17 January, 2008

lelaki baru..



hmm.. video petama tahun nih.... sebenanyer gua pick up 'freshman' setelah lama giler tak dgr dlm cite one tree hill ep. 2 season baru minggu lepas.. ok ok.. gua tau musti ader yg ingin tau apsal gua tgk one tree hill sbb sudah tentunyer bagi sesape yg mengenali gua .. gua tidak akan melayan cite cite serius bersiri.. aper lagik yg akan mase gua sampai 1 jam dalam sehari.. kerana masa adalah sgt beharga -- kepada sesiapa yg tatau lagik.. lelagik mase kite di dunia yg bersifat sementara nih.. jadik buat laa baik sehabis habisnyer.. belanja laa sesakan sakannyer.. dan buat jahat jgn laa sekali.. hehehehhe... aper pun baik citer best maner pun.. dari heroes sampai laa ker house ataupun 24 ataupun c.s.i (baik original ataupun tidak).. gua main bantai tgk sesikit ajer.. tapi tidak laa dedikasi mengabiskan mase gua dwload dan pegi layan dgn rajinnyer... gua igt kalo nak amik kire cite satu jam yg gua buat camtuh ade 2 ajer rasenyer.. nama saye earl (pegi layan season baru kalo tak tgk lagik..) dan semua org benci chris.. gua pun tatau apsal... baru baru nih baru betambah skit.. cite 30 batu-bata dan pengerip... aka reaper.. kakakkakaaka.. tapi selain tuh gua rase cite cite 1/2 jam dan kelaka ajer gua layan....

nanti kejap aper gua nak cite tadik..? oo pasal oth... episod baru diorg meng-ffwd kehidupan bebudak nih selepas 4 tahun lepas abis high school... dimaner diorg sudah menang championship tuh semua laa... dah laa skit nak mampus basketball die tunjuk.. padahal itu laa tujuan utama gua pegi tgk citer tuh.. citt.. mati mati kena tipu pastuh teperangkap plak dgn drama.. jadik dah alang alang byk jugak gua tgk dari tahun lepas.. maka gua sambung ajer laa tahun nih jugak.. aper pun.. selepas 4 tahun bebudak nih tatau aper jadik ngan diorg laa.. walaupun gua tgk yg kaya tambah kaya.. dan yg tak kaya pun idup senang ajer.. siut tul.. pastuh tgh semua org mencari diri sendiri (kononyer) maka keluar laa lagu nih... pastuh die punyer narration pasal aper dah jadik dgn idup.. kononyer semua org ader idea bes aper nak jadik pastuh tgk kat maner laa diorg sekarang punyer type.....

seperti biaser time-time camtuh mmg sesuai kalo keluar lagu lagu yg jiwang karat dan agak batu begini.... gua pun nostalgia laaa... maklum laa terigt laa keadaan pas SPM dulu di maner semua org kononyer ade cite cite yg mmg cukup set aper nak jadik... gua rase kalo ade sesape mase kecik nak jadik bomba atau polis contohnyer.. biler dah time nak spm nih dah takkan becite cite begituh lagik... tapi gua tipu laa kalo gua ckp time tuh gua nak jadik lecturer... biler gua tgk balik keja keja yg gua penah buat.. skit pun gua tak penah pike lepas SPM.. mcm jadik jurutera perisian.. mane laa penah tepike mase spm itu hari.. tapi 2 tahun gua keja itu... gua rase laa majoriti org org yg ade kat IT dalam umur umur 25 - 28 sekarang nih -- lebih tepat kalo gua katakan tak becite cite atau gagal utk mencapai cite cite yg sepatutnyer menjadi idaman diorg dan pasrah menerima perintah kerajaan yg time tuh tegile gile mengejar kemasyuran dunia siber.... walau aper pun korang kena igt.. tanpa target yg sebegitu.. pastinyer lagik ramai laa org takde keja kot.. kekekekkeekkee.....

di akhir episode semua org balik kg.. baik yg kaya (balik utk idup besama kengkawan dan seperti muda)... ataupun yg tak berjaya.. balik utk mengejar cita cita kat kampung.. mencari cinta laa.. dan sebagainyer.. tapi the essence.. atau intipatinyer.. adalah semua nyer balik utk besama kengkawan dan idup gumbira seperti mase depan takkan tiber... ahh.... gua rase sebijik macam perasaan gua setiap kali balik becuti kot... walaupun biler pegi becuti hanyer beberapa kepla ajer yg muncul.. kekekkeke... sungguh bess kalo dapat start semula dan betulkan balik semua kesilapan kite ... i was young n knew everything... for the life of me.. i could not remember.. what made us think that we were wise and we never compromised....

1 Comments:

Blogger Jin said...

kkakakakak...giler jiwang siut...

8:52 PM  

Post a Comment

<< Home