25 July, 2007

hari hari yg tenang....

aku pun tatau apsal aku slow ajer 2 minggu nih... sepatutnyer time nih laa gelabah anjing... naper plak yer.. bebaru nih gua sudah dapat itu "hurry up" punyer email dari super gua.... camner "hurry up" tuh agaknyer.. itu term kalo korang selalu tgk f1 musti sudah biaser.. tapi sbb korang mungkin tak selalu tgk jadik gua kena kasik citer skit kat sini aper itu "hurry up" maksud laa.... sepanjang tahun lepas mase alonso masih lagik kat renault selalu term nih keluar.. tapi bukan ditujukan kat alonso laa.. tapi team mate die fisicella.. sbb alonso duduk lead kat depan.. mamat nih plak terkedek kedek kat belakang.... biler time racing selalu laa keluar ayat ini macam "come on giancarlo (aku tatau betul ker tidak eja nih...) -- fernando is upfront racing with the same car that you are driving..." itu macam laa lebih kurang interpretasi "hurry up" nih....

gua plak tade laa sesape dlm team phd gua yg macam alonso.. sebaliknyer gua senantiasa rase diri gua laa fernando kat dalam kumpulan phd gua nih... sbb gua ade 2 senior saje.. satu sedang problem sbb baru kantol itu transfer.. satu lagik dah lama dah lepas tapi lepas daripada 24 bulan laa... 24 bulan nih ade lah time limit utk abiskan transfer repot nih... super gua selalu ckp kalo bagus buat 15 bulan.. kalo biaser biaser buat 18 bulan.. gua plak dah 20 bulan nih.. tapi kebanyakkan bebudak phd kat sini baru selesai.. (diorg nih start awal bulan 10.. gua plak start bulan 11).. jadik sudah kire afdal laa kalo gua siap dlm tengah bulan 8 camtuh.... kire lebih kurang dgn time org org biaser siap laa.. tetapi.. jeng jeng jeng....

masalahnyer gua tak tentu dpt siap laa tgh bulan depan... salah satu sbb nyer sudah tentu faktor mase... sbb org rumah gua keja.. sekarang gua keja malam ajer.. nak jadik halnyer.. sbb anak gua sudah ade rutin baru sekarang siang bukan main aktif lagik.. jadik gua tak dpt nak recover rehat time siang.. yg secara langsung nyer menjadi implikasi kuasa penjagaan gua di waktu malam... cth yg paling tedekat 3 hari sebelum nih gua tak tahan pun nak bejaga.... langsung tak buat keja laa... hari isnin lain sbb ade aktiviti luar meraikan kejayaan org kampung.. tapi semalam menjadi bukti ketidakupayaan gua utk betahan.. aduiii.... camner nak mengatasi masalah itu...? gua pike pike pun takde jalan mudah nak mengatasinyer.. sebaliknyer diri sendiri kena usaha lebih laaa nampaknyer... tapi itu strategi kena adjust skit sbb kalo itu strategi mau bejaya.. tido itu umpama mimpi ajer nampaknyer.. sbb kalo gua tido bebetul time siang.. pasti makan kertas anak gua nanti.. kakakakkakakakaka....

satu lagik faktor ade laa bebanan benda yg nak ditulis begituh laa byknyer... gua sekang tak abis lagik bab 2.. bab mengulas keja keja org... byk betul benda nak diulas nih sakit kepla.... tatau berapa lama mase diperlukan utk kasik setel ini semua... aduiii.... byk betul laa.... gua igt senang senang kasik cabut ajer laaa.. kakakakakak.. tapi nampaknyer itu bukan pilihan yg mudah... aper pun minggu nih gua dpt jugak "hurry up" dari super gua... walaupun gua sendiri tau kalo gua pulun super duper menjadi org saiya pun dekat ujung bulan 8 baru settle nih... tapi gua rase itu jam boleh tahan jugak kot repotnyer... harap laa.. aper pun tiap tiap hari gua rase lagik senang laa kalo gua terjun tingkap.... kasi terjun cam si luncai laa dgn labu labunyer.... kasik tenteram skit kepla gua daripada segala remeh temeh di dunia ini.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home