31 January, 2008

rumaku syurgaku....

memula gua tak igt pun yg entry ini perlu dibuat setiap tahun... maklum laa plannyer nak datang sini.. duduk satu umah sampai 3 tahun pastuh balik... tapi seperti biaser aper yg kite plan tak tentunyer jadik kenyataan... musti ade ajer halangan.. jadik keidupan kitaorg yg igtkan duduk setempat ajer jadik cam org nomad plak.... setiap tahun hendak kena bepindah... jadik tahun lepas di pengujung kontrak kitaorg di umah yg paling dekat kitaorg penah duduk dalam sejarah... sekali lagk pemintaaan kitaorg utk tinggal satu lagik tahun tidak dapat diterima walaupun gua guna alasan anak gua tak berapa sehat.... mata die kena selalu tgk sebab tuh kena stay situh... tidak sedikit pun di layan... mungkin sbb anak gua jugak laa kitaorg kena pindah.. diorg pike umah nih kecik sgt kot utk anak gua bemain main.. (biler pike balik ermmm... betul jugak aper yg diorg pike tuh... tgk ajer laa anak gua sekarang nih..)

aper pun daripada 2 minit nak pg universiti.. kitaorg sekarang nih ditolak ke 15 minit nak pegi universiti... ciss.... tapi ok jugak laa sebab mase tahun petama dulu kitaorg kena campak 25 minit nak pegi uni punyer area.. jadik bole jalan kaki lagik laa kali nih.... rumah pun kalo tgk tgk balik lebih kurang sama macam umah kitaorg tahun petama dulu... kalo nak kire bebetul pun kitaorg baru duduk sini 2 bulan... sbb lepas pindah itu hari mase bulan posa.. kitaorg pegi balik becuti selama 2 bulan lebih.. jadik sbb tuh baru duduk sini 2 bulan... bukan kena pindah tempat baru.. ini entry patut bubuh hari tuh lagik.. tapi mase time lepas pindah gua skit pun tak pike nak citer menda menda nih sbb lebih seronot pike nak balik kg.. lagik pun takde intenet time tuh... jadik selepas kamera kitaorg kena "pau" kat sg buloh lagik laa tak dpt nak gambarkan.. tapi akhirnyer lepas adjust adjust skit dpt jugak laa gua amik gambo utk menyerikan blog gua yg dah lama kering kontang tak begamba.... jadik mari kite sesame tgk umah gua.. heehehhehehehhe

ini adalah kawasan hallway umah gua.. alamak ade sampah teluper nak buang plak.. kekekekkekkeke... aper pun itu laa pintu utama keluar masuk.. tepi ade 2 tempat simpan barang.. satu mmg jadik tempat simpan barang.. tak berapa besa sebab ade bioler bapak besa utk membekalkan air panas yg kekadang tak panas jugak laa... depan tuh plak gua jadikan store kasut gua... agak sempit jugak laa sbb tgh carik uwang utk dapat lemari tinggi.... takper nanti biler gua tunjuk gamba keadaan di dlm store korang pastinyer akan paham.. hehehehehe.... dekat lorong sampah tuh plak ade toilet yg bapak laa besanyer.. gua rase kalo nak kalah skit ajer dgn bilik tido kitaorg... giler babas.. gua pun tak paham kenaper toilet diorg nih kena besa besa.. kalo igt igt balik mase duduk edwina house (umah petama) kitaorg dulu pun toilet nyer skit punyer besa.. diorg suker kot nak tido tido situh.. hakikatnyer gua pun tatau.. gua selalu pegi cissss -- kalo bebeudak kater ajer.. sbb sekarang bukan main sejuk lagik..... yg sebelah kanan adalah pintu utk ke bilik tido.. kalo nak banding dgn umha no.2 (gower) kitaorg itu hari mg besa laa umah nih.. tgk ajer laa hallwaynyer.. gua rase campur 2 store tuh ini laa umah yg paling luas kawasan masuk yg kitaorg penah duduk.. yer ker....? iyer laa kot...

sepeti yg gua citer tadik.. itu laa gambo almari kasut gua.... lepas tuh kat sebelah die bilik tido kitaorg... tapi sebenanyer tempat nih lebih kepada ruang utk membubuh katil dan almari ajer sbb gua rase bole kire berapa kali kitaorg tido kat sini.. tak sampai 10 kali pun... ini adalah kerana setiap kali ader pecubaan utk tido di bilik.. aperbiler si anja anak gua jaga pastninyer die akan mengamuk dan nak keluar.. lagik lagik biler die sedar gua mmg ader kat luar... hehehehehehehe... kasut seperti biaser menghuni bilik storage tebesa ... buhkan aper tahun lepas org rumah gua asik bising ajer kasut belambak lambak.. jadik elok laa kalo kitaorg dpt tempat yg dapat sorokkan kasut.. jadik nasib baik laa umah baru nih ade bilik store sebesa ini.. itu pun kena campak beberapa pasang ker store sebelah sempit skit tapi panas sbb ade boiler.. tapi kalo dpt gua mmg nak carik almari kasut yg lebih tinggi sebab kalo tgk balik tahun nih.. mungkin byk lagik kasut nak isi kot.. hehehehehehehehehehe......

