30 December, 2007

cuti panjang....

seperti tahun tahun yg lepas.. chee.. belum pun masuk tahun tahun lepas.. tapi selepas mengharungi ujung tahun 2005 dan ujung tahun 2006 -- gua igt bole jugak laa tulis beginih... apabila tibanyer ujung tahun nih.. becuti panjang laa semua org.. dan tahun nih tak ketinggalan org rumah gua skali pun cuti jugak... pastuh tak pepasal gua pun berenti melakukan keja keja yg minggu sebelumnyer nampak bukan main giat lagik.. hehehehhehe.... yg bezanyer org rumah gua mmg cuti bekeja sbb org kat opis semuanyer keja.. tapi gua nih buat buat cuti bekeja sbb selepas nih gua berazam utk bekeja tanpa henti sampai laa gua selesai dpt phd laa tuh... jadik biler mengambik kire faktor faktor lepas nih gua akan bekerja serajin azuma kazuma dan hanamichi sakuragi.. jadik gua igt tak salah laa kalo gua cuti seminggu nih abis abisan besama keluarga... hehehhehehe....

tapi cite utamanyer adalah.. selepas 2 tahun kat sini... kitaorg tak penah lagik merasai cuti hari betinju (boxing day) yg sibuk dikatakan org sebagai hari temurah utk membeli belah.. mengenangkan tahun lepas gua ader janji dgn org rumah gua bahawasanyer gua akan membawa jugak die merasa hari betinju sebelum balik ke malaysia.. maka gua igt kalo gua mmg kena balik malaysia tahun depan.. jadik baik laa gua tunaikan tahun nih.. jadik bebekalkan janji gua pun bejalan laa kaki ke lapangan terbang (dlm 1 jam 15 minit) dari umah gua sbb 26hb atau hari betinju nih takde bas sama macam hari krimas... gerak keluar dlm pkl 745 pagi sampai laa airpot lebih kurang pkl 900.. amik keta yg disewa sampai laa 30hb... aper pun selepas amik keta tecapai laa niat kitaorg utk tgk aper yg dikecoh kecohkan org ttg boxing day tuh.....

jadik utk memastikan kitaorg cover segala aspek yg ader.. kitaorg mula dgn retail section.. iaitu kedai kedai biaser di high street laa... jadik kitaorg pun begerak ke bando.. utk melihatkan aper yg kecoh kecoh jualan murah seperti bumbung nak runtuh tuh... dan malangnyer gua repot kat sini.. sekali lagik satu pembohongan yg besar besaran sajer semua tuh.. seperti jugak the great sgpore sale.. summer sale atau yg sewaktu dgnnyer... maka secara tak langsung teori gua ttg hari betinju sungguh laa betepatan... gua dari dulu pike sebenanyer org punyer laa kecoh dan ramai dan padat pada hari betinju bukan sbb jualan mura sgt.. sebaliknyer adalah kerana selepas becuti sakan hari sebelumnyer.. diorg rase boring pastuh nak keluar umah... tak cukup dgn itu.. selepas dpt adiah tak best.. diorg nak balas dendam utk dpt adiah bess.. ader jugak yg janji nak bagi adiah pada hari selepas sepatutnyer bagi adiah dan akhir sekali cite kat tv cam hampeh.. jadik kalo duduk umah lebam ajer... jadik keluar laa jejalan kejap....

tak cukup dgn itu.. bagi memastikan ini semua mimpi indah yg tak betempat.. kitaorg begerak plak ke outlet... kalo kedai kat bando tak sale.. camner plak kedai kedai kilang... sudah tentunyer takde jugak jualan murah... ish ish ish mmg karut ajer semua nih... onar onar yg diceritakan oleh org org yg kayoo ataupun org org yg tatau camner rupa murah tuh agaknyer... adehh.. yg menjadi korbannyer gua jugak yg tepakse gerak pepagi buta amik keta utk mengeja cite cite palsu sebeginih.. cittt... tapi tak kesah laa.. nak merasa jugak laa sbb nanti biler org nak citer tak dpt laa nak tipus gua sbb gua dah tau.. sebenanyer tuh semua propaganda ajer.. baik korang tunggu cuti cuti ujung minggu bank yg ternyata jualannyer lebih mura.. atau ikut strategi gua.. pegi tgk kedai sale selepas 2 minggu die sale.. gerenti belambak barang barang die nak buang pada harga yg baru betul murah....

