17 April, 2008

sandiwara semasa

gua akui sebenanyer mmg tak byk menda yg jadik kat sini... tiada spektra mahupun cerekarama.. apetah lagik movie blockbuster mcm sembilu... hehehehhehee... sebaliknyer idup yg camtuh camni dan begituh dan begini... gua masih lagik tekeja keja deadline utk pegi ke vienna yg baru baru nih dpt extension.. tapi nampaknyer utk siap dan anto paper adalah sgt laa jarak jauh.. mcm 10,000 KM camtuh... apertah lagik dgn tak pepasal disebabkan pegolakan politik di malaysia yg dah macam spektra.. gua pegi plak abiskan 1-2 jam hari gua membaca cite cite yg sengsasi.. bukannyer gua amik berat tapi sebenanyer seronot baca kisah sengsasi.. gua nih bole laa dikategorikan sebagai org yg suker mendengar gossip yg panas.. tidak suke membuat gossip tapi suker dgr ajer... takde laa gua pecaya mahupun mempersetujui gossip gossip tebabit tapi gua suker dgr ajer... gua pun tatau apsal tapi gua rase kalo takde gossip mungkin idup rase tawar seperti masak tiada garam.... ataupun gula ataupun soy sauce....

becakap pasal lari 10,000 KM nih.. minggu lepas ade london marathon.. sebenanyer sudah menjadi impian gua utk belari dlm london marathon.. gua pun tatau apsal.. mungkin salah satu menda yg gua bole masukkan dlm list been there done that kot... gua tak penah pun lari marathon.. larian marathon the star pun gua tak penah buat.. cumer larian merentas desa dari sekolah rendah sampai laa sekolah menengah ajer.. gua rase last sekali gua lari jauh ade laa pada semester ke-2 semasa diploma biler mase sape yg amik kokurikulum sukan kena lari 12 minit tgk berapa round bole buat... tak silap gua laa.. ooo salah rupenyer gua silap.. last sekali gua lari agak jauh biler kursus btn nak pegi uk nih... biler mase diorg suruh org lari gua tak igt berapa km ntah.. kalo time itm tuh gua dpt tempat petama tapi mase kursus btn tuh gua dpt no.2 laa plak walaupun tinggal berape meter ajer nak abis gua rase pancit.. tapi itu time tak bole kata aper laa gua mmg dah lama tak belari.. lagipun baru lepas kawen 3 hari sebelumnyer.. ade kena mengena ker....?

becakap pasal btn terigt gua mase time pebincangan kumpulan.. biler mase diorg tanyer pasal anwar... biaser laa btn time nak membasuh org org yg diorg nak bagi duit supaya menyokong kerajaan semasa pilihanraya.. walaupun gua rase agak sia sia diorg buat camtuh sbb gua skit pun tak daftar undi.... hehehehehehe.. at least laa sbb mase skolah gua pegi btn jugak.. sekolah punyer dan anjuran kementerian pedidikan punyer.. gua igt ade 2 versi.. satu versi kitaorg pegi byk plak laa awek.... (dan di mase itu juga gua bekenalan dgn sorang awek nih) dan satu lagik versi lagik lawak.. gua igt ade awek jugak rupenyer tetipus habis sbb yg kali nih mmg untuk budak jahat ajer... dah laa pegi tawar diri plak tuh.. aduhhhh awek awek... tgk laa betapa desperatenyer bebudak yg sekolah satu jantina nih.... at least gua laa sbb gua maintain carik pompuan bebanding kengkawan yg lain.. ehem ehem ehem....

jap jap.. aper gua nak citer tadik... ooo mse time tuh diorg undi (show of hands) berapa org rase anwar akn jadik pm... gua igt dlm group gua ade 2 org ajer... gua dgn satu lecturer utm yg mmg pengyokong kuat laa... gua plak sebenanyer sajer ajer nak test how deep is the water.. bukan how deep is ur luv sbb time tuh gua mmg dah bebelah bagi nak pegi oversea nih.. mane laa tau bole kena disqualify ker.. aper pun yg paling penting gua pecaya kepada human spirit n willl.. sbb gua pecaya selagi tidak ade halangan yg hakiki... org tuh bole dpt aper yg die nak.... well at least itu yg gua pike time tuh... camner lu org kena baling keluar tingkap pun... tapi kalo korang nak bebetul dan mmg dah termaktub bahwa sirih akan pulang ke gagang (aperbenda gua merapu nih) pastinyer jalan akan tebuka dan kekadang tanpa kite pike lebih tebuka dari aper yg kite igt memula... hmmm... cumer masalahnyer dlm idup nih kalo kite tatau aper yg kite nak.. jadik sbb tuh jalan nampak kelam....

maka dgn itu gua rase yakin utk pegi lari london marathon tahun depan.. hehehehehhehe.... aper pun gua tatau laa camne keadaanyer kat malaysia.. gua rase walaupun cite cite sensasi org cam biaser ajer kot pegi keja balik keja pastuh tensen harga minyak dan tol dan barang makanan dan aper aper saja cam gituh jugak... susah nak idup jadik org besa nih... tuh laa mase kite org kecik kite sibuk nak jadik org besa... tapi biler dah base nih baru kite perasan yg begituh mahal harga yg perlu kite baya .. literally... utk maintain menjadi org besa.... kepada kengkawan yg masih idup susah ... kalo nak rase senang skit tapi dlm dunia yg lebih kecik.. kembali laa menjadi org kecik dgn menjadi pelajar... cam sekarang nih gua idup tak bekereta.. pegi sane sini naik bas.... ade skit duit pun beli bende benda bodo (seperti kata org rumah gua) makan pun skit skit... cumer gua ade anak ajer yg buat gua rase tua.... hehehhehe... mungkin biler dlm situasi begini kite lebih appreciate menda yg kite sendiri luper sbb dah lama sgt idup sebagai org besa..... pecaya gua.. idup lebih simple.. dan lebih kurang pike pike pasal masalah org org besa... mengingatkan kembali kepada idup yg sentiasa suker kurang masalah dan teperangkap dgn dunia sendiri.. ermm.... masih blum telambat utk merasa idup seperti org muda... itu laa jgn cepat sgt nak tua..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home