20 January, 2008

seberapa pantas....

rasenyer mcm baru semalam gua tgk liputan secara langsung petunjukan bunga api kat bbc one yg diorg buat kat tepi sg thames di kota london... sedar tak sedar dah 20 hari dah benda tuh belalu... dan secara tak langsung dah 2 bulan dah kitaorg balik dari pecutian yg panjang tahun lepas... biler pike balik secara tak langsung kalo ikut skemanyer.. gua ader lagik 10 bulan ajer lagik utk abiskan masa kat sini dah siapkan segala keja yg ader... puhh begituh laa mase terbang rupenyer... setakat ini gua rase kitaorg dah seperti biaser masuk ke dalam rutin harian yg telah kitaorg tinggalkan 4 bulan yg lalu... gua rase semua org dah setel down laa kecuali anak gua yg baru baru nih start rutin harian baru... iaitu bejaga dan tido seperti gua... cittt... agak susah skit laa ini macam sbb dari malam sampai pepagi buta die relak relak ajer mata besa dan celik seperti ayah die jugak.. dalam 2 minggu lepas dan macam ok ikut rutin harian mak die.. tapi kebelakangan ini di hentam suka suki ajer ikut time gua... citt. ini yg masalah nih....

lagik lagik biler gua dedikasi kan mase gua utk bekerja maut time memalam.. kalo setiap mase ade budak kecik jerit jerit kat bawah tarik tarik baju nak naik atas meja mmg bole tahan takde keja jadik jugak laa... susah nak buat nih... tatau laa camner.. tapi harap harapnyer pasnih keadaan bole smooth dgn sendirinyer.. ala ala kalo kite ade perselisihan faham dgn org rapat.. kalo kite give it time.. nanti musti ok laa dgn sendirinyer... gua harap begituh ajer laa sbb sekarang nih dah tatau nak buat camner... semua cara dah cuber tapi anak gua nih tetap begaa... laa kata org ... tetap jugak nak bangun tgh malam pastuh dkt 530 - 600 pagi tuh baru nak tido.. aduiii..... pastuh tido sepengsan-pengsannyer sampai laa petang plak tuh... mcm idup time malaysia laa plak.. kekekkkeke....

tapi skit skit masih lagik bole tahan laa... lagipun dgn adanyer cluster komputer 20 bijik kat opis sedikit sebanyak membantu gua jugak laa.. takde laa gua kena tunggu behari hari utk siapkan satu satu menda... pantas sgt sampai gua igt nak angkat ajer 20 bijik komputer buat cluster pastuh bubuh kat umah... jimat skit time nak network masuk... pastuh tak payah share ngan bebudak lain.. heheeehe... tapi 20 bijik komputer tuh nak dapat takde laa senang yer tak... kalo ade sen dpt beli 2-3 ps3 pun baguih jugak.. tapi gua tak berapa pasti laa efektik ker tidak.... itu kena study abis abis dulu baru bole decide tuh... tapi tade hal laa.. sekarang pun sen tak byk sgt... jadik buat mase nih kena kongsi pun tak kesah laa... hehehehehee..... selain dari tuh gua rase idup kitaorg cam gituh gituh ajer aa... org rumah gua keja isnin full day balik umah musti tgk anak gua dgn gua gua sekali masih lagik tido... pastuh hari selasa die balik umah benda sama jugak.. tapi die balik awal utk beri peluang gua pegi opis... rabu pun camtuh... kamis macam senin.. dan jumaat tuh biasernyer lepas jumaat, kitaorg pegi bando sbb malas nak keluar ujung minggu (byk sgt orangnyer...)

mmg diakui musim sesejuk cam ginih takde byk yg jadik..... aper nak buat .. malam pun skit punyer awal.. aper pun .. tak berapa lama lagik ajer tinggal.. dalam 3-4 minggu lagik mungkin dah tak berapa sejuk.... semakin gua pike semakin cepat plak rasenyer ujung tahun nih nak sampai... erm.. byk lagik keja yg nak dikeja.. biler time takde keja tuh tepika plak pasal perancangan masa depan... setakat nih tatau lagik aper nak jadik... maklum laa tuah ayam nampak di kaki.. tuah sendiri tak nampak kot.. walau sekerap mane pun tgk kasut mura utk dibubuh kat kaki.. kekekekkekekeke....

4 Comments:

Blogger Zan said...

bai, kasut futsal RM150 kebawah ada..?

7:28 AM  
Blogger kenit said...

ader bai... biler mau?

8:32 PM  
Blogger Zan said...

bila lu balik bai...? kasut terhebat dengan harga termurah. bila bule dapat?

8:04 AM  
Blogger princessGarnet said...

balik ujung tahun nih atau awal tahun depan atau ujung tahun depan.. susah nak kate tuh geng..

9:08 PM  

Post a Comment

<< Home