25 March, 2008

mandi di kali....

ujung minggu nih mmg sungguh meriah... apertah lagik dgn umah kitaorg didatangi pelawat no.2 utk tahun nih iaitu kawan baik org rumah gua... memula die turun uk nih sbb ade meeting... (sudah gua katakan bekali kali .. giler babas betul laa diorg nih kat malaysia.. sekarang kompeni kompeni skit punyer kaya anto outstation kat oversea ajer gamaknyer..) pastuh die amik extra 3 hari utk lepak kat umah kitaorg yg tak seberapa nih laa... ujung minggu lepas pun mmg cuti panjang kat uk nih sampai hari senin... dari jumaat lagik (good friday) sampai laa ker senin (sbb easter sunday)... ini laa cuti bank holiday easter.... aper pun kitaorg takde laa plan sgt nak kemaner ujung minggu nih... igt igt bole laa jimat skit duit... tapi sbb ader org dtg melawat jadik terus kitaorg pun tumpang sekaki utk pegi bejalan ... memandangkan member org rumah tuh nak sampai hari sabtu.. kitaorg pun decide sewa keta dari hari sabtu sampai senin ajer... sbb pike pike pun takde laa nak kemaner sgt ... igt nak pegi jalan ke bath (ramai org ckp cantek tempat nih) hari ahad... pastuh hari sabtu tuh kitaorg guna utk jemput tetamu kitaorg kat airpot....

jadik hari sabtu pepagi gua pun pegi laa amik keta sewa... kitaorg mmg igt nak keluar dari awal pagi nak pegi bebelanja skit... nanti kejap.. org rumah gua yg nak pegi bebelanja.. gua tolong bawakkan ajer laa.... kitaorg pegi tempat biaser laa.. swindon factory outlet pastuh pegi ke bicester... aper pun gua rase cukup laa gua rumuskan org rumah gua sengih panjang ajer lepas balik dari outlet nih... semua impian die dah tecapai laa kirenyer.. apertah lagik bebekalkan alasan yg bulan depan hari lahir die.. jadik aper lagik... kekekekeke.. itu ajer laa.. mungkin org rumah gua akan cite lebih panjang lagik kat blog die kot... jadik lepas abis pusing pusing 2 tempat nih .. hari pun dah petang jadik kitaorg pun terus pegi heathrow utk amik member org rumah gua... kalo nak kire sebenanyer bukan laa die baru sampai.. tapi sebenanyer dari awal minggu lagik dah turun... dah abis pusing london laa kirenyer.. tapi sbb shuttle hotel die anta salah sorang opis mate die balik.. jadik die tumpang sekali.. lagik pun kitaorg mmg tak suker nak masuk london sbb penin kepla woo... aper pun rase bes jugak sbb die dah abis jejalan london.. jadik kitaorg bole fokus tempat tempat lain....

lepas amik member org rumah gua.. kitaorg pun menghala balik... tapi sebelum tuh memakan dulu kat umah member kitaorg... ade meeting skit pasal trip ke wales minggu depan.. gua pun tatau lagik camner citenyer tuh... takut tetiber ade hal penting plak sbb gua sebenanye tgh keja deadline nih tuk satu konferensi di austria yg gua tak nampak lagik bole setel ker tidak.. tapi itu citer lain laa.. so far mmg terigt nak bejalan.... cumer kebelakangan nih ujung minggu mmg gua relaks sakan risau laa plak kan... minggu lepas pegi warwick.. minggu nih pegi jejalan... minggu nih mungkin takde buat aper.. minggu depan nak pegi wales.. waaaa.. ganas tuh rase risau jugak tak buat aper ujung minggu ... padhal ujung minggu patutnye time catch up.. hehehehehheheeehe.... aper pun pastuh kitaorg balik pastuh aku igt semua org terus pengsan tido ... temasuk laa anak gua sekali... tak bangun pun memalam... mungkin die pun penat dan die pun dapat merasakan bahwa besok nak jalan sakan.... kekekekekekekkeke....

besoknyer pkl 10.00 pagi.. bemula laa ekspedisi kitaorg ker bath.. ade laa lebih kurang 1 jam setengah pejalanan.. aper pun tanpa disangka sangka sepanjang pejalanan kitaorg salji turun bole tahan lebatnyer... waaa.. ini baru kali ke-3 kitaorg rase salji kat sini... lama jugak laa ade lebih kurang dekat 1 jam jugak pejalanan kitaorg nih kena lalu salji.. ish ish ish.... pelik jugak time time dah masuk spring nih skit punyer byk salji.. aku igt pun mungkin sbb nak tuka musim bebetul kasik abis semua kesejukan yg ader kot... destinasi petama hari tuh.. kitaorg berenti kat mulberry outlet... tempat jual handbeg mahal yg digunakan oleh artis artis hollywood.. org rumah gua sajer ajer nak tgk camner agaknye menjadi org kaya.. jadik kat situ ade outlet die macam kilang bata laa kat umah gua... tapi yg bezanyer harganyer tidak laa seperti kilang bata walaupun kedai die bebetul depan kilang macam bata jugak... cittt....

