22 April, 2008

hero-hero...


gua akui sejak dua tiga menjak nih gua bole tahan agak downer ... hari hari mendung begituh.. walaupun ini hari org rumah gua sampai ajer umah terus ckp cuaca skit punyer panas kat luar.. tak pepsal gua tepike nak pegi town beli krispy kream.. gua pun tatau apsal.. gua rase ini mula sebulan lepas kot biler mase gua tgh lepak umah member gua pegi tgk tv besar baru die.. pastuh sbb itu hari adalah hari lahir die die pun beli itu donut.. gua pelahap 2 ketul rase semacam sedap laa plak.. pastuh gua igt 3 minggu pastuh gua ajak org rumah gua beli.. tapi sebab kitaorg beli 2 ketul ajer biaser nyer , jadik rase mcm tak berapa puas makan laa... sajer ajer buat dtg mengidam lagik.. aper pun disebabkan sedozen arga lebih kurang RM50.00 jadik kitaorg tak penah angkat lagik sedozen.. nanti kejap camner gua bole sampai sini yer.... hmmm oo yer.. sbb panas .. tapi lepas ajer keluar tetiber org rumah gua bole plak tetinggal kad free naik bas.. jadik kitaorg tak jadik nak pegi town sebaliknyer hanyer abiskan masa dekat bandar mini kitaorg....

aper pun ini hari bejaya jugak gua belikan set mainan doktor doktor utk anak gua.. tapi sebab die tak berapa sehat sejak malam tadik die pun tak berapa nak main.. tapi akhirnyer setelah boleh tahan lama jugak anak gua tak demam.. hari nih demam jugak .. jadik kena laa bagi ubat yg gua rase skit punyer byk lagik.. bagus jugak sebenanyer anak gua jarang sakit nih.. mungkin perubahan cuaca sekarang yg ade sedikit panas menyebabkan die rase tak berapa sehat... aper pun sampai laa die tetido selepas tuh... gua pun layan laa nba 360 yg tgh re-run kat channel five us... kepada sesape yg tatau dan tak minat pun nak amik tau sekarang playoff dah mula kat nba.... jadik memalam ade game gua lebih sibuk skit laa .. kena laa pasang game live melalui sopcast yg walaupun gambonyer mengecewakan tapi jadik laa ... itu ajer yg temampu utk seorg student....

lepas tuh plak besambung dgn liga juara juara eropah... pelawanan di antara liverpool dan chelsea dekat anfield (hehehhe.. kitaorg dah pegi dah nih....) walaupun gua sendiri main bola.. dan walaupun bola nih diakui permainan tercantik di dunia tapi gua harus akui sebenanyer kalo korang tgk game bola mmg boring... gua rase game bola laa paling senang sekali nah seri kat dunia nih... game lain skit punyer laa susah.. sebab tuh gua rase mungkin die susah nak menarik minat org org yg mmg tak minat... sbb kurang aksi.. sepak depan belakang ajer selama satu jam setengah mmg bukan citarasa semua org gua igt... tapi selepas tuh sambil gua tepike apsal bola bukan cawan teh semua org... gua tepika plak pasal hero hero sukan gua yg semakin menampakkan waktu senja.. dlm erti kata lain zaman zaman hero gua sudah belalu.... sekarang nih tiber mase utk generasi muda .... kite sendiri pun dah senja nampaknyer.....

hero bola gua ronaldo (ronaldo yg sebena benanyer bukan yg celup yg patut letak C. belakang baju die) sudah semakin tak menampakkan bayangnyer.. dari no 9 sampai laa 99... dulu gua suka jugak nak tgk rancangan kegemaran org rumah gua setiap ahad (football italiano) sbb nak tgk ronaldo main ac milan.. tapi rupenyer tak sampai jugak hajat gua sbb member cedera parah.... tapi nampaknyer hero bola gua takde plak beganti.... tak seperti hero hero sukan gua yg lain.. pelik jugak.. gua pun tatau apsal.. mungkin takde yg memikat jiwa gua .. agaknyer laa... bebanding dgn F1.. biler mase pemergian hero lama schumy sudah beganti kimi..... manakala pemergian mike sudah beganti ray dan kb8 dlm nba.... rashid sidek diganti lin dan.. aggasi diganti federer.. etc etc... mungkin mcm itu laa idup nih ade sesetengah hero takkan dpt ditukar ganti....

yg pastinyer walaupun ade muka baru yg mewarnai idup gua mcm kimi, ray ataupun kb8.. tapi hakikatnyer takde sape akan dpt ganti hero yg kite senantiasa setia... tgk ajer laa org rumah gua yg masih lagik kembang setiap kali hero bola (aka idola die del piero) die menjaringkan gol... tanpa gua sedari sebenanyer dlm tak seda gua tak suker budak budak baru yg datang sekarang nih.. bukan aper gua rase secara tak langsung nampak sgt laa gua pun semakin tua... amik contoh kes ronaldo... kalo cite pasal ronaldo sekarang pastinyer bebudak dah tak kenal sape ronaldo sebaliknyer lebih sibuk cite pasal cristiano ronaldo.... lebih kurang mcm gituh laa... secara tak lansung kite dah jadik segolongan dgn bapak bapak kite... mungkin time dulu pun diorg rase lebih kurang begituh.... itu laa sayangnyer mase jalan begituh pantas... gua masih lagik tekial kial nak mengatur keidupan gua .. cheeee. macam tetiber skema laa plak.. hehehehheeehhe.... tak selamanyer... rase rugi plak kalo kite bazirkan mase yg kite ade nih tejerat buat benda yg kite sendiri pun tak suker.. sbb paling kurang utk hero hero gua nih.. biler sampai masenyer utk mengucapkan selamat tinggal.. diorg dah abis buat legacy diorg sendiri utk dikenang... diorg pegi meninggalkan nama... kalau bukan pun nama at least diorg gembira dpt buat aper yg diorg nak... tapi mampukah kite berkata demikian.... kakakakkakkakakakakka.... gua rase baik gua stop sebelum menjadi drama swasta.....

1 Comments:

Blogger Zan said...

herowan (mcm olahragawan) gua taufik hidayat. kalo bola (ikut bidang) hero gua zola. kalo bola tempatan dollah salleh. kalo game lain aku tak tau. sorry bete.

9:40 AM  

Post a Comment

<< Home