30 November, 2008

tahun baru...???

susah nak pecaya tapi itu laa.. dah sampai ke pengujung tahun 2008 dah gamaknyer.... ish ish ish... tak pepasal daripada macam letih nak tunggu ujung tahun sekarang nih dah bebetul ujung tahun... giler babas... macam magik ping ping ping pong.... sedar sedar tinggal 31 hari ajer lagik utk masuk tahun 2009... takde laa aper aper signifikasi pun cumer rase tekejut ajer.. betul laa masa itu emas... tapi terbang melayang lagik ringan dari lelayang... gua igt kalo gua buat bodo sedar tak sedar time extension yg gua mintak 6 bulan nih akan terbang begituh sajer aper pun tak siap gamaknyer... seperti kata super gua bahwa 6 bulan tuh bukan laa lama sgt.. jadik baik kite keja benda benda yg penting dulu supaya di kemudian hari ada byk masa nak buat benda lain... gua igt time gua nak abis degree dulu... biler masa final year org berhempas pulas nak siapkan thesis diorg.. gua relek jack buat bodo ajer sbb gua sudah buat semua menda time cuti semester 3-4 bulan .... jadik biler time mula semester gua tak buat aper ader dekat setahun nak taip thesis ajer.. dan begituh mudahnyer laaa time tuh sbb semua menda dah settle.. tinggal nak bubuh kat kertas ajer....

gua tgk org lain menggelabah anjing -- tak manis ayat nih tapi begituh laa penjodoh pekataan "gelabah" yg paling tepat sekali... buat itu ini begituh dan begituh ... gua dengan senang lenang takde menda nak buat.. hari hari buat sesikit ajer keja sementara masa masa yg ader dihabiskan utk keja keja tak berpaedah... bukan aper kalo cam sekarang nih ader byk keja berpaedah nak dibuat.. tapi time tuh takde byk sokongan... jadik kena belasah buat keja tak berpaedah ajer laaa kan... kekekekekekkeekke... maklum laa time tuh pun takde lecturer yg berminat berlebihan dgn projek yg gua buat nih.... kalo ader mungkin ader jugak laa sumbangan yg lebih bermakne yg dapat gua keluarkan ... tapi sbb takde yg berminat, menda tuh menjadi sekadar projek ujung tahun ajer laa... maka secara langsung dan tidak langsung tepakse laa gua abiskan masa lapang gua berpoya poya sesuka ati... byk masa plak tuh... gua igt urusan paling penting gua buat ketika itu pun hanyer laa mencari pekerjaan ajer.. pegi kelas pun tak berapa byk subjek... lepas kelas sudah tentunyer gua lepak sbb takde menda nak buat... sungguh indah gua rase...

fast forward 6 tahun kemudian... aduiiii skit punyer dah berubah.. gua tatau laa samada gua yg makin malas atau di usia yg semakin meningkat tua nih.. (takde laa tua sgt sebenanyer) dalam pada masa 6 bulan lagik nak abis nih betimbun lagik menda tak buat.... dulu gua igtkan kalo gua longgokkan sekali senang citer sekali buat paling koman pun sebulan habis laa semuanyer.. lagik lagik komputer makin laju bukannyer makin pelahan cam dulu dulu... tp rupenyer tesalah budget gua nih.... walaupun proses longgok takde problem.. rupenyer proses nak bersihkan yg problem... sebab lepas buat satu menda kena kaji.. lepas buat satu benda kena kaji.. lepas buat bebenda benda campur berkaji kaji sampai nak abis dah ajer ade batu penghalang... kalo batu betul takper bole buang.. kalo batu tuh skipping stone lepas buang die lompat lompat kat atas air.. kalo tak lebih 3 lompat tuh maluh laa baik tak payah baling.... tapi masalahnyer ini bukan batu biaser... batu karang pun org bole buang... aiyooooo.... janji gua 2 minggu lagik nak anta 1st draft gua rase hanyer laa tinggal janji saja.. gua tatau camner nak ayat super gua nih... hakikatnyer bukan gua tanak siapkan.. tapi sebulan nih biler dah nak abis benda belonggok tuh gua tarah sampai jadik jalan rata rupenyer rupenyer kat tgh tgh ade batu besar yg sampai sekarang nih gua dah burrrr pun tanak jugak pecah pecah.... ish ish ish....

gua bukannyer aper.. tatau apsal gua tak bole nak tulis cerite biler mase gua tatau ending die camner... sbb kat tgh tgh biler gua nak kembangkan plot dgn drama semua gua rase tak pasti.. kang melalut plak citer nih.. sbb tuh drama satu jam ajer bole jual kat malaysia.. sbb kalo dah lebih satu jam cite die dah mengarut.. kecuali spektra sbb jalan cite die senang... sbb tuh senang nak buat citer pepanjang tapi tak mengarut... hehehehehehhee... aper pun gua igt sebulan yg lepas.. dlm ujung bulan 10 biler mase kitaorg bersetuju dgn dateline tuh... gua sendiri rase kompiden... yer laa kan kalo ader dkt 10Ghz power processing takkan laa tak bole tarah bukit tuh.... rupenyer nak menarah bukit mmg takde masalah.. jem kat kepla yg susah nak diatasi biar laa betapa laju pun komputer yg ader sekarang... sbb tuh laa mesin mesin nih macam mane laju pun ader had die... igt semua menda nih ader rules die.. kalo kite tau camner nak bengkok.. dan potong sane dan potong sini... kite semua bole jadik cam neo.. kakakakkaakakakakakakakkakakak.....ok aaa tgk sudah mula mengarut.. membetulkan teori gua ckp tadik... kekekekekkekekeke

0 Comments:

Post a Comment

<< Home