lepas tuh umah kitaorg terus begerak ke ruang paling besa sekali iaitu ruang tamu yg campur dengan dapur.. pastuh sbb gua nih org yg suker bekerja di umah (dekat dgn org tesayang) maka gua pun amik satu bahagian jadikan opis utk gua buat keja.. jadik ade 3 bahagian laa.. satu opis.. satu ruang lepak utk tgk tv... dan kemudian besambung dgn open kitchen.. jadik kalo ade sesape yg datang umah gua (ehem ehem... mcm ade ajer besok nak sampai.. kire hari nih laa waktu tempatan).. dpt laa lepak ruang tamu sambil tgk org masak kat sebelah.. kekekekekeke.. giler takde kena mengena.. aper per kat sini laa kitaorg tido.. kat sofa depan tv.. walaupun itu sofa bed.. tapi jarang jugak kitaorg bukak.. baru 2 kali.. sbb biasernyer malam org rumah gua tido dgn si anja.. pastuh biler pagi gua plak ganti mase die pegi keja.. jadik kesimpulannyer.. anak gua ajer laa tido situh setiap mase.. kekekekekek.....

mcm nih laaa rumah kitaorg.. itu org rumah gua tgh besantai kasik anak gua makan plak.... ini lebih kurang pkl 10 lebih kot sebaik sahaja selepas kitaorg menonton rancangan favorite tetiap minggu iaitu american idol... kakakakakakakak... bole tak..? sudah tentunyer boleh...kire daripada hallway tadik.. kalo ikut arah gamba tuh sebelah kiri tuh laa ruang tamu + opsi.. manakala di sebelah kana tuh plak laa dapur kitaorg... mmg susah skit nak tunjuk sbb tak bole nak amik gamba birds eye view.. jadik kalo nak impak maksima tuh gua personally rakemen datang ajer sini terus... kekekekekkekee....

aper pun sebenanyer sajer ajer gua bubuh entry nih hari nih.. memandangkan kat malaysia dah hari jumaat... maklum laa di kalangan pembaca pembaca blog gua nih.. sudah tentunyer majoriti kenal en. haris kot.. en. haris nih member yg gua kenal semasa belajar degree... die yg juga pengasas besama trip kengkawan inc. bekerja di bukit jelutong dan minggu lepas dpt peluang bekerja di amsterdam.. betuah betul badan .. gua dulu mase keja takde pun org nak anta pegi memaner... paling jauh pun gua igt... petronas kt bangi sbb nak kena betulkan benda.. ish ish ish... jgnkan keluar pegi eropah.. apetah lagik asia ataupun asia tenggara.. malaysia pun tak keluar.. kekekekekekekekekkekeke....

memandangkan haris sorang ajer bakal dapat tgk umah gua nih live.. jadik gua igt alang alang gua bubuh laa utk tatapan semua org.. jgn pelik plak.. sebenanyer umah kat sini (at least yg gua penah duduk laa) mmg semuanyer size size begini.. bahkan ade umah umah org malaysia yg lain pun lebih kurang camnih laa.. kalo setingkat.. kalo nak kire betuah la kalo korang dpt umah 2 tingkat.. umah universiti ajer bole dpt tuh... itu pun skit punyer panjang die punyer q.. bukan senang senang ajer nak dapat.. aper pun sbb gua sendiri pun tak penah beli umah.. dan sepanjang 5 tahun lepas gua duduk luar dari umah keluarga.. gua rase mmg pesen pesen begini ajer umah gua duduk.. heheheheheheh....

erm kalo nak pike balik.. dulu gua duduk usj 3, pastuh kj.. pastuh terus duduk uk dah dekat 3 tahun dah nih... ermm patut laa balik umah lepas belaja nanti aper punt akder.. org rumah gua selalu pike susahnyer kitaorg balik nanti sbb aper pun takde.. keta tade umah tade.. jadik nak kumpul sebanyak duit yg ader utk beli itu semua.. tapi secara terus terang sebenanyer byk jugak nak kena ader tuh.. jadik gua igt mungkin lepas dah balik pun kitorg kena besusah susah dulu duduk umah cam ginih jugak kot.. kkekekekekekek.. tapi kalo nak kire .. tadehal laa sebab dah 3 tahun dah biaser dah cam ginih... cumer kat umah tak bole laa suka suki bubuh gamba umah cam ginih.. sbb nanti ader ajer org yg memerhati.. seda seda esok lusa dah abis kena rompak... hehehehehehehe.....
gua rase itu laa antara benda yg ajaib dan magik kat sini.. kalo cite pasal umah laa.. kebanyakan umah walaupun besa besa tingkap die kat luar.. bole kire dgn jari berapa org yg pasang grill.. tak citer lagik kalo kat canada.. umah siap tak kunci pintu lagik.. ---- tak pecaya bole tgk bowling for colombine.. gua tak sure laa betul ker tidak sebab gua tak penah ade peluang utk pegi saner.. nanti kalo gua ade peluang korang jgn risau.. gua cuber laa pulas pintu.. tgk kunci ker tidak.. kekekekkeekekkkee...