lepas pusing lebih lebih kurang.. biaser laa tak mampu nak beli aper aper pun kan.. jadik kitaorg pun begerak ke destinasi kedua... iaitu ker clarks outlet village plak.... sebenanyer semua tempat tempat nih dekat dekat ajer... dlm 30 minit ajer.. jadik kalo dah turun sini besangkut paut laa.. jadik bole laa belasah semua sekali... cumer kedai handbeg org rumah gua nih (hint.. hint) bole tahan jauh jugak laa detour die.. tapi sbb org nak tgk kan... kena laa bawak jugak.. rase tensen jugak sbb sampai lepak tak sampai 15 minit... aper pun tak beli sbb tak mampu pastuh terus gerak... tapi memandangkan cuaca pun tak berapa baik time nih jadik tak kesah laa kitaorg buang mase skit.... aper pun clarks village agak hambar skit hari nih.. bukan aper sbb byk kedai besa tak bole nak bukak kerana sunday trading laws... bukan aper sbb hari nih easter sunday jadik kedai besa tak bole sesuka ati bukak laa... kena tutup utk menghormati laa kirenyer... jadik seperti biaser kalo pegi kedai clarks... kedai clarks tuh tutup jadik kurang laa meriahnyer.. kekekekekke.. sajer ajer nak kasik rase outlet kepada member org rumah gua nih.. kasik experience laa kirenyer.. hehheheheheheh.... aper pun cuaca dah mula nak cantek.. jadik kitaorg pike biler kitaorg sampai bath nanti mustinyer cuaca canteks ajer.... konon laaa

kat depan kedai barbor anak gua buat lawak plak dgn main dgn bear yg samer saiz dgn die.. kekekekkeke... skit punyer lawak sampaikan org lain pun turut berenti amik gambo anak gua begurau senda dgn bear nih.... ader byk lagik aksi gurau senda anak gua dgn bear nih tapi kalo rajin nanti mungkin org rumah gua akan upload kat fotopages atau flickr die kot... aper pun mmg rase tak meriah plak outlet nih... hambar jugak lebih kurang macam semalam laaa... tapi org rumah gumbira jugak.. hehehheheh... cumer gua ajer laa rase tak berapa bess pun.. mungkin sbb time time nih duit gua pun takde byk.. cukup cukup utk belanja bulan ajer kot.. kang kalo belanja sakan kang tak makan plak... lepas 2 jam kat sini kitaorg pun besedia utk begerak ke destinasi utama hari nih iaitu ke bandar bath... ader laa lebih kurang 45 minit dari outlet nih... tak berapa jauh laa cumer ikut jalan kampung jadik agak pelahan skit pejalanan.... laigpun jalan basah sbb snowy snowy... kekkekekeke...

aper pun sebaik sahaja kitaorg sampai ke city center kitaorg skit punyer laa excited... rupenyer mmg cantek bath nih... nak kire lebih kurang banda ke-2 cantek kitaorg penah pegi laa... so far laa... itu pun sbb mase kitaorg turun liverpool kitaorg tak pegi pusing banda die... jadik bebanding london, york, liverpool, oxford... (ermm ade lagik ker - gua pun tak igt daaa) gua rase cantek bath nih... tak secantek london tapi tempat nih pun takde laa besa sgt jadik just nice laa kater org.... jalan jalan keliling bandar ajer dah cukup puas hati laa.. dikelilingi bangunan yg cantek.. walaupun sejuk tetap rase cantek sepesen ajer... bukan setakat member org rumah gua.. kitaorg pun baru kali petama sampai sini sebenanyer.... selalu plan ajer nak pegi tapi tak penah nak sampai.. cumer gua tau tempat nih cantek sbb tahun lepas mase gua pegi conference kat bristol.. train lalu kat stesen bath nih.. mmg dah nampak cantek dari jauh.. jadik gua kompiden laa yg tempat nih cun melecun... kekekekekekkekekeke.... lama jugak kitaorg jejalan kat sini gua rase sampai 3 jam jugak laa sbb mmg byk tempat menarik yg nak ditgk.... kire tak terasa laa penat nyer jalan kaki.... dlm pkl 6 lebih camtuh sbb langit pun dah mula nak gelap kitaorg pun begerak utk pulang....