tapi aper pun.. kitaorg abis kan jugak sampai 29hb bejalan... cukup laa 650 batu diabiskan bejalan... hari esoknyer pegi check lagik kalo ade jualan mura... tak perlu risau.. mmg takder pun.. dah mmg sah laa propaganda... pastuh hari besoknyer lagik pegi ker ikea (tak pepasal....) utk mencari barang keperluan umah skit sbb dgn ada anak nih nak simpan baju pun kena kat lantai.... byk betul baju anak gua + org rumah gua... dan kena beli tempat letak buku skits sbb kedai buku murah begituh laa byk laa di kawasan umah... lagipun gua kena angkut barang umah sedikit sementara ade duit lebih sedikit nih sbb org rumah gua begituh angin gua asik beli barang utk syok sendiri ajer... tapi aper pun ditgh tgh kesibukan tuh... gua dpt jugak mengnaiktarafkan sistem gua utk memastikan semuanyer besedia menjelang hari petarungan yg akan bemula seawal hari petama tahun depan... cheee.... rupanyer komputer gua rosak slot ram die.. pegi apple ... nasib baik repair pecuma...

tapi itu pun die bole kasik gua muka sangsi sbb gua ckp member gua bukak macbook gua pastuh patahkan slot ram atas utk check camner ruper ram.. pastuh gua cucuk kat bawah utk pastikan die jalan... seda seda tak jalan... ceriter sebenanyer.. jeng jeng jeng -- gua beli ram mura 3rd party sbb ram ori mahal sgt.. cocok tapi komputer tak mau terima macam yg tejadi di malaysia.. jadik gua cuber ram baru kat slot lama bejalan elok ajer.. jadik utk memastikan duit gua keluar beli ram mura tak bazir.. gua pun buat laa citer itu macam supaya die repair slot no.2 gua yg gua diagnose sbgai rosak.. pastuh gua buat ceriter tipu pasal.. mmg memula gua nak masuk ram baru gua tebengkok besi slot lama.. dan gua kena ada alasan apsal gua cocok ram lama tempat baru... yg menyebabkan gua tau die rosak.... kompleks jugak tapi nak buat camner.. kalo tidak camner nak explain gua tau slot no.2 rosak kan.....?

aper pun .. with a bit of luck org putih ckp.. semua selesai di repair dlm mase satu hari ajer.. anto pkl 12 dpt pkl 430.. man man time gua tgh beli monitor utk cucuk macbook gua.. satu lagik pesediaan menjelang peperangan besa... pastuh beperang plak nak mencari os x leopard... igt nak cuber cara pirate sbb gua org malaysia.. tapi selepas pike pike bahwa komputer lebih mahal lebih sensitip.. gua pun cuber laa alternatif membeli yg original... sbb os nih.. kalo rosak susah plak.. kalo perisian enteng-an takper laa.. setelah seminggu.. dan melihatkan harga yg tak bole terima.. jadik gua pun rase nak melanun.. sampai laa gua tepike yg universiti gua (kerajaan) baya 84,000 setahun nih takkan laa takde benda alah nih utk pelajar diorg.. rupenyer ader.. kekekekekekke.. dan hasilnyer sekarang gua begituh enjoy gua punyer penghijrahan dari windows ker mac... kepada kengkawan yg beminat.... cuber cuber laa.. bak kata org putih .. once u turn mac.. u never go back.... apertah lagik bole guna linux app. dalam mac.. bole kata mac nih macam gua laa.. hensem begaya tetapi tetap kompleks dan saintifik.. kakakakakakka... lebih citer di mase mendatang....

jadik sekarang.. becuti pun sudah... sewa keta pegi bejalan dan bershopping sakan pun sudah (manaderrr murah... giler ker).. besedia pun sudah.. tinggal nak pegi perang ajer.... prettt prettt...

2 Comments:

Blogger Jin said...

boxing day ler plak....gua dapat rasa kekecewaan lu pasal sale tak seperti yg lu dengar....kekekekekek....so lepas nih tade lagi ar bloging???sure lepas nih bizi giler punyer...

nasihat gua....baik lu jadi tak pandai...sbb, bile lu jadi tak pandai....tahap fokus lu pasal sesuatu sure meningkat kaw2 punye....heheheh...tapi org ckp ar...gua sampaikan kat lu je....kekekekke

6:05 PM  
Blogger Zan said...

Ape jadah pegi sale.. kerajaan bayar suruh belajar ajer. Ni siap pegi sale, siap bole buat anak lagi, ingat kerajaan tu saper, kerajaan tu aku la yang bayar cukai, sensitip betul aku bila kene bayar cukai ni.

8:34 PM  

Post a Comment

<< Home