27 March, 2008

antara pasti dan mungkin.....

kekadang gua sendiri tak paham apsal kalo lepas lepak lepaks.. gua sedikit punyer slow nak kembali kepada mood bekerja... biler pike pike balik macam atlit professional plak.. biler dah becuti tuh rase macam bekarat skit jadik kena mula dari bangku simpanan... gua perasan sgt laa pattern nih sepanjang tahun nih sejak balik itu hari.. cumer bezanyer tahun lepas mase baru balik gua mmg tak buat aper dkt setengah tahun.. tapi tahun nih terus balik buat keja.. tapi itu laa biler pegi makan makan.. atau pegi bejalan.... gua tak bole plak nak terus masuk mood buat keja.. sebaliknyer lepaks lepaks 2-3 hari dulu.. kononyer nak mendapatkan form laa .... kekekekekekekek.... macam bebaru nih lepas abis trip ke bath dan cuti ujung minggu bank.. gua igt baru semalam (2 hari lepas abis cuti) baru gua kembali bekerja... pehhh.. itu pun biler time malam (pagi sebenanyer) gua tehanguk hanguk jugak sbb tak berapa in form... itu laa.. di kala mase agak singkat nih gua igt susah jugak kalo byk pegi becuti dan bejalan.. kang bile tibe masenyer tak tiber plak...

gua igt dari segi mase bole laa tahan lagik kot.. tinggal lagik sebulan utk uruskan benda yg tak terurus lagik.. sepatutnyer masuk bulan 5 nih keja dah relak relak tinggal menulis ajer.. tapi setakat nih tatau bole tecapai ker tidak... ader benda yg patut gua setelkan dlm 2-3 minggu nih.... jadik agak kritikal jugak laa time time 2 -3 minggu ni... tapi lepas abis time kritikal bole laa lek lek jek kate org.... gua pun tatau lagik.. ini semua plan lari sebab benda yg gua igtkan lancar ajer tak berapa lancar plak.... kire korang dah abis taip citer 500 muka surat.. tetiber baru seda yg tgh tgh aper citer pun takde... jadik cam tak lojik plak.. biaser laa tuh kan.. tapi kekadang benda camnih buat kite rase penat semacam ajer... bole kata gua skit punyer boring sebenanyer buat research nih.. mungkin sbb tak hands on kot.. jadik takde laa eureka moment .. itu laa die.. tapi nak buat camner kan gua igt nak sesal dulu pendapatan pun dah tak kena time time macam nih sbb dah jauh benor dah nih.....

aper pun dlm pada mase itu gua sendiri tatau aper nak jadik di mase depan... katakan gua dpt phd pastuh ikut plan asal utk carik keja sebagai penyelidik.. dapat keja duduk sini 2-3 tahun .... mungkinkah itu bole buat gua gumbira...? gua sendiri pun tatau ... tapi hakikatnyer itu laa yg hakiki... (aper benda gua tulis nih..) maksudnyer itu laa yg nampak ... yg tak nampak lagik laa susah nak citer.. kalo tak abis belaja ker aper nak jadik... ntah laa gua sendiri tak tebayang sbb gua tatau aper nak buat.... kalo nak duduk sini takkan dpt punyer sbb bukan senang nak dpt keja dgn kelulusan universiti tempatan (itu pun org begaduh nak masuk uni tempatan..) pastuh nak carik keja kat tempat lain pun kes same jugak.... gua igt idup nih lagik senang kalo kena loteri laa.. menang 11 juta pound ker.... kekadang sampai tahap org malas nak pike dan buat aper aper tunggu bulan jatuh kat riba ajer kot...... gua rase kalo ade org buat study.. mungkin kebarangkalian menda uth jadik sungguh hampir dgn sifar kot.... sbb org nak menang loteri pun kena usaha beli tiket loteri.. inikan org yg tanak buat aper aper tapi nak menang loteri... kekekkekekekekekekek

gua pun tatau aper benda gua tulis nih... nak kata tensen.. bukan jugak mungkin pekataan remaja doluu doluu yg lebih tepat adalah lebam kot.. dah lebam dah nih.. org lain buat research gua rase skit punyer excited nak tau aper jadik... tapi utk kes gua nih plak.. gua main buat ajer keja keja yg dikera perlu utk mendapatkan kelulusan tuh ajer.. takde minat takde aper... biler igt igt balik lebih kurang macam keja pejabat jugak laa sudahnyer... ditune menjadik robot.. gua rase mungkin itu laa halnyer kalo kite duduk dalam bidang yg kite sendiri tak suker... ini kire macam nak menjadikan yg tebaik daripada menda yg taik laa.... sungguh susahnyer kalo takde pilihan utk memilih... same susahkan seperti org melayu yg susah sgt nak undi.. buat undi rosak ajer... aikk ade kena mengena ker.. lebih kurang laa.. itu same jugak dgn make the best out of shitty situations laa... kalo laa ade kebebasan memilih yg sebenanyer... tp bak kata aishah... tidak ku fahami.... mengapa terjadi..... peristiwa pahit mengguris hati.... jalanan hidup ini.. sudah tertulis.... ku tempuhi dgn kesabaran .... ku sedar kebesaranMuuu Tuhan.... oooo.. ooo...ooooooo....... kakakakakakakakakakakakakka (skit punyer panjang gua tulis tuk buat lawak nih ajer)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home