07 August, 2007

beberapa hari kemudian...

nak kire kire, gua rase dah dekat dua bulan gua bekerja di waktu malam ala ala batman begituh... boleh tahan jugak laa lamanyer sampaikan gua tak bole igt last time gua dpt tido pada waktu malam.. mmg agak pelik skit keadaan di umah ini gua rase tak seperti mcm rumah rumah lain kot... org rumah gua keluar umah pkl 7 pagi.. pastuh gua dgn si manja bgn tido pun musti pkl 12 ke atas.... pastuh duduk melayan channel TMF (lebih kurang mtv tapi yg free dan cite lawak di abc) sbb anak gua nih bukan nak tgk katun pun.. die nak tgk iklan ajer.. jadik bukak laa rancangan biaser utk gua pastuh ade iklan utk die....

pastuh org rumah gua balik pkl 500 camtuh.. kitaorg tgk friends (yg menjadi cite kebangsaan org kat sini sbb die main tiap tiap 2 episod satu hari --- 3 slot plak tuh... 500- 600, 600-700, 800-900) pastuh dkt tgh tgh ade gap tuh tgk grand design.. pastuh org rumah gua pun pegi masak.. pastuh makan makan lebih kurang pkl 9 lebih.. pastuh dlm pkl 11 tuh org rumah gua pun masuk tido ngan si manja.... jadik time tuh bemula laa idup gua di waktu malam menjadi batman.. kakakkakaka.. tapi nampaknyer mase makin kurang.. tinggal dlm 2 minggu ajer utk abiskan repot gua.. pastuh setiap kali lepas pebincangan dgn super gua.. begituh byk lagik benda yg takde rupenyer.... kalo tambah ajer takper jugak.. ini sampaikan kena bukak macam macam kitab... aiyooo....

aper pun ini laa lumrah idup nyer... sebenayer bole tahan jugak gua rase tak berapa ngam sebenanyer jiwa raga gua utk keja keja yg sbegini.. nak buat formula laa aper laa.. dlm erti kata lain sebenanyer gua rase org org yg buat phd dan ader phd nih byk komplekskan benda yg sememangnyer tak kompleks.. tapi ini lebih nyata bagi org org di dlm jurusan komputer sains laa... sebab utk begelar saintis diorg kena kompleks kan teori komputer... sbb sebenanyer susah nak justify benda nih sains... lebih kepada engineering ajer sebenanyer... tapi itu laa kalo tak buat teori teori pastuh pegi bubuh formula pecah pening kepla... agaknyer time tuh diorg plak tak dpt idup.... jadik itu laa jalan diorg nak idup gamaknyer....

aper pun gua yg idup dgn ringkas nih baru menyedari laa pekara sebegini biler gua sendiri disuruh buat.. kalo bubuh dlm bahsa manusia sekejap ajer dah siap.. tapi sbb die suruh bubuh dalam bahsa formula dan teori yg sendiri mau kasik senak kepla org lain apetah lagik kepla sendiri.. maka gua rase ade baiknyer gua taip blog dulu kot.. kakakakakakakak... gua setelah berapa byk talk, berapa byk seminar dan conferences selalu tak mengerti dan tak paham aper benda yg org citer dgn formula diorg nih... bole plak kena hasilkan pekara yg samer... ntah kenaper laa diorg nih nak cuber buat benda yg diorg sendiri tau akan menyusahkan org lain.. sebaliknyer kalo diorg buat benda yg senang ajer kan mudah... semua org bole paham maka lebih mudah ilmu nak disebarkan.... tapi mungkin sbb nak kasik justify diorg nih dr. kot ... walhal pada gua... dr. yg betul hanyer laa dr. yg merawat org sahaja....


sebab gua sengal... gua pun meluncuri dunia siber tejumpa gamba gua semasa konferensi di bristol yg duit tiket bole claim tapi masih tak dpt lagik nih.... ishhh... tatau plak gua diorg ade tangkap gamba sepanjang hari terakhir konferensi.. gua tau diorg tangkap video ader laa... yer itu laa aksi gua tgh tgk org buat komputer pakai cecair... takde keja? mmg takde kejad diorg nih.. tapi aper nak dikato.... jadik kepada sesape yg terrer... cuber kire berapa byk gamba gua ade dlm koleksi gambo yg diorg amik .. check kat sini : http://uncomp.uwe.ac.uk/uc2007/photos.html ---- sape yg bejaya menjawab dgn tepat akan dpt adiah melantak KFC apabile gua sampai dlm bulan 10 nanti.... kalo menang jgn luper plak tuntut adiah kang luper.. jawapan bole bubuh kat ruangan komen.. maklum laa dah lama tak dpt komen... ade org baca ker tak pun tatau.... asik setiakawan ajer yg panas.... cisss.... kalo ade respon tuh maknenyer ade jugak laa org baca blog gua nih walaupun purata bulanan 8 org ajer... tapi sedap laa skit komen penuh.. paling tidak pun jawab laa utk mendapat makan KFC... selamat bejaya...

8 Comments:

Blogger Jin said...

kekekeke....kire gambar siut....dapat KFC lagi.....acara2 utk menghilangkan boring time keje camni memang gua suke....jadi gua nak amik bahagian....gua teka 7 keping gambar.....aper lagi....bak sini KFC....lapa siut....

7:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

aku teka ade 9... hehee...

12:09 AM  
Blogger Zan said...

aku terpaksa menggunakan jurus terhebat, meneka tanpa klue, jawapannya : 8

8:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

6 je kut..mau kfc

8:59 AM  
Blogger kenit said...

alor geng.. korang tak bukak ker link tuh kire?

1:45 PM  
Blogger Jin said...

ciss....pihak penganjur tamau kasik hadiah...penipu siut....gua tau gua teka betul....mane KFC....????

6:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

ader enam...
dah kira...
so meh sini kfc

7:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

nampak sgt die trick, die nak bagi anak die la tu

8:40 PM  

Post a Comment

<< Home