03 November, 2008

when so-close-yet-so-far is on display...

bagi sesape yg mengenali gua.. sudah tentunyer mengetahui bahwasanyer gua adalah penyokong kuat ferrari... malahan sejak zaman prost lagik.. dan lebih lebih lagik biler mase adenyer schumy... tapi despite anything, when credits are due.. korang tetap kena bagi... tapi tak skit pun gua maksudkan utk lewis hamilton... i'm not a fan i admit... tapi every year gua tak kesah sgt pun sape menang asalkan org yg jadik world champion tuh adelah org yg menang paling byk race.... sbb benda paling utama dalam racing sudah tentulah menang race... bukannyer dpt top 3 dalam setiap race yg ader dalam kalendar... mungkin tak nampak sgt halnyer sbb budak lewis tuh menang race ke-2 banyak tahun nih.. tapi kalo biler time masenyer kite kena bagi world champion pada org yg dpt no.2 sepanjang tahun ..? adakah itu berbaloi ..? hmmm dalam kes lumba kereta gua rase adalah tidak bertepatan... sbb subjek utama dalam belumba keta adalah untuk menang race dan bukannyer utk konsisten dapat 1st, 2nd or the third loser dalam race... tapi itu bukan cite aper jadik hari ahad lepas... ini laa cite yg jadik ahad lepas....

pagi tuh walaupun cuaca mendung tapi pelawanan bola sepak persahabatan antara hong kong dan malaysia tetap belangsung... dan setelah kitaorg dikalah 2 minggu lepas dgn jaringan gol 2-1, rasenyer sudah tiber laa kitaorg membalas dendam atas kekalahan pasukan malaysia di dalam piala tiger.. walaupun pada pasukan yg bebeza... 2 minggu lepas pun kitaorg cukup cukup 11 org.. dan kebanyakan bebudak pun baru turun main.. jadik bebanding pasukan yg training tak abis time summer agak mustahil... tapi kali nih kitaorg nampak lebih besedia.. dgn kehadiran pemain yg sehat.. maka sepak mula pun bermula... separuh masa petama bukan setakat malaysia menguasai permainan.... tapi pada waktu yg sama kitaorg bejaya membuka jaringan.. hehehehehhe... gua rase tak perlu laa gua cite sape yg score.... aper yg gua nak katakan adalah mamat yg score game 1st.. score lagik game nih... hehehehhehehehhe.... jadik nampaknyer rekod sepanjang musim nih bersih 100%, 2 gol 2 games walaupun season season sebelum nih tak score..... kkekekekekeekkekeke... kalo korang tak dpt teka lagik sape yg score.. gua rase sungguh bebal laa korang nih... tapi aper pun separuh masa kedua.. keadaan tetap dan berubah dan hampir mendapat gol kedua.... tapi tak dapat.. namun cukup laa utk menang... 1 - 0 pun jadik laa.. lagik lagik satu tuh bukan calang calang org yg bagik... wakwakkawkwkakakkaw....

aper pun itu bukan cite utama topik nih... sudah tentunyer gua nak cite pasal org org yg tak menang... walaupun die menang... lepas abis game gua pun begegas pulang.. walaupun gua gumbira rekod tahun nih bersih dah bejaya menjaringkan gol kemenangan .. hehehehehhe... tapi itu semua faktor kedua.. gua lebih pike utk melihat samada keajaiban boleh jadik dan samada dunia racing nih akan adalah adil dan saksama... gua tau tahun nih budak lewis tuh ade dpt penalti yg tak sepatutnyer (dan gua tak maksudkan ttg spa... itu kire fair laa) tapi pasal hal hal lain.. tapi itu undang undang manusia yg tentukan.. ini faktor faktor yg dilihat luar kawalan... macam enjin meletup.. taya meletup... dan sebagainyer.... jadik waalupun gua kena beli ayam sebelum balik umah.. gua kejakan jugak semuanyer sepantas mungkin... sampai kat umah selesai mandi dan semayang race pun mula.. seperti mengetahui race pun mula lambat 10 minit tunggu gua balik -- sebenanyer sebab ujan lebat.... dan gua pun tgk tapi tak penuh harapan... gua tau mmg susah nak budak lewis tuh dpt no.6 giler babas tahun nih tak cukup keta nak buat budak tuh dpt no.6 tak tipus... jadik sebaik saja alonso tak langgar lewis mase start gua dah tau dah nampaknyer budak massa nih takkan menang....

