27 January, 2008

sudah giler ke blum...?

gua tak dpt nafikan ... gua mmg sorg penggiler kasut..... gua rase selama nih baik yg kenal gua.. ataupun yg tak kenal sgt ... ataupun yg tak kenal langsung tp selalu baca blog gua nih mmg tahu ttg penyakit ini... bahkan gua rase org rumah gua yg sudah lama kenal dan dah kawen pun dgn gua mmg amat arif cumer masih lagik tidak memahami.... sebenanyer bukan senang nak paham penyakit nih.. gua pun tatau apsal.. kalo nak pike balik.. ini semua salah michael jordan laa... kerana keteraan die di atas gelanggang menyebabkan org nak jadik terer camtuh jugak... dlm byk byk aksesori kalo pikelojik musti laa sbb jordan byk melompat sudah pastinyer.. kasut yg digunakan juger membolehkan org itu menjadi seterer dier.. kekekkekekeke... walaupun setelah ade dekat 20 pasang.. gua rase takde laa betul sgt fakta tuh (dakah maknenyer betul skit...?) ... tapi tak bole kata aper laa jiwa gua yg seorg designer dan jugak beciter citer hendak menjadi pereka kasut sememangnyer tak bole lari dari menyukai benda benda sebegini.. di campur cinta yg mendalam jadik dapat laa penyakit giler kasut atau lebih tepat lagik kepla kasut....

org org kepla kasut nih semestinyer ade objektif... iaitu membeli sebanyak mane pun kasut yg diminati.. kekekkeke.... sama plak kesnyer dgn gua nih.. tapi bagi gua aper pun gua musti nak cukupkan objektif gua dulu.. iaitu ade semua kasut siri jordan dulus... yg setakat nih masih ade beberapa kekurangan... seperti no.2,6,9,10,15,23... dan kalo ade uwang lebih tuh dptkan benda benda yg og (original gangsta a.k.a gangsta lama) atau pun kaler lama ataupun yg ade sentimental value laa pada gua.. maka apabila peluang itu datang maka pasti tesenyum lebar laa kompeni kompeni kredit kad apabila menyaksikan gua menenyah kad kad yg ader tanpa rase belas simpati... mahu besok boleh mati.. hehehhehehe.... mungkin tak ramai yg tau .. tapi sejak gua memula keja doluu doluu.. tahun 2003.. gua rase dlm beberapa bulan sajer gua sudah ade 7 kredit kad utk menampung minat (tak bole kata minat sbb lemah sgt pekataan nih..) cinta gua yg tidak bebelah bahagi ini... maklum laa dah lama simpan dendam nak beli.. time sekolah miskin.. (tak miskin sgt tapi duit abis beli barang papan selaju..) time uni plak miskin (tak miskin tetapi tatau camne duit bole abis..) = maka apabila dpt keja aper lagik semua dendam bebalas seperti cite keleng...

sehinggakan time tuh patut dah gaji besa keja senang nak kawen pun tak payah utang.... semua nyer tak tecapai.. sehinggakan lompat keja 5 kali mengeja gaji besa pun tak tecapai jugak sebab kompeni malaysia semua kedekut bagi duit skit.. jadik gaji sederhana.... sehinggakan utang keliling pinggang.. nak kawen pun tak dapat.. dan keta pun kecik ajer kalo langgar takde airbag gerenti gol.... sampai begituh laa bahananyer.. tapi aperbila gua lari dari semua pekara dunia.. dan duduk di dalam bilik memerhatikan koleksi yg ader.. dan setiap kali gua turun bemain bola keranjang dgn sepatu sepatu (yg susah jugak gua nak pilih biler nak main) rase macam semuanyer tenang.. semuanyer ok.. biarkan aper kata mereka punyer suasana laa kononyer... hehehehehehhe... jadik sampai laa kepada objektif utama gua pada hari ini... (punyer panjang lebar kasik flash back sampaikan sekarang baru nak keluar topik utama)...

sedang gua menunggu eksperimen gua abis run (sebenanyer dah buat tapi ade problem jadik kena buat lagik di malam ini.. ) -- sbb gua seda benda yg nak tunjuk tak mau keluar plak.. maka gua pun gegatal membukak antara website website utama yg ade dlm senarai book mark gua.. book mark bukan dekat browser tapi dah simpan secara permanent cam marker kalo tulis kat whiteboard tak bole nak buang.. dlm kepla gua.. dan ini laa yg gua dpt... jeng jeng jeng....

