04 January, 2008

masa masa yg lepas...

sebenanyer time time winter cam ginih idup tak berapa seronot... lebih lebih lagik sebab malam datang begituh pantas dan ini menyebabkan masa terasa begituh pendek.... maka asik begelap ajer laa kitaorg nih kat sini utk tempoh 2-3 bulan lagik... mmg laa boring sebab kedai pun tak bukak lama... lagipun memalam nih lagik sejuk daripada siang... disebabkan keadaan sudah kembali seperti sediakala -- cuti dah abis laa tuh.. maka sekarang nih gua kembali kepada rutin harian gua... sekarang kena melekat kepada rutin harian sbb kalo gua tak berdisplin sekarang nih gua rase mmg susah laa nak abiskan proses pembelajaran gua yg semakin hari semakin menjadik bebanan yg gua sendiri pun malas nak tanggung.. hehehehehehhe.....

jadik turin harian gua sekarang nih tampak santai sbb malam dtg cepat... camner tuh.. pasal gua keja daripada malam sampai ke pagi... pastuh masuk tido menemani anak gua sampai laa pkl 1230 tghari... yer mmg lama anak gua tido sekarang memudahkan urusan menjaga die.. tapi masalahnyer bangun lambat juga datang dgn tido lambat.. jadik yg ini susah skit laa sebab biler anak gua nih tido lambat maka agak sukar gua utk melakukan keja keja yg sepatutnyer.. lagik lagik sbb malam ajer laa yg dpt gua pokuskan kerana siang hari mmg susah skit... jadik tak bole kata aper laa biler anak gua nih tanak tido memalam.. rase nak ketuk pun ader jugak... hehehehehhehehe....

lepas dari 1230 tuh tak rase lama sgt laa sebelum mak die balik.... selalunyer kalo keja full time tuh org rumah gua balik pkl 230.... tapi sebenanyer gua lagik suker die balik 1230 macam yg kitaorg plan itu hari... sbb senang skit nak buat keja... tapi itu hari gua kire kire kalo die tepakse balik pkl 200 tuh bole la terima jugak .. lagik lagik kalo tade meeting atau aktiviti yg memerlukan gua pergi ker lab... tapi gua akui pejanjian sebegituh ade masalah skit sbb selepas pulang org rumah gua pun penat semacam jadik si anja masih lagik dibiarkan berkeliaran.. jadik ini pun tak membantu gua mengejar masa yg ilang... hmmm... itu yg susah tuh.. tapi gua tau org rumah gua kena bgn awal pagi utk mengejar keja tapi itu laa kan susah jugak takde babysitter nih....

mungkin akan sampai timenyer jugak kot gua kena pegi opis setiap hari utk menyelesaikan urusan pembelajaran nih... tapi mengenangkan setup gua yg sudah cantek di umah nih gua rase mmg maleh betul laa nak pegi .. lagipun dekat opis tuh meja gua mmg satu menda pun tader.. semua gua sudah bawak lari ker umah ... taper laa mungkin skit hari lagik aaqilah sendiri akan paham.. atau org rumah pun akan paham... tapi nampaknyer sebelum hari tuh tiber maka tepaksae laa gua lebih lebihkan lagik motivasi diri gua nih.... seperti aper aper pun di dunia nih.. kalo kite nak satu satu menda tuh kena la diri sendiri yg usaha lebih... yg lain nih sistem sokongan ajer... tapi biler tgk luar gelap ajer dari pkl 430 sampai pukul 800 pagi.... terasa laa malehnyer.. hehehehehhehehehehe....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home