05 November, 2008

the belated anniversary post....

yer btul satu lagi belated entry.. maklum laa lama sebenonyer gua takde intenet sejak pindah umah itu hari.... kalo nak kire bebtul dekat sebulan setengah jugak takdenyer.... itu laa nasib kalo nak semua menda murah kan.... last last sekali gua kire sessi pindah umah gua bukan sahaja buat gua kopak baya agen nak dapatkan umah.. ataupun baya deposit nak masuk umah... atau beli perabot sbb umah kosong.. bahkan lebih lagik.. nak menjadi buktinyer sepanjang kitaorg takde intenet dan tepon gua kat umah.. dua dua bil handphone gua dgn bil tepon plak lepas dah ade line melambung giler babas punyer.. hphone dua bulan nih mencecah hampir 50 pound.. pastuh bil umah plak tak penah penah mmg jadik 50 pound daripada 10 pound kebiasaannyer.. ini semua disebabkan customer service syarikat intenet gua yg duduk kat india... pastuh nak beratur tunggu tepon bejawab plak sampai laa dekat 1 jam pun ader.... dah laa tepon kena baya plak tuh.. giler giler .. jadik kalo nak pike bebtul tahun nih pindah umah adalah yg temahal yg penah kitaorg alami.... pike pike balik baik guna semua duit tuh balik malaysia berhari raya.... kakakaakkakkakkkakkaak...

tapi malangnyer kalau dah campur semua tuh pun masih tak cukup lagik nak balik kg berhari raya.. sampai begituh laa teruknyer... sampai sekarang nih sbb gua punyer proses extension masih lagik plak tunggu kelulusan kementerian pengajian tinggi.. maka duit bahagian tuh masih lagik tak tau sampai ker tidak.. jadik dicampur dgn ekonomi merundum menyebabkan org rumah gua tak sambung kontrak.. jadik gua rase utk tempoh 2-3 bulan pasnih mmg agak slow jugak laa ekonomi gua nih.... walaupun dah sedia slow.. kalo nak kire dalam 2-3 bulan yg lepas adalah antara bulan bulan yg ajaib.. gua aper pun tak beli.... setiap kali gua pike nak beli.. kepla gua begituh cepat memikirkan bahwa jumlah duit tuh lagik elok buat baya bil biler bil sampai nanti.. atau tambah tambah buat baya sewa... atau paling last sekali pun biar laa buat baya utang utang yg lepas... biler igt igt balik gua pun begituh bangga dgn diri gua... jarang plak gua begitu terer mengawal diri sendiri.. hehehheheheehhehehe... bukti yg nyata adalah biler minggu lepas ader jordan 8 murah giler kat nike outlet.. gua dgn selambanyer bejaya menahan diri dari melakukan aper aper... pehhh... gua sendiri bangga.... bangga tapi dalam hati rase cam merana jugak aa... kekekkekkekekkekekek....

nak cite ekonomi teruk nih sampaikan tahun nih anniversary tak dapat nak bagi aper aper pada org rumah gua... kad pun takde beli.... tapi sudah menjadi kebiasaan laa di zaman ekonomi keluarga merundum nih.... rase rase tak seronot jugak sbb sepanjang 2 tahun lepas ader jugak laa gua hadiahkan aper aper.. kalo tak sebesa mane.. atau tak bekilau kilau pun.. tapi ader jugak laa.... tahun nih sbb tak mampu nak beli aper aper gua pun masak laa skit utk org rumah gua... resapi special gua belaja dari nigella.... resepi barat barat laa.... itu ajer yg gua mampu buat... yer laa kan kawen pun baru 3 tahun.. gua igt kalo tiap tiap tahun bagi hadiah sebena mmg byk btul harta org rumah gua by the time kitaorg dah kawen sampai 30 tahun.... unless beberapa tahun nanti gua terus bagi the-heart-of-the-ocean.. tapi memandangkan org rumah gua tak suka titanic gua rase die tak kesah pun dah terus buang balik kat laut..... sampai laa ader sorang angkasawan menyelam amik bagi kat britney spears.... opsss.. i did it again... kekekekekekkekekekekeke.... mungkin ok jugak pun gua masak setiap tahun.. byk duit bole jimat wooo.. kekekekekekkeekkkeeekke.... walau aper pun sambut annivesary nih takde laa besar sgt ... cumer gua rase org pompuan suka kalo kite igt... same jugak cam kite igt bday die biler... dan igt dah berapa tahun kawen.... benda benda kecik begitu buat keluarga bahagia.. betul ker...??

gua tatau laaa... aper pun sebenanyer gua tak penah pike pun gituh... macam saban hari gua jaga anak gua... penat ker tidak..? mmg penat apetah lagik keja gua mengadap anak gua dari pada pagi sampai laa ke petang.. pastuh biler mak die dah balik pun mengadap jugak lagik.... tapi walau camner pun tak penah rase nak bekira.. mungkin itu laa sayang anak namanyer... macam sayang bini juga.. walau macam mane pun kalo ade taik melekat kat muka pun tetap jugak ckp bau harum seperti bunga ros..... kekekkekekeke.. ini bukan kesah benar.. sajer melawak... sehari dua hari nih dgn anak gua tercirit cirit.. sebab asik basuh berak die susah plak gua tak tebayang pasal taik.. asik tgk ajer selang 3-4 jam.... bau pun dah lali laa bole kata.. nasib baik semalam dah sehat ... hari nih pun begituh jua.. kalo tidak gua rase naik bebal jugak gua asik tgk anak gua punyer poo-pooo ajer.. patut laa tgk kod kat skrin komputer gua nih pun rase cam tembus ajer... tak ade idea nak pike.. hehehehehehhehhehe..... aper pun dlm 3 tahun gua kawen nih sudah tentunyer byk suka dan duka dan merajuk yg tidak dipujuk.. hehehehehhe... tapi besaba saba laaa... kalo semua menda kite nak kite dapat idak laa kehidupan agaknyer tuh.... yer selagi tak duduk sebumbung takkan kenal perangai sebena org tuh.. bak kata kawan gua... masa dating awek nak kentut pun tak dgr... pas dah kawen... muhuhuhuhuhhhuhuahaha.... kawan gua bukan gua.... ekekekkek.... aper pun selamat hari anniversary kepada gua dan org rumah gua..... dan kepada yg masih mencari dan sedang becinta-cintun tuh.... reraks.. tak payah gopoh gopoh.... hargai laa idup bujang anda.... kekekekekke

0 Comments:

Post a Comment

<< Home