aper pun tempat yg gua paling byk abiskan mase sudah tentu nyer opis gua... susah jugak gua nak setup opis gua menjadi medan peparangan.. maklum laa nak selesa.. time kasih kepada org rumah gua sbb menyambar kerusi opis yg best tahun lepas mase salah sorang jiran kitaorg nak blah... bebekalkan kerusi tuh tade laa bontot panas sgt seperti kerusi kerusi yg biaser.. benda benda camnih gua gerenti tanak beli punyer .... pernah telintas laa.. tapi tak penah pike bebetul nak beli pun.. kire bia loo bontot gua panas.. hehehehhhee...

kalo dah macam nih opisnyer kalo tak abis jugak belaja tatau laa kan... cheh itu macam kata kata org rumah gua ajer tuh.. hehehehehehehhehehhe....yg gua paling suker gua igt skren komputer gua laa... ader 5 semuanyer... sungguh besss... 4 19 inci dan 1 22 inci... yg 22 inci itu ajer laa gua beli baru sebagai hadiah diri sendiri utk keja keras... 2 samsung 19 inci gua curik kat opis gua... dan 2 lagik gua beli secara lelong pada harga yg lelong... aperpasal kena byk byk .. bukan aper menambahkan ruangan bekerja atau workspace jadik ade byk benda bole tgk dalam satu satu mase.. kekekkekkkekekeke.... jadik lebih produktif laa kirenyer....

bukan aper biler kite tensen dgn menda yg kite buat.. adalah sebaiknyer kite menyediakan suasana keja yg tebaik.. sebab kalo tidak nanti kite sendiri yg tak semangat plak kan.. hehehehehehehehe.. ini semua bukan setakat suker suker ajer tapi utk meningkat produktiviti.. jgn lupe rtuh.. hehehehehehhhehehehhe... ermm.. ade aper aper lagik gua nak citer ker...? gua pun tatau laa.. ooo yer kalo korang tertanyer tanyer berapa kah harga sewa umah gua ini.. sebenanyer agak mahal jugak laa mencecah 550 pound jugak sebulan... ish ish ish... buhkannyer murah murah....

macam bulan nih selepas gua membaya sewa terus tinggal duit nak makan ajer... adehhh.. itu tak kire lagik bil api sebab bebaru nih kitaorg baru ajer tuka meter kerana kadar prabayar sebelum nih telalu mahal... kekekkekeke... tapi tatau lagik bil nih camner sbb die anto setiap 3 bulan.. kang main belasah ajer guna api terus teduduk biler bil sampai.. maklum laa umah kitorg heating pun guna letrik.. itu yg tak bagus tuh.. sbb kalo pakai gas bukan setakat lebih murah.. malahan lebih panas..... tapi so far gua takde komplain sbb ruang duduk kitorg takde laa besa sgt... jadik pasang satu heater dah cukup nak cover dah.....

puhh.. selain itu besok kitaorg akan menerima tetamu petama dari malaysia utk tahun nih di umah kitaorg... selalunyer gua budget mak dan bapak mertua gua.. tapi tak sangka plak en. haris.. biler terigt balik mase kitaorg duduk edwina dulu pun org petama yg sampai adelah member gua jugak iaitu min + effa... nanti laa kalo rajin gua bubuh entry guest book utk sesape yg penah datang ke cribs kitaorg.. kalo ade sesape lagik yg beminat nak becuti hotel dan makan free jgn luper bagitau.. sbb gua kena tgk kalendar... ade ramai pelancong nak datang nih menjelang spring dan summer.. kekekekekkee.. tipu ajer.. kalo nak datang siler siler laa...

3 Comments:

Blogger Cik Anor said...

Kenit, misya kirim salam suami saya yer hehehehe, tolong laa tengok2kan apa yang patut hehehe

4:22 PM  
Blogger princessGarnet said...

insyaAllah anor hehehe

12:31 AM  
Blogger Zan said...

tempat bekerja itu menarik tu.

11:01 AM  

Post a Comment

<< Home