15 July, 2007

kampung ku sudah bejaya II

puhh.. lama jugak takde kabar beriter kat sini... sori geng.. bukan aper minggu lepas dari hari jumaat sampai hari sabtu gua ade sedikit sibuk.. sibuk menghadiri konferensi.. hehehehe.. iyer gua tau sesape yg baca pos lama gua pastinyer akan memahami betapa malasnyer gua nk pegi.. tapi disebabkan keadaan memakser maka tak dapek nak buat aper laa nampaknyer... gua igt nak buat day-to-day tapi biler pike balik gua takde buat aper pun sebenanyer melainkan duduk daripada pkl 9 pagi sampai 6 petang tetiap hari maka takde aper nak citer laa... gua rase gua punyer aktiviti nak pegi saner lagik mencabar daripada biler time dah sampai....

aper pun cam gua repot.. gua skit punyer miskin time tuh... sampaikan plan nak bawak anak bini gua sekali pegi ke bristol terus tebatal... walaupun gua dibawah tanggungan conference sebab gua punyer paper keluar jadik dpt pembiayaan istimewa utk kasik presentation.. tapi walaupun free.. kena dahulukan duit sendiri dulu.. disebabkan gua sudah over budget kerana mengharapkan org rumah gua gaji 2 minggu lepas.. jadik takde laa duit langsung nak pegi sebenanyer... apertah lagik selepas 3 minggu masih lagik tak begaji org rumah gua nih.. jadik akhirnyer gua pun pegi mintak duit kat super gua ... die seperti biaser senantiasa bemurah hati hal hal camnih.. lagik lagik sbb gua pegi sane kena present buat julung kalinyer.. lagik laa....

jadik gua mintak cecukup ajer tiket.. pastuh bristol nih lebih kurang dlm 2 jam naik tren.. maka gua igt gua ilang alik saja laa... jadik utk memastikan gua sampai elok tepat pada masenye .. kena laa naik ketapi pkl 647 pagi utk betolak.. pastuh balik dlm 622 utk memastikan sampai umah tak malam sgt... tapi aper pun hari petama.. gua yg dah biaser tak tido malam.. susah skit nak kena adjust utk tido.. apertah lagik hari petama konferensi tuh gua kena present plak tuh... aduiii.... jadik lepas gua prepare lebih kurang pkl 230 dpt jugak laa tido... dlm kepla gua tetap harap gua dpt lari dari buat benda nih... aduiiii..... aper pun selepas bgn pkl 5.. siap siap.. pastu mintak tolon member anta pegi stesen (sbb awal nih train.. nak try dptkan sblm pkl 647 supaya dpt training...) jadik gua pun heret kaki gua yg begituh punyer berat utk naik tren jugaks....

nampaknyer selepas wish gua utk train gua terkandas tapi gua selamat tidak kesampaian... pastuh selepas gua harap super gua buat lawak ajer pastuh tolon gua present pun tak jadik.. pastuh selepas gua harap tempat tuh tebaka sblm gua present pun tak jadik jugak.. maka time 430 ptg tepakse laa gua bangun dari kerusi gua... ish ish ish... ini laa hasil rakaman org rumah gua yg dekat umah .... (konferensi nih ade siaran langsung satu dunia tapi gua tak sempat nak letak link die.. sori geng lagik sekali...) jeng ... jeng .. jeng....

cincai punyer cincai settle jugak laa gua punyer presentation.. gua pun tatau camner gua dpt mengatasi perasaan gemuruh gua tapi lepas gua bediri kat situh semacam ilang .. walaupun gua tidak sepenuhnyer befungsi.. tapi jadik laa gua igt.. kang ckp lebih lebih kang lagik byk kena tanyer.. ckp lagik lebih kang abis plak org pesoalan... kakakakakaka... jadik overall jadik laa.. tade laa best sgt pun .. walaupun super gua ckp very good jugak.. cumer pada gua -- gua rase biaser ajer laa... tapi sbb gua nih pun bukan saintifik sgt.. pastuh gua nih pun bukannyer ckp betul sgt.. gua rase diorg kena cincai ajer laa jugak cam gua... kakakakakak....

aper pun selepas tuh terasa cam baru laa bemula nyer konferensi nih... baru laa rase cam dpt relak relak .. enjoy makanan yg tak berapa sedap.. sbb itu ajer yg gua bole makan.. kalo bole entam semua mmg aa sedap... tapi sbb tak bole.. jadik tinggal yg tak sedap ajer laaaa... kakakkakaka.... disebabkan hal makan yg leceh gua igt gua tepakse skip dinner pun tade hal laa.. bukan ade benda sgt bole order pun.. abis ajer konferensi jam 6 belari gua utk mengeja train jam 622...malangnyer hari petama tak dpt.. kena balik pkl 720... hari kedua dpt sbb gua sudah belaja jalan potong utk pegi itu tempat... jadik pegi balik jalan kaki dlm 20 minit ajer laa... tapi 2nd dah tuh belari gua utk memastikan gua sempat... kakakakakkaka.... pastuh hari ketiga plak... disebabkan ade org tak dtg maka konferensi abis awal pkl 2 ptg....

time tuh terase rugi jugak org rumah gua takde.. sbb kalo tidak pastuh bole pegi bejalan jalan... aiseehhh... nak jadik kelaka mase gua anta borang claim gua kat organizer.. die ckp apsal skit sgt sbb sorang ade budget 600 pound... ai yoooo.. gua amik 70 ajer.. tapi nak buat camner takde pun duitnyer nak bubuh 600 pound.. kui kui kui.. kalo tau bole tido hotel org kaya itu jam wehhh.... maklum laa mane penah rase tido hotel mahal kat sini.... aper pun gua rase sungguh penat travel begituh jauh selama 3 hari... jadik semalam hari sabtu dgn hari nih hari ahad.. gua kena kasik recharge kembali.... tapi yg sedihnyer malam nih dah kena mula balik rutin gua seperti biaser.. buat keja sampai pagi jaga anak.. buat keja sampai pagi jaga anak....

tapi ujung bulan nih ade deadline laa plak.. maka mmg kena laa buat keja nampaknyer.. sbb itu deadline penentu mase depan... nak buat camner.. mintak keja tak dpt .. jadik keja yg ade nih nampaknyer kena laa disudahkan .... kalo tidak nanti telalu drama plak laaaaa..... nampaknyer biler keadaan tak menjadi seperti yg kita mau.. kite kena bantai pakse ajer laa diri mengharungi segalanyer.. seperti yg gua rase semasa present.. aper tah lagik sebenanyer gua dah plan dah text gua nak ckp.. sekali sampai lepas ckp kat super gua.. punyer byk perubahan sampai kena alter text gua yg gua igt dah separa hafal.. last sekali gua ckp menggunakan kepla gua ajer... abis segala benda yg dah prepare.. terbang jugaks... agaknyer aper jadik kalo semua benda yg kite mintak jadik kenyataan....? mungkin ketapi tebalik tuh extreme jugak laa.... hehehhehehe......

p/s: promosi.... jgn luper klik kat sini..

4 Comments:

Blogger Sue M. said...

kenit mcm brandon boyd.

12:31 AM  
Blogger princessGarnet said...

brandon boyd?? hmm hensemnye

5:55 AM  
Blogger kenit said...

woihh.. itu telalu hensem tuh gamaknyer.. muahauhuahamuahaha

5:02 PM  
Blogger Zan said...

bukan hensem tapi jambu

9:07 PM  

Post a Comment

<< Home