gua sungguh besimpati dgn budak massa nih.. sbb sejak die masuk ferrari die senantiasa di-overshadowed... gua tak ble kata aper laa mase schumy sbb mmg satu team tuh seperti digembleng utk die menang..... tapi lepas tiber time kimi.... gua rase dan begituh yakin bahwa massa akan jadik world champion dulu sebelum kimi... tapi tahun lepas telah menyebabkan statement gua seperti lawak ajer.... mungkin massa perlu satu season utk meng-undo semua overshadowing yg dialami di zaman schumy.. dan tahun nih die telah membuktikan bahwa biler masenyer tiber... die ble buat walaupun ada kalanyer nampak seperti die tak mau melawan.... gua igt finally tahun nih die akan dapat membuktikan bahwasanyer die bukan laa anak tiri lagik... kire akhirnyer nice guys tak abis last last lagik... tapi biler alonso tak langgar lewis mase start.. gua rase nampaknyer takde miracle laa... cittt.. sampai laa 7 lap nak abis.... jeng jeng.. biler seperti biaser ujan turun utk menyelamatkan keadaan... jeng jeng jeng... gua igt ujan nih adalah satu cara utk menuntut keadilan.... btul budak lewis kena penalti tak patut tahun nih... tapi massa patut menang 2 race yg die tak buat salah pun.... macam kat hungary biler mase enjin die meletup 3 laps nak abis... kat sgpore biler mase org pit die yg salah tekan lampu menyebabkan die bawak hos minyak.... seperti kata pepatah.. tolon aaa.. mamat nih deserve some lucky break.... lewis langgar kimi bai mase kat canada.. come on.. itu ker world champion.. buat byk silap.. menang race tak cukup.....

biler ujan turun.. keadaan kelam kabut.. vettel potong hamilton ... die terus dpt no.6 -- possibility memula.. pastuh tinggal 2 lap... gua terus berada di ujung sofa... dah abis ujung... gua tak pecaya yg miracle bole jadik.... bahwa nasib malang die tahun nih telah dituka ganti dgn 6 lap.. waaa.... pastuh masa menang... adakah lewis no.6 ...? yer waktu mase cross finish line... bahwasanyer pada masa die abiskan race die telah selamat menjadi world champion... tapi beberapa saat lepas tuh.... semua nyer bagai mimpi... di lap terakhir.. di selekoh terakhir.. ade plak satu keta toyota yg mase tuh no.4 di pandu oleh tim o glock yg sedang begerak pelacan.. tepeleset dgn taya kering die yg die tak tuka mase ujan turun tadik... dan ketika itu laa budak lewis itu diselamatkan.... dan ketika itu laa gua rase waa.. nampaknyer nice guys finish last jugak... dan bahwa semua menda yg tak adil yg berlaku kepada budak massa tuh tahun nih tak dapat instant payment rupenyer... mungkin dibawak ke mase depan.... harapnyer... harapnyer....

sungguh meninggalkan kesan.... gua rase last race yg meninggalkan kesan adalah interlagos tahun 06 di mane tahun terakhir schumy... die kena menang nak kalahkan alonso.. tapi macam mane die try ade ajer menda jadik... taya pancit plak tegesel laa.. kata org luck die dah run out.. sbb selama nih nasib asik baik ajer... tapi kali nih kat interlagos jugak nampaknyer biler mase gua igt semuanyer akan selamat... tak selamat jugak jadiknyer... jarang ade race yg meninggalkan impak sebegini pada gua.. dan kali nih nampaknyer mmg meninggalkan impak... gua sendiri perlukan 2-3 jam lepas race tuh abis utk memahami aper yg telah tejadik... macam mane laa budak massa tuh bole menerima semua semua nih biler mase dalam beberapa saat ajer nasib baik die jadik nasib tak baik.... biler die lompat keta dan pound heart die berulang kali... gua paham aper yg die baru alami.. dan gua paham aper yg die sedang rasakan... perasaan mistik di antara peminat peminat setia yg sudah acapkali menerima saat saat so-close-yet-so-far sebeginih... saat saat bahwasanyer it is us against the world.. u can never win so u just went along n take whatever u can ..... moment moment i did all i could have... its just wasn't enough... gua ckp dari mula.. dalam dunia racing org yg patut menang adalah org yg across 19 races, menang paling byk race... dan tahun nih the world champion should be felipe massa.. bukan sebab gua anti-lewis ataupun fan-ferrari... tapi sekadar memberi credit where it is due... yg sayangnyer... for a few seconds.. he was the world champion.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home