09 March, 2008

selepas banjir....

bole tahan plak sakit sendi sendi di badan gua ... nampaknyer dalam pada gua buat bodo usia gua yg semakin meningkat nih... rupenyer badan gua sendiri memberikan peringatan bahwa tulang empat kerat nih dah nak masuk 30-an dah... kekekekekekkeke... di tgh tgh kesibukan org mengira peti undi itu hari... gua pada pagi sabtu turun bemain badminton buat kali petamanye tahun nih.... sblm tuh gua pegi awal skit... pegi shooting skit... pepagi camnih takde org sgt rupenyer... gua igt minggu depan gua turun awal skit pun bagus jugak.. malam tuh plak seperti biaser gua tak titon ... buat keja la skit nak keja time yg semakin nak abis nih kan.... kalo ujung bulan nih keja tak setel mungkin akan jadik masalah utk bulan yg mendatang nih.... aper pun lepas abis shooting basketball skit org org bemain badminton pun datang.. gua pun main badminton.. (mungkin pekara pekara teperinci ttg game badminton nih bole gua citekan di setiakawan... tapi nanti laa.. kot..) .. gua sampei pkl 930 camtuh... baling bola sampai 10.00 pastuh main badminton sampai 12.00... pastuh balik umah.....

sesampai umah gua tgk org rumah gua tgh layan streaming tv9... uihhh.. tekezut gua nih.. tak penah penah tv tempatan menjadi pilihan.. siap streaming lagik tuh... nampak cam excited plak org rumah gua yg tak turun mengundi pun... kekekekkeke... sebenanyer takde org pun kat uk nih yg pegi.. melainkan org yg duduk bebetul kat bawah bangunan kedutaan malaysia kot.. lagipun takde hebahan utk org pegi mengundi.. gua pun tatau apsal senyap senyap ajer.. kalo tidak satu perkabaran tuh bukan main lagik dihebahkan... kalo ade menteri turun pun die punyer circulation bukan main meluas... mungkin agak susah kot nak kire... tak kesah laa... gua rase sakit sengal sengal jugak .. mungkin sbb dah lama tak main badminton dan satu malam tadi tak tido kot.. aper pun gua lepas siap siap keluar balik utk pelawanan pesahabatan di antara pasukan malaysia menentang vietnam...

sampai padang ade ujan renyai renyai skit.. tapi kalo nak kire, ini takde laa selebat maner.. bahkan tak selebat ujan gerimis pun... tapi punyer laa sejuk sbb angin tiup lebih kuat dari kus kus.... aper pun walaupun padang penuh tp bebudak nih bejaya jugak buat padang sendiri utk pelawanan pesahabatan ala ala tak formal sbb semua padang ade tiang gol dan saiz antarabangsa sudah kena amik... ujung minggu nih ade pelawanan liga laa plak... diorg nih tak kesah pun tak tgk FA cup tak macam kedai mamak kat malaysia.. tapi kalo time nih semua org tgh tgk keputusan pilihanraya macam org rumah yg tak kesah pun nak bukak BBC tgk FA cup... gua rase skit punyer laa bangga... tapi gua tatau laa camner... gua plak main bola utk negara nih.... jadik kire ok laa.. kekekekekekekekekke..... gua pun tak igt berapa byk menang... tapi menang laa.. lepas tuh gua pun begerak pulang....

sampai kat umah gua tgk bukan main lagik org rumah gua tesangkut kat depan komputer layan tv9... gua memula pelik jugak org rumah gua tak tgk tv3.. kalo pun die anti media arus pedana.... tapi tv9 tuh bukan tv3 punyer jugak ker..? aper pun org rumah gua citer yg tv3 line intenet jem sampai takde aper keluar.. giler babas.. byk betul hit.. musti server die tak dpt menampung bebadan data.. tah kali keberapa ntah dlm 10 tahun nih... hehehehehehe... mungkin baru petama kali kot.... nampaknyer byk betul org beminat nak tau keputusan pilihanraya yg rata rata dari overseas kot... itu laa die nampaknyer baik di mane org berada.. akan tetap sayang negara sendiri rupenyer... ujan batu (a.k.a sting) laa tuh.... aper pun org rumah gua ckp aa.. kelantan cam biaser.. terengganu gituh jugak... gua dgr gituh gituh ajer sbb gua penat ngan sakit sendi nih byk sgt besukan... pastuh dlm pejalanan nak ke bilik air... lepas tuh die ckp pulau pinang... dan mungkin selangor (waktu tuh laa) dan perak dan kedah dan KL dan (ermmm.. ade lagik ker...?) semua betuka kerajaan... puhhh.. gua rase nampaknyer semua org dah penat baya 300 - 400 sebulan bayoo duit minyak nampaknyer....

aper pun... gua rase tak guna gua citer pasal pilihanraya sbb gua rase semua dah rase muak citer kot.... tapi kalo korang nak baca cite yg menarik dan penuh dgn perasaan dan kelako dan pengakuan iklas... baca kat sini ... gua rase cam bukan tempat gua pun mengulas... aper pun sampai abis org rumah gua layan... tak cukup dgn tv9.. die bantai jugak bukak utusan online yg begituh pantas beriter tekini-nye rmengalahkan tv... sampai laa baca blog-blog panas.. hehehehhehehehhee.... lepas tuh gua pun tumpang sekaki melayan kepanasan dan kehangatan seperti menonton sessi buang peserta di dlm rancangan american idol.... kekekkekekkeke.... aper yg gua pasti gua rase sengal sengal sebab dah sehari besukan sakan... tanpa gua sedari gua semakin di mamah usia.... itu laa selama nih tak seda diri pasal senantiasa dgr beriter gumbira ajer ... seperti kata kata org yg gua nih tak nampak nampak tua dan penuh dgn tenaga.... tak perasan pun dah kawen.... itu laa kata org... kekekkekekeek.... asik tejual ajer dgn kata kata manis..

aper pun gua rase bemulanyer minggu depan.. pastinyer idup gua tidak lagik sepi ujung minggu.. kalo sekarang nih kena layan football italiano yg juga merupakan rancangan paling digemari org rumah gua... nampaknyer mula minggu nih bemula laa musim baru f1.. kekekkekekek... nampaknyer sabtu dgn ahad betambah tambah laa malas gua nak keluar umah.... sekarang nih pun dah bole tahan.. gua rase dah dekat sebulan lebih kitaorg tak keluar bandar time ujung ujung minggu.. lepak lepak kat umah ajer.. tapi tatau laa mungkin sbb bebudak cuti easter minggu depan selama 4 minggu kitaorg akan rajin skit keluar kot... maklum laa bas dah tak berapa penuh sgt... aper pun gua harap arus perubahan yg diharapkan org malaysia tak membawa kepada penghapusan hak hak istimewa org kite... itu ajer laa harapannyer..... cam biaser laa nak dpt semua menda adalah harapan semua org... itu laa yg susah kot...... aper pun mlm tuh sbb org rumah gua pun pening.. kitaorg melahap pizza yg beli satu pecuma satu ajer... kekekkekekekekekke

0 Comments:

Post a Comment

<< Home