21 March, 2008

good friday...

semalam maulidur rasul.. hari nih plak org org putih menyambut hari jumaat bagus atau good friday... ermm.... cuti umum sebenanyer ujung minggu nih dari hari jumaat sampai laa hari senin... easter bank holiday kata org.... kebiasaanyer time time cuti cam nih kitaorg pegi mengembara seantero tempat tempat yg ade jualan mura utk mendapatkan barangan murah.... tapi mungkin sbb dah 3 tahun kat sini.. takde laa sgt batak seperti doluu doluu... hari nih kitaorg duduk umah ajer berehat rehat... lagipun rase cam susah nak dpt masa lapang kebelakangan nih.... gua plak dlm tgh minggu itu hari baru la nak dpt balik mood nak buat keja.... maklum laa hari tuh bejalan jauh utk menyertai petandingan bola sepak.. lebam kat peha pun belum nak surut lagik gamaknyer... besok kitaorg akan menerima tetamu ke-2 di umah sekarang nih.... kawan baik org rumah gua plak nak turun sbb dah alang alang ade kat london utk meeting kompeni... giler btul laa org org keja sekarang... dasat dasat... outstation semuanyer ke luar negara... bukan dekat dekat lak tuh.... tatau apsal mase time gua keja takde pun menda menda camnih..... ish ish ish...

agaknyer kalo korang tetanyer tanyer aper aktiviti anak gua tak tido mlm mlm buta.. mungkin gambo gambo nih dpt memberikan penjelasan.... 2 minggu lepas.. pkl 430 pagi emak die dah sakit kepla melayan si anja yg skit punyer aktif tak reti nak tido telah melilit napkin ke atas kepla... kekekekkke.. bapak die yg sengal tgk kod byk sgt sampai dah tak tercompile pun mencapai kamera utk merakamkan saat saat kegumbiraan si anja... cam gua biaser ckp sebenanyer sungguh senang jadik budak kecik nih... takde byk hal nak kena pike... kekkekekekekeke.... aper pun 2 hari nih gua tatau apsal anak gua rase dah penat memalam nih nak main.. elok plak die tido ajer.. lagik lagik semalam biler buat julung julung kalinyer die tido dlm bilik ikut mak die.. hmmm... mungkin ade kena mengena dgn gua yg rehat tido memalam 2-3 jam bebanding tido di siang hari.... bukan aper lately nih lepas makan malam rase mengantuk satu pesen plak.... bahya jugak nih.. kang tak pepasal makin di pam pam plak gua nih kang... kekekeekeke.. tapi aper pun gua harap anak gua nih bukan tipu tipu ajer laa... lagik lagik ujung minggu cuti panjang nih.... esok lusa pun nak bejalan ke tempat-tempat menarik yg kitaorg tak penah sampai lagik.. maklum laa ade tetamu datang jauh nih.... gua pun nak berehat nih sbb nak bawak keta jauh... laporan lengkap di entry yg akan datang....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home