maka sudah tentunyer kepla gua yg lebih kurang same dgn kepla kasut jugak laa (saper penah tgk tshirt nike = sneakerhead akan paham) menjadi tidak siuman kerana pakej koleksi ulang tahun menyambut jordan 23 ader plak kat kedai uk nih.. ok kasik penjelasan skit.. tahun nih sbb jordan 23 keluar (sama ngan no. jersey die yg hebat) maka dgn tamaknyer diorg nih sbb nak duit ajer keluarkan pakej kasut jordan yg kalo korang campur dapat no.23.. macam yg ade nih 10 + 13 = 23... pastuh yg jahatnyer kaler yg diorg keluarkan adalah yg digunakan oleh mike semasa nba season.. jadik kaler kaler og laa senang citer.. yg semestinyer menjadi idaman.. gua dah tgk menda nih dari tahun lepas lagik.... tapi sbb harga usd ajer tak penah pike kalo sampai sini berapa.. dan hari nih gua tau laa plak harga die berapa.. tapi sbb jordan X (10) yg kaler itam tuh gua takde.. dan jordan XIII (13) adalah kaler original dan digunakan oleh denzel dan ray allen dalam cite 'he got game' maka perlu ker gua pike lagik.. ini menyebabkan nafsu + kepla kasut gua betindak tanpa was was lagik.. dan jeng jeng jeng....

aper lagik... masuk shopping cart terus nak beli laa... kalo korang tak nampak harga kat situh die tulis 190 pound... dan dpt la pecuma post sebab die dah lebih 150 pound.. giler tamak... pastuh tetiber seperti org org yg dah kawen dan dah beranak... ade satu naluri ajaib muncul di benakku... naluri yg kita bole kata kewarasan... dan naluri itu menyebabkan gua terus pegi xe.com dan hasilnyer setelah ditukar nilai = RM 1216.78 ??????? waaaahh sudah hilang akal ker gua ini... ? terigt gua 4-5 tahun lepas.... di mane di dalam kepla gua ade satu lojik ajer yg dapat menjawab persoalan giler...? kalo ade org atau kepla gua sendiri nak betanyakan hal giler ker tidak..? jawapan nyer ade satu ajer... perlukah kite meletakkan harga pada sesuatu yg kite cinta...??? bukan ker cinta tuh priceless.. lagipun biar la papa kedana asalkan gua dpt merasai rase kepuasan di dalam dunia gua (seperti yg dijelaskan di atas..) dan jeng jeng jeng.... 5 tahun kemudian... walaupun di saat ini jam 0630 pagi... dan dgn keadaan jiwa gua meronta ronta (relunctant kalo omputihnyer) -- tidak merelakan... tapi
atas dasar kedewasaan dan kematangan dan keinsafan (yer ker..?) dan selepas merenung safari gua hampir 20 minit.. dan setelah melengkapkan semua butir pembayaran... akhirnyer.. gua abaikan butang "confirm" dan menarik mouse gua ke atas utk menutup tetingkap safari gua... ish ish ish... nampakknyer 5 tahun kemudian gua sudah dewasa....

adakah itu menunjukkan bahwa penyakit giler kasut gua sudah pulih...? eerm... gua rase jauh sekali.. seperti kata pepatah cinta sejati tidak akan mati.. cinta rebound mungkin mati... walaupun gua akan (akan tuh... belum kompem..) melepaskan peluang ini.. tapi kite kena senantiasa igt bahawasanyer esok masih ader... disebabkan gua sekarang nih pun student dan sudah bekeluarga mungkin sebagai penggila kasut .. pembelian pada harga kedai (atau rrp (recommended retail price) bukan laa lagik bidang gua... kalo dulu kasut sudah sampai.. pastuh ujung minggu gua terus bekeja ker sgpore nak beli.. itu bukan laa lagik halnyer sekarang.... beli kasut tetap beli gua (sbb cinta sejati gua tulis kan.. ) tapi hanyer akan jadik apabila tiber jualan sample kat kedai kilang (yg ikut nasib nih..) ataupun di dalam website lelong apabila org org yg beli benda nih (atau gua 5 tahun dulu) dah pakai dan rase telalu byk pastu membazir dan jual pada harga yg gua mampu.... kekkekeekekkekeekekke... itu laa agaknyer asam garam keidupan.. kalo bujang bole sukati kalo tua bole jugak sukati kalo duit byk.. tapi kalo duit tak byk.. kena laa belaja menjadi org tua.... ish ish ish.... yg gua tau pekara sebegini akan menjadi penyakit pada gua... akan menjadi dendam yg terpendam.. dan menjadi pekara bebangkit... gua pastinyer akan mempersoalkan nasib gua.. kenaper lepas abis belaja gua tak keja dapat gaji cam org kaya.... kenaper lepas lompat lompat pun gaji tak naik... kenaper kenaper kenaper.. sampai laa kenaper gua bole jadik pelajar ajer sekarang nih dan akhir sekali sampai laa kenaper gua sampai sekarang tak dpt menjadi org tua yg bekeluarga dan yg kaya nak beli kasut pun tak de masalah..... jauh betul pikenyer.. semuanyer kerana sepasang kasut......

1 Comments:

Blogger Zan said...

sungguh jahat kasut itu. aku tidak suka, aku tidakk suukkerrrrr.

10:21 AM  

Post a Comment

<< Home