahan gua abis begituh sahaja sbb gua tidak punyer uwang utk bebelanja begituh besar bagi membeli kasut.. rase cam tak bebaloi laa plak kan.... lagik lagik biler time tuh duit pun takder..... nak idup pun cukup cukup makan ajer.. heheheheh..... lepas tuh saban tahun byk jugak pakej pakej yg gua nak belalu dan pegi.. antara nyer pakej 6 dan 17 sbb gua takde lagik jordan VI tuh.... pastuh jordan 16 dgn 7 sbb gua nak jordan XVI yg kaler itam tuh... kedian jordan 2 ngan 21... sbb gua takder lagik jordan II tuh....

yg pastinyer kebodohan brand jordan nih keluarkan 2 pasang kasut sekali mmg tidak dapat nak disangkal lagik.. nak ajer gua sekeh kepla diorg.. sbbnyer gua adalah org org yg tegolong nak satu kasut ajer dalam pakej tuh.. bukan 2 kasut.. kenaper laa diorg nih keji benor buat camtuh... aku igt kalo diorg baik hati keluar satu - satu kasut aku rase sudah lama cukup koleksi peribadi gua.. maka secara tak langsung akan menamatkan "hobi" gua yg agak mahal ini... hehehehehehehhe... aper pun sebagai penutup tahun nih dan promotion pakej 23 nih.. diorg akan keluarkan jordan 11 dan jordan 12... need i say more..? i probably need kalo org tatau pasal jordan XI.. jordan XI atau 11 adalah merupakan the holy-grail of all jordans... kalo nak citer holy-grail sepatutnyer adalah yg original.. keluar time 94 - 95 ... tapi cam biaser laa gua budak sekolah lagik time tuh mane ade duit nak beli kasut 400 - 500 ringgit kan..... itu besides the point laa aku igt... even time die keluar balik tahun 2001 pun gua takde sen nak beli lagik .... cumer biler time gua sudah mempunyai sen baru sekali die keluarkan.. dalam satu pakej jugak sekali dgn jordan 6 (yg aku hendak jugak) tahun 2006 itu hari... tapi pakej tuh tak sampai pun uk... walaupun sampai belum tentu gua nak beli.. sbb seperti biaser faktor kewangan....

secara teknikalnyer gua mmg dah ade jordan XI nih... ader 3 pasang lagik.. tapi itu edisi low (atau cut rendah)... walaupun secara teknikalnyer dah ader.. tetapi secara kasarnyer masih tak bole kire.. apsal? senang ajer.. sbb yg bebetul kire adalah yg tinggi... atau original cut laa sbb mike pakai dlm nba.. kecuali kasut kasut yg keluar time die besara.... tapi simply put... gua mmg dah lama bebenor nak jordan XI... infact if there is only one shoe i can own in this world.. it will definitely be jordan XI.... kata pun holy grail kan.... maka sekali lagik di penghujung tahun ini, lagik 6 hari menjelang tarikh keluar die... (gua tatau pun bole dpt online ker tak nih... nak pegi london rase cam jauh sekali .. kekekekkeke) - maka sampai laa kite ker to the ultimate question... is is worth it...? dalam keadaan ekonomi yg merundum... duit yg takde ... sewa uwah dan bil-bil yg beratur hendak dibayar... perlu ke tak perlu..??? ader ker menda yg dapat justify pembelian yg berharga 190.00 pound ini... yer gua sudah convert.. harganyer mmg bebetul 1000 ringgit... sama harga dgn bil gas umah gua 3 bulan tuh.... sememangnyer gua tak perlu pun jordan 12 yg datang sekali tuh -- bole jual nih tapi kalo dah sampai nanti gerenti gua rase sayang nak jual nanti.... hmm syahdu syahdu....

gua pun tatau aper nak buat biler timenyer tiber... biler mase 20hb tiber... naluri dan nafsu seudah tentunyer hendak... tapi iyer laa kalo kasut murah beli byk sampai 190 pound tuh lain citer.. tapi kalo nak beli 2 kasut ajer rase cam melampau plak.... tapi kasut nih the holy-grail.. the one... patutnyer kalo cite pasal the one semua menda lain jadik secondary.... sbb kite perlu buat aper saja utk dptkan... btul ker gituh... hmmm gua selalu pike begituh... tapi selepas 28 tahun idup di dunia nih.. dan merasai asam garam pahit manis kelat tak kelat dan pelbagai lagik.. gua rase gua dah paham the truth... kalo menda tuh btul utk kite.... jalan utk kite besama tidak laa senantiasa beliku dan beduri... tak perlu laa sampai berenang lautan api... pehhh.. tak pepasal ajer ini macam sudah keluar topik laa plaks.... begituh laa kalo hendak dianalogikan kesah gua dgn kasut kasut gua ini.... dalam erti kata lain.. kalo tak murah maknenyer bukan utk gua laa tuh.... kekekekkeekekekkekekkkekekek... tapi seperti seorg penggila kasut.. apekah gua sudah bersedia utk melepaskan peluang yg datang bukan senang senang ini begituh sahaja... perlukah gua menunggu bertahun lagik sebelum gua mendapatkan the holy grail... takkan laa sampai setua itu gua perlu tunggu - biler mase cinta gua tehadap kasut pun mungkin sudah semakin pudar.....ish ish ish mmg dilema... u can never put a value on true love.... so for 190 quids, that is as cheap as one could hope for.... btul tak? its now or never i supposed.... mampukah gua..??? jeng jeng jeng...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home