30 October, 2008

the belated birthday entry...



pehh gua rase mmg dah lambat giler.. tapi gua perasan gua takde cite ape pun di saat gua masuk umur 28 tahun itu hari... maklum la takde intenet... in the wake of all bitter things yg gua post lately nih.. gua rase ade baik kite tgk benda benda yg positif... maklum hard times mcm kredit crunch sekarang nih.. kalo asik pike pasal duit tak de bole mati laa ... jgn laa asik besedih.. sesungguhnye waktu susah kite sekarang nih takkan sama susah seperti org yg hari hari mmg idup susah.... yg ntah biler biler bole mati kena tembak peluru sesat ataupun mati sebab sakit kerana negara tak mampu nak dptkan bantuan perubatan... yer idok.... paling tidak keliling kita masih ade org yg sayang... kalo tidak ada kekasih pun tetap punyer mak dan ayah.. kalo tidak ada mak dah ayah lagik ade adik beradik sendiri.. kalo itu pun tidak ade jugak musti ade kengkawan yg sayang.. kalo itu pun tidak ade jugak... ade diri kite sendiri... tapi kalo diri sendiri pun dah tak sayang.... kite tetap tidak kesorangan ... sbb kasih sayang dari yg maha kuasa senantiasa tidak penah berenti.... jadik walau betapa gelapnyer masa masa yg mendatang... sayangi laa diri anda.. kakakakakakakakkakakakak

aper pun gua seda sekarang gua makin menghampiri hari tua... sbb gua pike dulu gua cukup tua biler dah masuk 30... dulu gua igt nak kawen pun biler 30 plus plus.... tapi aper pun tanpa gua sedari gua sekarang nih semakin menghampiri sempadan di antara mmg muda dan perasan muda dan mula nak tua.... sebagai cthnyer dalam team bola kat sini.. gua adalah antara yg ter-senior kalo tidak yg mmg senior pun... pehh mmg rase tua plak kat sini... walaupun tak sampai lagik level nak masuk org org 30+ tapi itu laa border nak cross tuh semakin nampak.. paling tidak tempat imigresen nak cop paspot tuh berapa tapak ajer lagik la nampaknyer... gua pun tatau aper yg patut gua rase... perlukah gua meninggalkan tabiat tabiat org muda gua tika ini... mungkinkah gua perlu berpakaian lebih dewasa ?? berenti kumpul kasut ?? berenti menjadi org muda ?? ermmm.. sebenanyer gua sendiri tak setuju bahwa biler kite makin tua kite sendiri kena tuka cara idup.. sbb bukan macam itu maksudnyer menjadi dewasa... walaupun gua byk tanggungjawab sekarang nih.. tapi gua rase gua tak perlu tukar diri gua utk melaksanakan semua tanggungjawab tuh... tidak dinafikan ada beberapa menda yg kena dituka dan dilupakan.. tapi gua rase takde laa sampai total semuanyer.... i'm not gonna be un-original ...

pada kalo dari segi perspektif org ramai.. biar laa org tua ckp gua perangai cam org muda.. asalkan budak budak muda masih tgk gua bertangggungjawab seperti org dewasa.... macam bapak yg member gituh.. kekekekekekekekkekekekke.... entah laa mungkin yg paling penting gua tak rase tua... masih lagik byk benda benda zaman remaja yg gua tak abis nak buat lagik.. agaknyer kalo semua dah abis mungkin gua sendiri pun akan out-grow diri gua sendiri... ermmm... tahun nih sebab kemelesetan ekonomi adiah diri sendiri pun gua tak beli... gua pike takper laa saat saat susah camnih byk kite mengembleng tenaga utk selesai kan pekara yg penting.... kire kalo negara akan mengalami krisis ekonomi jgn laa pegi beli helikopter plak kan... atau kalo kalo duit ade cecukup jgn laa plak tuka keta baru... aper pun walaupun rase agak kosong hari tuh sambut bday gua, tapi tetap org rumah gua sediakan makan sedap sedap.. tgh tgh rumah besepah baru pindah... tetap ade masa... dan seperti biaser hadiah yg tak perlu keluar wang ringgit nih adalah yg paling berharga... walaupun keluar jugak beberapa pound beli bahan bahan nak masak !!! tapi when the dusk settle, gua rase gumbira walaupun masa depan gua masih lagik tunggang langgang... tapi hari hari gua ade adiah yg cukup utk buat gua gumbira .. ci busyuk... org rumah gua... what more can u ask for ? (ok laa byk sebenanyer tapi itu belakang kiree aaaa)

2 Comments:

Blogger Sue M. said...

happy belated bday bro! ;)

4:54 PM  
Blogger daddy cool said...

selamat ulangtahun kelahiran bang... jaga anak binin habiskan study dgn sabar n jayanye

11:00 PM  

Post a Comment

<< Home