31 July, 2007

becakap ttg waktu...



errrmmm.. semalam aku jumpa super utk meeting mingguan.. dan topik pebincangan tak lain dah tidak bukan ader laa tetang kemajuan dan repot transfer yg akan belaku sekitar bulan oktober... tapi kena buat sekarang laa... dgn isu isu yg perlu diselesaikan seblm keberangkatan super gua ker greece utk becuti selama sebulan.... pelik jugak die ckp kat situh laa die nak pegi melawat satu tempat yg die pilih utk kasik nama kat anak die.. hmmm.... tapi aper pun dlm meeting tuh pelbagai isu isu yg dibangkitkan... dan sesudahnyer seperti biaser semua isu tuh menyebabkan gua risau ajer.... yek laa gua pun tak penah ade pengalaman buat phd nih.. jadik setiap kali isu originality dibangkitkan gua tak dpt nak kater aper laa...

sesungguhnyer setakat nih mmg tak byk keja yg original.. jadik biler isu originality nih menjadi topik hangat utk kasik org lulus time viva nanti tak dapat bekata aper laa gua sebaliknyer tekedu sajer.... nak me-reka idea pun takde idea yg hendak direka.. cittt... jadik gua habiskan malam semalam bepike ttg idea ... pastuh sambil dgr lagu background my--hiiimmmmortal rase haunting tapi tak mcm citer the haunting laa.... rase cam pelik jugak camner gua bole sini... pastuh hingga ke pagi tetap tak mampu utk mencipta sebarang idea.... mungkin ade baiknyer gua start menulis aper aper yg dah ader.... seperti saranan super gua... pasti kasik bincang.. kalo takde yg original kite tgk laa memaner yg bole jadikan original... kakakakakkaka.....

lawak... tapi tak lawak sebenanyer.. walaupun polisi org putih nih takkan kasik gagal terus... sbb mengikut super gua diorg nih hak asasi manusia.. tak patut laa kalo kali petama gagal terus kasik gagal.... sebaliknye dibenarkan utk mempertahan kan diri.. tetapi hakikatnyer kalo tak original itu ader laa alasan atau keja keja yg sudah ader dan keja keja yg mendatang tidak laa di peringkat doktor.. maka nak petahan kan diri kali kedua pun tak beguna pada pendapat gua... tapi itu lain laa citernye.... gua kena kumpul maklumat utk diskusi dulu.... jadik tegendala laa proses menaip repot gua.. sebaliknyer seperti org buat rumah.... tiang tiang seri kena dipacak dgn sudut yg betul dulu sblm membuta tuli pegi paku dinding.... jadik sblm super gua berangkat ujung bulan ogos.. segala tiang seri perlu laa seri keadaanyer....

aper pun .. dgn syahdu suara amy lee (dulu gua selalu dgr pasal house mate gua titi menggunakan lagu ini sebagai tema apabila duka)... maka gua seperti biaser dlm mencari idea tuh terus masuk mood beduka... camner beduka tuh...? camnih... terigt kembali kisah kisah lampau dan pejalanan gua yg tak berapa berliku nak sampai sini sudah tentu... betapa kalo gua dpt menjadi doktor.. akan gumbira kah gua apabila gua balik dan bekhidmat nanti... (kalo doktor betul takper...) ... jadik kembali laa kepada persoalan pokok... sbb kite idup kat dunia nih sekali ajer perlukah kite pokus kepada pekara yg mmg kiter nak bebetul supaya kite gumbira.. ataupun sbb idup di dunia nih sementara ajer.. kite belasah ajer laa dgn aper yg ader...?

yer mmg susah nak jawab... sbb tuh laa pemikiran sebegini hanyer datang tgh tgh pagi buta cam ginih... kalo ikut prinsip idup gua... lagik baik kite manfaatkan segala peluang yg ade sementara ada nih... sbb walaupun sementara tapi adalah lebih baguiih kalo kite idup dgn gumbira .. kalo kite gumbira semua pekara -- wajib dan tak wajib pun gumbira gua rase.... tapi prinsip nih semua keleng ajer sbb semuanyer lebih mudah org ckp daripada buat.... sbb mmg manis utk didgr tapi nak buat tuh... aduihhh... cam cthnyer gua nih.... walaupun sekarang nih gua rase tesangat laa bebanannyer idup gua tapi utk menukar keadaan sekarang nih bukan laa macam kacang antu .... bayangkan laa... kalo berenti kena baya utang... utang kalo skit skit takper laa jugak... ini byk.. pastuh nak kena carik tempat tinggal .. kasik anak bini makan lagik....

jadik sebenanyer realiti di dunia nih mmg menghadkan aper yg bole kite buat.... kalo gua tak gumbira dgn keadaan gua sekarang pun.. tapi pelbagai sekatan di dunia ini mengatakan gua kena buat jugak.. jadik itu laa jadiknyer pkl 130 pagi sekarang nih gua masih lagik cuber mencari idea... yg tak kunjung tiber plak tuh... adeehhh... susah tul sebenanyer... kekadang biler ade org ckp tok sah dipikekan sgt laa hal hal dunia nih... seratus peratus gua rase nak pike sebegituh... tapi hakikatnyer tak bole tak pike rupanyer... melainkan kite berada di tempat yg kite sendiri sudah selesa.... kalo tempat kite sekarang tak selesa... menghantui jiwa raga bai.... nanti kalo kedukaan melampau bole mati wooo.... takde laa gua kedukaan melampau sbb gua cukup benda utk buat gua gumbira... tapi sedikit demi sedikit.. memakan diri... kata org...

jadik hakikatnyer setelah gua mengarut panjang nih.. gua pun tatau aper yg hakiki... tapi gua tau org keja keras kalo itu sudah menjadi citer citer die... dan org tidak akan keja keras kalo die sudah kena pakse... org wajib posa pun die tanak posa sebab die gangsta (sbb nak posa dah..) .... ini kan hal hal dunia sebegini... jadik tinggal satu persoalan sajer... ader telo ker tidak...? tapi selalunyer org ade telo kalo die takde benda yg die rugi (nothing to lose)... tapi kalo byk sgt benda yg akan menjadi risiko.... takde telo laa jawabnyer.... kakakakakakakakkakakak....

Labels:

1 Comments:

Blogger Zan said...

ada telo ke tade telo?, telo pindang di buat hidangan, hari-hari makan telo, pegang erat telo di tangan.

9:12 PM  

Post a Comment

<< Home