13 November, 2008

ujan ooo ujan...

ari ari ujan ajer sekarang nih.... ermmmm... tuh yg betambah tambah rasenyer gua nak gerak ker luar umah.... macam hari nih igtkan nak pegi pos surat.. tapi aku bgn bgn ajer dgn aaqilah tgk kat luar ujan sedang turun dgn lebatnyer.... hmmm.. terus rase maleh ajer nak begerak keluar.... lagik lagik semalam gua telah begerak keluar pegi bemain bola.. dan besok plak gua kena begerak keluar nak pegi jumper super.... lately nih hampir setiap minggu gua kena jumpa super... apetah lagik die begituh sibuk pressure gua supaya siapkan semua menda dalam bulan depan... siap die dah peruntukkan tarikh lagik utk gua hantarkan draft gua... iaitu 15hb... gua pun tatau apsal 15hb tp agaknyer die pike sbb last sekali gua sampai uk nih 15hb november jadik sedang elok laa kalo sebulan selepas gua patutnyer dah graduate gua kena anta draft.. kire die dah bagi cann laa tuh sebulan lambat.... kekkekekekekkee.... aper pun gua mmg malas nak menulis.. jadik gua sendiri tatau camner nak sampai target tuh... gua cumer harap dalam sebulan nih tetiber gua dpt menulis tanpa henti pastuh dalam bahsa bahsa big bang theory.... utk membantu proses tuh kena laa tgk big bang bebyak.... tapi tak susah tu.. org rumah gua yg mmg peminat utama leonard memudahkan proses tuh... apsal die minat sgt.. entah lorr mungkin patut masuk list lelaki lelaki idaman yg tidak kesampaian utk diusha kot.....

dulu gua igt sebelum kawen gua ade jugak list begituh... tapi lepas dah kawen nih takde mase nak pepike... tatau laa apsal tapi sejak dua menjak nih tgk awek awek cun baik di depan mata atau di dalam tv gua pun dah tak berapa nak kesah ... mungkin kepla gua byk lagik agenda yg perlu dipikekan... lagik lagik zaman ekonomi merosot nih.... kekadang gua bole tahan lega jugak laa sbb tak selalu tgk beriter... sbb kalo gua tgk cthnyer cam malam tadik.. beriter skit punyer laa tak indah.... berite org kena bunuh... berite bicara org kena bunuh (kat southampton plak tuh).. beriter org kena buang keja.. berite germany dah recession.... aduiii takde berite yg gumbira.... skit punyer beza dgn beriter yg gua bukak kat yahoo sports.. at least ader lagik beriter lakers tak kalah.... heheheehehe... gua rase bole tahan jugak dalam 7 games lakers tahun nih dekat 4-5 jugak gua tgk.... gua pun tatau apsal mungkin memalam cam sekarang nih rase sunyi plak... gua nak betahan sampai pagi mengadap keja nih dah tak berapa tahan laa kalo tak beteman.... jadik kalo ader game tuh jadik jugak laa buat teman gua kan.... heeheehheehehhehehehe

aper pun gua rase 3-4 minggu pasnih keadaan akan menjadi lebih sibuk... org rumah gua pun akan kembali menjadi suri rumah seperti awal awal kitaog sampai sini... tatau laa biler plak die akan dpt keja baru.... lagik lagik dgn beriter org kena buang sane sini cam sekarang nih... kitaorg pun dah mulakan langkah bejaga jaga.... takde laa nak belanja belanja.. itu hari bawak abg gua jejalan ke outlet nak balik pun.. gua takde aper beli.... bukan tanak beli tapi tatau apsal gua rase macam barang semuanyer mahal semacam ajer sekarang nih... walaupun barang tuh dah rase murah tapi tetap mahal jugak pada gua.... tgk abg gua pun sedap ajer bebelanja lagik lagik dgn tukaran wang asing yg begituh murah sekarang nih.... gua rase susah jugak camtuh ... patut laa kilang kilang tutup.. sebab takde permintaan... tapi nak buat camner org ade duit takut nak belanja.. org takde duit lagik laa takut nak belanja.... tapi biler igt igt balik diorg nih semua dihantui ketakutan... cthnyer org yg ade duit takut tetiber die kena buang keja... org yg takde duit pun takut die kena buang keja.. jadik semua org pegang duit bebyk sbb harap diorg boleh bail out diri sendiri biler mase keadaan menjadi lebih teruk... the cycle of fear ini laa yg menyebabkan ekonomi makin teruk... jadik gua harap org org yg ade duit tuh buat bodo ajer laa dan bebelanja... kesian laa kat org org yg takde duit dan byk utang cam gua nih....

jadik lojik kepla gua yg blum pun dapat phd lagik nih... kepada org org yg byk duit jgn laa berhenti bebelanja... sbb kalo korang berhenti bebelanja nanti kurang laa pemintaan.. jadik biler kurang permintaan jadik org org yg keja die buat barang barang ini kena buang keja laa plak.... dah laa byk utang keja takde plak tuh ... susah diorg woii.... pastuh kepada org org yg utang byk duit pun takde nih.. jgn laa pegi gatal gatal bebelanja plak... sebab korang tak dapat menyelesaikan masalah dgn buat begituh.. sebaliknyer kalo ade duit buat buat laa baya segala utang yg sudah tersedia tuh... jadik secara tak langsung ini semua akan menyelesaikan kemelut ekonomi.... nampak tak? kalo ikut lojik kepla gua senang ajer... org ade duit pegi belanja... org takde duit biler dpt duit pegi baya utang..... hehehehehehhehhehheheh... sungguh senang bukan...? gua rase kalo semua org displin ini, kite akan dapat keluar dari kemelut ini.... gua sendiri baru sedar bulan lepas gua sudah selamat membayar utang macbook pro gua ini... tak sangka skit skit mmg lama lama jadik bukit.... kui kui kui...

1 Comments:

Blogger princessGarnet said...

cuba tgk leonard tu bebetul cam sapa?

7:49 AM  

Post a Comment

<< Home