17 March, 2008

semalam di bando besoo...

walaupun udah nak masuk 3 tahun kat sini.. gua rase jarang jarang jugak gua bepeluang utk pegi ke bando bando beso... gua igt gua pegi london ajer bando beso kot... yg lain tuh bando bando yg beso jugak laa tapi takde laa beso sgt.... semalam gua pegi ker coventry.. walaupun mungkin tak se-gah bando beso yg lain kat sini... tapi gua rase dah cukup besa dah bebanding kawasan bando tempat tinggal gua nih... lagipun gua kompem laa bando nih bukan calang calang bando sbb kat tempat nih ade kedai nandos yg halal... jeng jeng jeng.. nak tau camner ketinggalannyer tempat gua nih.. jgnkan kedai nandos halal.. kedai nandos itu sendiri pun tidak mendapat tempat... hehehehhehehe.... 15 batu ke depan bando coventry nih teletaknyer university of warwick... iaitu tempat yg menjadi kunjungan gua besama lagik 14 org budak bola southampton dan satu org lagik team-mate yg diimport khas (tapi budak southampton jugak) utk bemain bola besama rakan rakan malaysia yg lain... yg datang dari segala pelusuk uk nih laa gamaknyer....

disebabkan kapasiti yg terhad.... gua takde pun bawak org rumah gua... sebaliknyer gua pergi solo ajer seperti org bujang besama dgn bebudak nih.. naik keta pun kire lebih kurang dlm 2 jam setengah gituh.... besa betul university warwick nih rupenyer... seigt gua mase gua nak apply phd dulu.. gua apply jugak kat sini sbb ade sorg prof. tuh yg gua minat nak keja dgn die ade kat sini.. tapi time gua apply tuh die ckp die sudah mau pindah US.. jadik kalo mau die suruh apply itu uni yg gua sendiri malas nak teruskan.... gua rase macam ade masalah ajer nak pegi US yg gua pun tatau apsal... aper pun mase masuk kawasan kampus mmg rase laa skit punyer besa... kalo nak banding dgn uni gua yg besepah sepah bangunan nyer nih.. aper pun kitaorg yg keluar dkt pukul 6 (sempat jugak laa tgk kesengalan kimi dan kebodohan team ferrari am-nyer) sampai laa ker warwick lebih kurang pkl 9.... selepas perasaan petama gua yg kagum uni nih besa nak mampus... perasaan kedua gua merasakan betapa sejuknyer plak tempat nih.... ish ish ish.....

aper pun selepas pendaftaran dan penjadual-an (ader ker pekataan nih)... kitaog pun main bola.... kesejukan belebihan menyebabkan kaki rase macam beku plak... pastuh padang tiruan yg basah sedikit pun tidak membantu mengurangkan rase sejuk.... campur plak main 20 minit ajer full time lagik laa merasakan macam buat penat ajer laa datang... aduiii.... 4 game kemudian kitaorg pun gagal melayakkan diri ke pelawanan separuh akhir.... keputusan 2 seri dan 2 kalah bole tahan agak hina jugak laaa sbb bebudak nih itu hari bejaya menjadi juara di nottingham (itu time gua tade sbb balik becuti sakan).... nampaknyer satu lagik ekspidisi gua yg gagal membuahkan hasil... tapi takper laa... bak kata org kalah menang adat permainan.... aper pun rase tekilan jugak laa sesikit sebab kalo gua tak bejaya dgn plan jangka panjang gua.. gua rase ini laa kali terakhir gua akan beraksi utk kejohanan besa laa kirenyer nih di uk... cittt... takper laa...

aper pun selepas dari pagi tak makan.... dicampur perasaan maleh utk melaburkan 3.50 utk nasi beriyani yg gua tgk tak banyak mane ... ataupun goreng pisang yg 3 ketul harga 1 pound.... aduii kitaorg pun pegi laa makan nandos ... bagi gua dlm 4-5 tahun nih baru petama kali makan nandos... balik malaysia pun tak makan.. apertah lagik kat sini yg nak pegi jumpa yg halal pun skit punyer susah... biaser ajer laa pun bukan ade menda .... dah sampai jejauh nih kan takkan nak balik perut kosong... tangan kosong sudah laa.... lepas makan sambung balik pejalanan balik southampton.... lebih kurang pukul 11 malam baru sampai ke umah.... aduiii sampai umah gua rase macam maleh btul nak pegi bejalan jejauh camnih.... kalo naik bas pelancong mungkin lebih seronot pun... kekekkekeke.. mungkin ade patut buat servis camtuh laaa... sape yg malas nak bawak keta jejauh.. keta die naik tow-trak yg bole bawak 20 keta ker.. pastuh sampai destinasi diorg terus ajer laa jalan.... cumer pejalanan yg jauh tuh ajer yg perlu dihandle... hehehhehehehehhee...

sampai umah, gua pun mandi dulus.. sbb byk jugak jatuh tadik.. walaupun tak koto tapi air air betakung tuh takde laa berapa bersih... jadik mandi laa skit.. lagipun gua bukannyer selalu mandi.. hehehhehehehe.... lepas mandi terus tebaring gua pengsan.... uihhh.. dah lama tak tido malam cam ginih... yg peliknyer anak gua elok plak tido takde bangun..... hmmm... mungkin ini ajer caranyer utk kasik anak gua tido memalam... semua org kena tido.. tapi susah jugak laa nak teruskan sbb kalo malam gua tido.. siang die bangun main sama.... malam tido balik.. alamatnyer bukan sahaja pegi main bola balik tgk kosong.. tapi pegi nak belaja pun balik tgn kosong laa nanti.... kekekkekekekekkeke... tah laa gua harap die akan dpt dipahamkan akan situasi sekarang nih walaupun masih setahun jagung.... aper pun kalo balik tgn kosong.. kat malaysia kan belambak nandos.... perut sudah tentu tak kosong.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home