29 October, 2008

a fools dream....

gua rase agak bodoh jugak gua harap semua menda akan cool dan akan dgn magik nyer repair and fix itself secantek cantek nyer.... ermmm .. hari nih nampaknyer sekali lagik gua dapat pengesahan bahawa tidak semuanyer indah kalo kite nih tak beduit... disebabkan bulan depan adalah bulan terakhir gua mempunyai duit (dah settle plak tuh pembayaran dari semua pihak sampai bulan depan) maka gua pun seperti biaser tepakse buat muka tak malu menagih duit yg sepatutnyer gua dapat disebabkan gua telah mendapat kelulusan mulut bahawa pemohonan extension gua telah diterima.. nak menjadi cite semua paper work masih lagik dalam proses dan pembayaran elaun lanjutan yg gua mintak itu masih lagik dalam proses... tak dapat kelulusan pun lagik.. puhhhhh.... memang menda yg gua perlu di saat saat kritikal ini laa nampaknyer.. tapi biar ape pun gua sendiri salah jugak itu hari sbb lambat sgt nak dapatkan extension nih -- walaupun super gua tade pegi becuti satu semester menyebabkan gua skit punyer susah nak dapat itu surat....

aduhhh nampaknyer cite gua masih lagik mode cite sedih... time time sekarang nih seperti biaser kite akan kembali terigt kisah silam.. kenapa laa kemalasan gua setahun yg lepas, 2 tahun yg lepas kembali menghantui diri... instead of susah susah prepare nak balik sekarang nih... dan tersenyum bangga dgn gelaran dr. dan kelulusan yg gua patut dapat sekarang nih gua masih lagik terumbang ambing - atau dalam bahsa pasarnyer teponggeng ponggeng tak tentu arah tujuan... nak mintak gua taip thesis gua dari muka ker muka dalam masa sebulan dua bulan nih mmg agak impossible gua igt.. tapi kalo dah sampai ker takat tuh gua igt nothing is impossible laa jugak.. suker tak suker kena laa kasik perabis.. kalo kata omputih kasik the last blow laa.. paling tidak kasik petahanan terakhir.. seperti org org di 2nd tower world-trade center mase kena bom.. kalo mmg nak kena mati lagik baik mati dgn lompat terjun bangunan.. daripada duduk lepak tunggu mati.. at least mati gituh adalah mati dgn term sendiri... btul ker tuh??

gua tatau akan sampai ker situh ker tidak... tapi kalo bebusuk pun kalo takde kemajuan 1-2 bulan nih gua rase mmg sampai situh.... pasal elaun makan tuh gua tade laa pening sgt sbb setakde duit kitaorg nih pun igt bole laa survive sendiri 1-2 bulan.. tapi kalo uni dah bising pasal yuran tuh yg susah skit gua nak pusing tuh... tapi kalo dlm 1-2 bulan gua dpt siapkan draft pun dah kire ok laa utk dpt nominal kan... paling bodo pun ade peluang lagik nak kasik settle semua dalam mase setahun.... biar laa kena pakse balik pun... yg pastinyer ini semua distraction ajer.. di kala gua mmg tak perlukan pekara seremeh ini utk mengelabui motif utama.. itu laa kan kalo ade duit sendiri senang ajer... nanti kejap.. kalo bbetul gua ade duit sebanyak tuh mungkin gua dah senang bukak bisnes jual kasut... untung sesikit pun jadik la kan janji hati gumbira.... tapi apakah daya bapaku hanyer seorang cikgu.. membesarkan anak 5 org ... gua plak hanyer laa graduan cabuk yg asik nak mintak gaji byk tapi tak penah nak dapat... kalo gua diberi pilihan.. gua salahkan kompeni kompeni yg tanak amik gua yg bebakat nih dah baya sepatutnyer.... cibaii !!!

on to some good news... sorry takde aa... sekarang cuaca pun semakin laa sejuknyer.. sedaya upaya gua tanak on heater sbb nak jimat baya bil... tapi kekadang tepakse jugak mengalah sbb bole tahan bebetul sejuknyer... kekekekkekekeke.... letrik pun kena jimat jugak.. tapi semakin gua nak bejimat rase semacam semakin sukar laa plak... aper pun kalo se-kritikal itu nampaknyer segala harta menda yg ader perlu dilelong.. gua tau dapat laa selamatkan kitaorg dlm 1-2 bulan lagik... tapi kalo sampai ke takat itu mungkin gua sendiri pun nak balik laa.. lagipun secara rasminyer kitaorg bole duduk sini pun sampai 31 Januari ajer... maknenyer kalo mmg keadaan tenat sampai ke tahap itu... tibe mase utk pulang ke kampung... huhuhuhuhh... idup di dunia yg sementara ini pun sesusah ini rupenyer.... dah laa cuaca sejuk.. malam plak makin panjang.. perut plak asik lapar ajer.. aduiii rase macam beruang kat kutub utara plak.. cumer bezanyer beruang kat kutub utara tak perlu nak pike biler agaknyer uni nak carik kalo yuran tak bayo.. duit nak belanja makan.. baya sewa bawa bil.. duduk kat iglu dgn chill ajer... tangkap ikan di tepian kali... aduiii kalo tidak ade potensi ditembak pemburu haram jadik beruang kutub pun ok jugak.. tibe mase utk tido bebulan bulan nih.. hehehehehhhehehheeheh .. nanti kejap ker itu beruang biaser ??

0 Comments:

Post a Comment

<< Home