14 January, 2008

dapat ker tak dapat..

mungkin ramai tak igt.. awal tahun lepas dlm bulan 1.. sebenanyer 1/1/2007 punyer entry.. gua ade tulis pasal barang barang yg menjadi top 5 dalam list gua .. yg gua igt gua nak pegi beli.. tapi mengenangkan benda benda nih bukan laa mura.. jadik utk gua yg tak berduit nih utk beli kena laa tunggu harga runtuh seruntuh runtuhnyer ataupun ade org baik hati nak bagi gua hadiah.. hehehehehe... aper pun biler gua tgk balik.. lebih kurang hampir semua yg gua impikan itu telah dapat dibeli... dan gua juga sedar bahawa semua barang yg gua dapat beli tuh.. tade satu pun gua beli pada harga pasaran.. menandakan betapa besabo dan miskin nyer gua nih.. hehehehehhe... tapi ade satu barang dlm list top 5 gua yg gua dapat pada harga pasaran.. tapi bukan sbb gua beli.. tapi diberi dgn tanda kasih sayang dan tulus iklas dari org rumah gua... jadik mari kita lihat aper yg ade dan aper yg tade daripada list top 5 tahun lepas.. jeng jeng jeng...

gua tau lebih kurang beginih laa list top 5 nyer.. aper pun yg paling berharga sekali adalah hadiah ipod classic 80GB yg diberikan oleh orang umah gua semasa hari lahir gua tahun lepas.. teharu tak igt gua pada time tuh.. apertah lagik kerana bukan senang senang gua hendak menerima hadiah yg semahal itu... kalo nak amik kire laa gua rase mmg itu laa hadiah temahal (kalo nak dikire dgn wang ringgit laa) yg pernah diterima oleh gua sepanjang hayat gua.. heheheheheh... selain itu gua jugak bernasib baik sbb dpt macbook pro itu sbb bukan senang senang hendak dpt potongan hinggakan 50% utk barang baru di malaysia.. apertah lagik komputer buatan buah epal.. tapi itu time 3 hari lagik nak raya .. jadik bole dikatakan rezeki raya.. cumer sampai bulan 10 tahun nih baru abis bayoo utangnyer.. kekekekekekekeke....

hal hal perihal kasut plak tok sah nak citer.. bagi yg kenal perangai gua sudah sedia maklum dgn objektif utama gua yg hendak melengkapkan koleksi air jordan gua.. jadik dgn adernyer kasut no.3 dan no.5 jadik tinggal lagik beberapa pasang sajer lagi.. (2,9,10,15,23) 5 ajer laa utk lebih ketepatan.. hehehehehe... selain itu sepatu sepatu yg lain tuh tak bubuh pun takper sbb gua dpt rasakan semasa gua menulis post itu tahun lepas.. duit JPA baru ajer masuk dan sudah diabiskan utk membaya umah sewa.. pastuh org rumah gua tak keja lagik.. jadik biler time jualan musim sejuk kitaorg sekeluarga hanyer mampu melihat sajer.. sbb tuh ader benda yg tak perlu pun dimasukkan dlm list tuh.. benda benda yg datang dari rase tak seronot tgk org bebelanja sakan.. itu ajer laa..

biler tgk plak list list barang tak dapat.. mmg tak heran laa.. mula mula imac.. uihh sampai sekarnag masih lagik tak mampu.. kalo dpt 50% ker baru laa bole ditimbangkan.. tapi rase nyer tak dapek benda benda camtuh kat sini.. kekekkekek.. kalo org dah abis lelong pun bole laa dapat.. tapi tak sampai ati plak nak beli.. baik anto duit yg ade tuh ker malaysia utk bekalan hari kemudian... tepon plak walaupun gua tak dpt 900i tuh.. tapi gua dpt i600 samsung yg gua rase lebih betepatan dgn jiwa gua.. lagipun biler terigt sekarang nih tepon tuh takde bebunyik melainkan apabila org rumah gua tepon... atau gua tepon org rumah gua... jadik tak perlu laa nak bebyk... last sekali kasut lagik !!! iaitu jordan 21 PE.. walaupun ade peluang nak beli kat malaysia.. tapi gua rase disebabkan kematangan gua dah meningkat skit sbb dah ade anak nih... maka gua dah pandai skit.. tak bole kata pandai byk .. sbb pandai byk takde beli langsung.. tapi pandai skit sbb gua hanyer membeli kasut yg pepenting ajer... jadik yg tak penting atau utk celah celah gigi nih tok sah laa nak dikejooo...

