24 January, 2008

sekali sekala..

sebenanyer byk org tak sedar... tapi idup kat overseas nih boring nak mampus... mungkin ramai yg tak pecaya sbb bukan semua org ade peluang nak rase... tapi pecaya laa mmg begituh boringnyer laa duduk sini..... gua rase susah nak citer.. tapi biler time winter winter beginih rase boring tuh beganda ganda lagik .... sbb nak keluar umah pun rase malas sbb sejuk.. tapi nak tinggal dalam umah pun lagik laa sengal sbb takde aper nak buat... lagik lagik kalo umah kecik.. pastuh pusing pusing camtuh jugak laa... gua rase mungkin itu yg dirasai oleh anak gua.. tatau aper nak buat campur kebosanan.. pasal itu laa agaknyer biler malam malam tiber pun di tanak tido.. mungkin die pike balik balik camtuh jugak... rase bosan kot.. tapi tak dapat nak gambarkan... apertah lagik nak ckp pun tak reti reti lagik... asik mengomel bahasa dier ajer....

gua rase paling senang nak ceritakan betapa boringnyer duduk kat sini adalah bedasarkan cerita tv... tgk ajer laa.. dah 2 minggu nih sejak american idol musim baru bermula.. kitaorg punyer laa excited... gua pun tatau apsal... mungkin macam itu laa boringnyer sampaikan citer yg dulu skit pun gua takkan tgk sekarnag bole laa plak tetonggok kat depan tv tgk..... keekekekekkekke... kalo american idol musim baru adalah benda paling menarik .. jadik sudah tentunyer korang dapat bayangkan betapa bosannyer idup kat sini... gua tetap dgn pandangan gua bahwa kalo nak pegi becuti ke luar negara seronot laa.. tapi nak idup mungkin tidak begituh ceria... gua kekadang tak paham jugak kenaper org begituh semangat nak carik keja luar negara... mungkin kerana duit kot.. tapi utk idup lama lama.. besedia laa utk layan american idol.. keekekekekkeekkeke.....

tapi agaknyer org org keja ade perspektif yg bebeza.. tapi gua tatau laa.. gua yg belaja nih mmg rase gituh gituh ajer... agaknyer sbb tak byk benda menarik yg jadik.. lagik lagik biler gua pun tak keluar umah... maklum laa gua nak pegi opis buat keja pun tak berapa.. aper pun mmg selesa buat keja kat umah nih.. cumer cam biaser laa asik buat itu itu ajer rase cam tak seronot tuh pasti akan tiber.. sbb itu pun setiap kali tulis entry nih tak byk benda yg nak citer... buat masa nih mmg takde benda nak citer.. mungkin dlm minggu depan ade benda nak citer ker .. tatau laa.. tapi aper pun salah sorang kawan gua sudah menyatakan hasrat utk datang bekunjung kalo die ade kelapangan dah ade kewangan... bole baca kat sini... tulaa sekarang kengkawan keja pun dah sampai peringkat antarabangsa.. tak hingat.....

pekerja contohnyer gamaknyer member gua nih.. gua dulu time keja pun tak penah tepike akan ade peluang tuk kursus ker.. atau buat keja ker sampai luar negara begini.. keja kompeni multi-nasional.. tapi itu itu ajer.. tak cukup antarabangsa laa tuh.. hehehehehehehe... dah dasat org org keja sekarang nih.. aper pun gua harap semua nyer setel utk kawan gua nih sampai.... aper pun kalo tak dpt sampai.. hajat utk sampai tuh sudah cukup menjadi perkabaran yg menggembirakan... kekekekekekekeke... jadik kalo ade kengkawan yg ade duit (tak kisah laa kompeni baya atau mmg kaya tak hingat..) sudi sudi kan laa memberi salam... akan ku sambut dgn mesra... tapi jika kau datang ini.... hehehehee.. melalut seperti biaser... igt laa.. tak lama lagik gua ade kat sini.. karang dah balik susah plak...mase masih panjang.. seperti kata org skit skit lama lama jadik bukit.. biler ditarah tetap menjadi tanah rata.... dari bebukit bukau biar ajer laa rata... yer tak..?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home