gua harap org rumah gua rajin laa nak upload lagik byk gambo supaya semua org dpt layan yer.... ehehhhehehehe... aper pun cuaca cantek yg kitaorg harapkan tak berapa dpt plak sbb walaupun sekejap sekejap ade matahari... sepanjang hari tuh mendung ajer nampaknyer... aper pun mmg rase sejuk semacam laa.. kesian plak biler member org rumah gua asik ckp sejuk ajer sepanjang trip nih... kitaorg igt pun sepatutnyer tak sesejuk nih .. tapi siap dgn snow plak... melampau lampau plak... gua walaupun tak rase sejuk hari tuh... selsema nak demam jugak laa hari nih... jadik mmg sejuk bebenor laa kan.....

aper pun sampai laa umah lebih kurang pkl 9 malam... org rumah gua pun bejaya masak lebih kurang utk mengisi perut kitaorg malam tuh....maklum laa penat dah sehari bejalan kan... igtkan nak pegi lepak umah member kitaorg .. tapi sbb kena bawak keta lagik 3 jam pegi dan balik tuh menyebabkan kitaorg tepakse tangguhkan laa plan tuh... tak larat sebenanyer gua sbb rase letih betul bawak keta sehari nih... lagik lagik bawak slow sepesen ajer hari nih.. dgn salji dan jalan yg kecik dan had laju yg mmg terhad laa kirenyer... tepakse kitaorg postponed walaupun dah beria-ria jugak nak turun.. mungkin next time kitaorg sewa keta kitaorg pasti akan sampai... maklum laa susah btul takde keta sendiri nih.. asik kena sewa keta ajer.. ehehehehehehe....

semalam sbb ade mase (member org rumah gua balik jam 630 ptg) jadik kitaorg pun gerak laa ker portsmouth.. lagipun kitaorg dah takde keta dah hari nih... kitaorg pegi naik bas dan ketapi ajer.. igt memula org rumah gua nak bawak pusing pusing banda southampton... tapi sbb takde aper kat sini lagipun sale pun tidak jadik bawak pegi outlet lagik elok rasenyer.. dapat jugak laa shopping skit skti utk bawak balik kalo ade barang yg mura... tgk cam en. haris itu hari memacam die dpt... sengih sampai ke telinga ajer... aper pun agak hampa jugak sbb kali nih tak byk jualan mura... kucewa jugak laa kitaorg tapi nak buat camner.. mmg sepanjang ujung minggu nih kunjungan kitaorg baik di mane outlet pun hambar satu macam ajer... jadik sbb tak byk jualan menarik kitaorg pun balik skit punyer awal.. dlm pkl 2 ptg dah sampai southampton balik.... utk kalik terakhir kitaorg pun beli fast food kat pizza hot 2 u ajer... maklum laa kena kasik rase kebab dan pizza uk style laa kirenyer...

pkl 5.55 kitaorg pun begerak anto member org rumah gua ke stesen bas.... igt nak anto pegi airpot naik keta tapi percubaan kitaorg utk sewa keta lagik satu hari nih gagal sbb harganyer sudah tak istimewa seperti 2 hari yg lepas... aper pun bole tahan lambat jugak member org rumah gua buat keputusan utk usha usha outlet.... aper pun sementara nak tunggu bas tuh baru laa member org rumah gua perasan kamera die tertinggal.. jadik gua pun runner balik umah dan lari plak ke bus stop.... kena laa lari sbb hari nih bus tak byk... sbb universiti cuti jadik servis hari ahad ajer -- 20 minit sekali.. jadik gua pun lari ajer pegi bus stop besa.... nasib baik laa gua nih selaju asafa powell.. kekekekekeke.. jadik takde hal laa sampai sebelum bus nak pegi airpot sampai... dlm 625 camtuh bas pun sampai.. jadik kitorg pun mengucapkan selamat tinggal kepada ernie.... trip ke-6 yg sampai ke umah kitaorg.. dan yg ke-2 tahun nih... kitaorg harap die gumbira dgn trip besama kitaorg nih.. walaupun tak de laa seistimewa atau selama maner pun.... kitaorg pun balik pastuh naik bas pkl 632.... sebaik sahaja sampai umah.. semua org pun pengsan.. kepenatan dgn ujung minggu yg penuh aktiviti.... selesai satu lagik rombongan utk tahun nih... tapi dgr dgr citenyer ade lagik 2 rombongan yg akan sampai... waaa.. nampaknyer tahun 2008 nih skit punyer meriah.. mungkin semua org igt tahun 2009 dah takde lagik dah... betul ker...??? jeng jeng jeng


1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

tak boleh tahan la aku tgk si aqilah nih..rasa nak gigit² pipi dia..

muuuuaaahhh tuk aqilah dari aunty jue ^_^

2:25 AM  

Post a Comment

<< Home