13 August, 2007

the no. 45

hari ini gua rase ade sedikit macam mike mase die masuk balik nba lepas main baseball... mungkin lebih mudah kalo gua citer dulu aper yg tejadik kat mike baru org bole paham kot.. ok.. pas mike masuk nba pastuh tak menang title selama 7 tahun.. pastuh die bejaya jugak menjadi champion.. lepas menjadik champion, 2 tahun lepas tuh die tetap menjadi champion jadik terus hatrik.... lepas tuh..? die pun sudah boring, sebab die rase takde cabaran maka die pun besara sbb rase letih.. lagipun itu time bapak die kena culik pastuh kena bunuh.. jadik die pun pegi main baseball.. tapi lepas daripada rase sengsara die pun igt utk datang balik.. lepas 2 tahun camtuh die pun datang balik.. tapi punyer laa teruk sampaikan kena kitai ngan team bebudak ajer mase playoff....

ok.. tak payah citer lagik panjang.. jadik bebalik pada gua plak... ini hari gua amik satu peperiksaan pengaturcaraan C++ utk bloomberg.. macam maner bole sampai situh plak kan..? gua rase mmg korang sudah sedia maklum betapa malasnyer gua nak abiskan phd kat sini dan boleh tahan sudah bebulan lama jugak laa gua igt nak berenti pastuh makan gaji kembali cam dolu doluuu... jadik ade satu bulan tuh (bulan 7 kot) gua mengganas dan pegi apply segala peluang pekerjaan yg ader... tapi sbb senyap ajer gua igtkan akde laa harapan... jadik biler minggu lepas gua dpt satu email ckp gua sudah lepas peringkat petama, jadik kena proceed utk amik test... pastuh diorg pun tanyer gua nak amik c++ ker java....

4 tahun lepas mase gua interview motorola gua kena buat benda yg samer.. tapi mase time tuh gua kena amik dua dua test bukan pilih... dan time tuh mmg takde masalah pun test test nih.. bahkan gua score abis abisan lagik itu time utk membolehkan gua dpt itu keja dan membolehkan gua berenti lepas sebulan keja situh.... kekekekekkeke... aper pun gua ini time amik c++ ajer sbb gua rase itu yg gua belaja punyer lama .... jadik sepatutnyer menjadik the best bet laa kire.... mlm tadik gua pun amik itu test... pastuh... puhhh..... skit skit impian yg sudah mula beputik dari minggu lepas satu satu jatuh bederai... lebih kurang 40 kali laa sbb ader 40 soalan....

tak sangka lepas 4 tahun dari gua dgn dasyatnyer score habis habisan utk test test camnih tak dpt ke maner pun... aduiii.. mungkin selepas gua tuka profession tak semudah tuh teori pengaturcaraan gua.. aper tah lagik biler sekarang buat tcl/tk --- punyer laa loose skema nyer.. maka biler nak kembali berstruktur aduhh mmg aper pun tatau nak jawab dah... walaupun objektif, tapi kalo pilihan jawapan sampai 5 pun tak guna jugak.... akhirnyer.. akhirnyer laa gua rase... walaupun gua tatau pun result sebena sbb die tak kasik tau.... die kasik majikan terus tapi gau rase mmg agak tipis utk gua menukar nasib gua yg sedia ader ini... mungkin sudah tidak dpt lagik utk patah balik kebelakang.... mungkin mase utk terima hakikat keidupan gua sekarang sudah tiber...

utk membayangkan betapa syoknyer gua apabila mendapat beriter gua diterima utk peringkat seterusnyer minggu lepas.. gua terus meraikan dgn mengangkat telefon bimbit baru.... utk menggantikan telefon gua yg sudah nazak dikerjakan oleh si manja... kasik tunjuk laa sedikit camner rupanyer


tapi sekarang biler sudah tebayang yg harapan idup baru tidak akan menjadi kenyataan... boleh tahan jugak laa rase kucewa.. walaupun sebenanyer gua sendiri yg tidak bejaya nak flip the switch biler perlu sekarang nih.... nampaknyer buat mase ini, kena laa terima dgn aper yg sedia ader... walaupun keadaannyer sebegituh, janji ader jugak telepon baru utk menyedapkan hati yg baru luka tadik... hehehehehhee....

1 Comments:

Blogger Jin said...

kekekekek...tuka phone gak ek....tade lagi ke contest2 teka gambar...?kekekek

5:58 PM  

Post a Comment

<< Home