aper pun ps3 yg tinggal tuh masih lagik menjadi persoalan... bole didapatkan dgn skim baya 10 kali yg tinggal bulan 1 - 2 nih ajer utk apply.. tapi gua masih lagik 50--50.. kerana balik hari tau ade sorang ajer kawan gua yg ader beli.. dan kawan gua yg sorang nih mmg kaya.. jadik rase macam tak kena laa utk gua yg miskin nih nak pakai.. kalo kat sini semua org ader.. tuh takde laa halnyer sbb benda tuh 300 pound ajer.. org gaji 2 ribu pound pun ble beli... tapi kalo kat malaysia harga seribu lebih kot.. jadik sudah tentunyer org gaji 2 ribu mati tak makan kalo beli.... jadik biler gua pike kat malaysia gua kena kaya baru bole pakai... gua rase cam tak berapa perlu plak.... tapi baru semalam gua belaja pasal kegunaan ps3 nih utk pemprosesan yg laju.. sbb beberapa tempat kat us sudah meng-clusterkan benda alah nih utk kasik proses diorg laju.... dan pekara ini menarik pehatian gua skit... (yg sebelah 50 lagik tuh laa...) tapi gua masih perlu baca byk hal lagik utk pastikan kebetulanyer.. sbb benda alah nih walaupun prosesor die laju bapak (sama seperti 20 pc -- kot) tapi still hanyer guna 512mb ram ajer.. jadik plus minus diantara proses laju dan memory tuh gua tak pasti lagik.. jgn salah paham.. takde laa gua nak beli 8.. satu pun dah cukup kalo bole run macam 20 komputer.. takde laa gua nak clusterkan 8 ps3... giler ker.. tapi biler pike sekarang nih pun gua run proses kat 20 pc punyer cluster.. kalo gua dpt ps3 .. bole buat benda sama tapi gua sorang ajer guna.. alangkah indahnyer.. keja pun cepat siap.. heheheheheheheh... yg pastinyer masalah memori bole diselesaikan dgn run command ajer lepas install linux.. tapi betul ker tidak 20 pc.. masih belum pasti.. jadik masih lagik 50--50.. lagipun byk lagik benda lain yg perlu gua tgk dulu....

selesai tahun 2007... kalo korang perasan top 5 list gua bubuh tahun lepas pun benda kecik ajer.... org lain mungkin bubuh keta dan barang yg sewaktu mahalnyer.. tapi aperkan daya.. gua masih lagik tak dpt nak pike barang barang yg sewaktu dgn keta nih.. sbb terus terang mmg gua tak mampu.. maklum laa gua nih masih lagik belaja... hehehhehehe.. kire angan angan gua tak lari jauh laa.. sama macam mase belaja time degree dulu.. sbb kat malaysia bukan ade duit.. gaji pun tak dpt dah dekat 3 tahun... camner laa nak ade duit pike beli umah.. keta ker.. susah wooo... jadik tahun nih, gua ttp bepike kecil kecilan.. kire barang barang yg akan tersenarai dlm list adalah lebih mirip kepada angan angan seorang pelajar laa yer... hehehehhe....

hehehheeheeee... kalo ade sesape yg ttau lagik.. dan beminat nak bagi hadiah b'day.. jgn luper simpan duit sebab bulan 9 lambat lagik... memula camera canon 400D buhkan aper.. sebab nak ganti kamera orang rumah gua yg kena kebas dekat stop sg buloh itu hari.... sbb org rumah gua tgh tawar hati lagik pasal kamera nih dan disebabkan kitaorg nak begamba pun tak dapat sejak balik ni... gua rase adelah lebih tepat gua bubuh kamera sbagai barang yg paling utama utk didapatkan tahun nih... hehehehhe... lepas tuh air jordan XXIII (23) yg akan menjadi penutup kasut kasut air jordan sehingga pengumuman yg selanjutnyer.... tapi gua rase kalo duit turun macam air ujan malam nih.. dari langit gua igt mmg gua gunakan utk angkat mac pro itu-- supaya dpt mempercepatkan lagik proses gua menyelesaikan kerja kerja gua nih... tapi kalo alang alang nak ujan duit... bagus jugak kalo gua sambar dgn display die sekali yg bersaiz 30" .. kakkakakaakkakakaka... dah akhir sekali utk keluarga (tidak dilupakan tuhhh) tv besa samsung 40" (minimum saiz kot) yg bukan setakat nak beli pakai kat sini.. tapi utk bawak balik sekali bubuh kat ruang tamu rumah sewa (umah sewa ajer mampu) sekiranyer gua balik pada tahun depan... hehehheheehhee..... jadik lebih kurang cam gituh laa list top 5 impian utk tahun nih.. jgn luper kalo ade sesape beminat nak kasik hadiah tinggalkan nama alamat dan no. tepon....

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

susah baca pakai pda ni. panjang sgt. tapi ini first time guna wifi hotel so batak sket bgtau kawankawan aku tau guna wifi.

8:35 AM  
Blogger daddy cool said...

hu hu.. 1 barang je yg ko nak tuk skrng ader kat opis aku 3 biji semuanye.. iaitu MAC PRO.. 1 bos guna.. 2 lagi aku n staf aku guna.. wewewewe...

5:56 PM  
Blogger kenit said...

dasat betul itm nih.. byk btul duit diorg.. bang yg dekat opis tuh quad-core ker..? curik laa satu tolon kengkawan lulus belaja.... hehehhehe

9:04 PM  
Blogger kenit said...

luper plak.. yg sorang lagik tuh.. jgn laa batak benoo.. jakun btul.. nak hphone mura..? hehehhee.... ade calar skit anak gua gigit.. itu ajer aa..

9:05 PM  
Blogger daddy cool said...

kakakaka... tu la pasal.. saper suh join UM.. kan dah rugi.. esok2 dah habis kontrak dgn UM ko masuk UiTM.. balun benda2 free kat sini..

esok senang2 aku update la gambo2 yang best2 pasal opis aku nih.. la ni tgh cibuk..

6:58 PM  

Post a Comment

<< Home