24 July, 2007

org kampungku sudah berjaya plak...

dlm 2 minggu nih boleh tahan ramai jugak org ader kat universiti.. maklum laa sepatutnyer time time summer nih bukannyer ramai org.. tapi disebabkan ader majlis konvokasi kat sini maka ramai laa org... yer btul.. kat sini majlis ajer sebab tak ader sgt istiadat cam kat malaysia.. berjam jam kite lamanyer kat dlm dewan.. tapi kat sini tak der laa sampai bejam bejam.. gua rase tahan lebih kurang sejam ajer kot.. macam maner gua tau.. yer utk petama dan mungkin yg terakhir kalinyer.. sorang member kitaorg kat sini menjemput kitaorg utk menghadiri majlis konvokasi die.. bukan aper mak ayah tak dapat nak turun... (gua rase dalam kes gua pun mungkin samer jugak nih...) --- aper pun member kitaorg nih lee yg juga merangkap kapitan pasukan bola di soton telah bejaya lulus utk mendapat master kejuruteraan elektrik.. buat terus 4 tahun pas abis degree....

aper pun.. pelawaan itu diterima dgn besar hati dari kitaorg.. tapi malangnyer disebabkan budak kecik tak boleh masuk.. maka tak dpt laa org rumah gua dan aaqilah turut same masuk dewan.. tapi byk jugak tiket lagik sebenanyer... aper pun secara tak rasminyer gua pun menjadi tukang amik gamba di dalam dewan... malangnyer... gua telepas plak waktu waktu lee tuh naik pentas.. kerana pegerakkan konvokasi diorg nih telalu pantas... masuk ajer.. bagi salam.. pastuh terus beduyun duyun org naik pentas amik ... lepas satu satu ... akhir sekali ader ucapan jugak laa.. tapi itu pun tak sampai 20 minit .. pendek betul laa kalo nak kire.. kalo takde ucapan tuh lagik laa.. 30 minit ajer.. aper pun gua rase besalah jugak laa sebeb bole ter-miss saat saat yg bukan dpt nak diulang lagik plak tuh.... aduiii sakit kepla gua biler tesedar gua telepas... ciitt...

ok.. nih laa gamba diluar dewan... diorg besepah skit.. buat kat memaner tempat yg bebumbung ajer ... jadik takde laa sebesa dewan universiti kat malaysia.. lagipun satu hari bole 4 sessi.. maka tak perlu laa nak lama lama sgt... hehehehehhe.... lepas tuh bemula sessi begamba sehingga lebam .. maklum laa bebudak nih nak kena pulang jubah petang tuh jugak.. gua pun terus mengerjakan tugas tak rasmi gua kasik tangkap segala gamba yg mungkin.. lagik lagik dgn rase besalah ter-miss tadik.. maka besungguh sungguh laa bekerja.. hehehehhee.... aper pun semalam ujan lebat plak.. jadik tak berapa seronot laa nak begamba.. tapi disebabkan benda nih sekali sekala ajer jadik .. maka ujan ker tak ujan .. show tetap jalan.... hehehehehhee.....

sambil sambil tuh tepike jugak gua pasal konvokasi gua... jadik ker tak jadik.. apsal cam tuh plak.. ader byk faktor sebenanyer... petama tamanyer.. kalo semua jadik dan gua lulus pun.. gua abis bulan 11... konvo nih satu sessi ajer setahun.. iaitu time summer laa.. bulan 7... kalo alhamdulliah semuanyer jadik lancar ajer maka bulan 11 tuh dah settle takkan nak duduk lagik 8 bulan tak pepsal.. masakan majikan gua akan membenarkan.... melainkan gua tuka majikan laaa.... lagipun kalo dah balik malaysia.. takkan dapeknyer gua nak datang lagik.. manekan ader duit sebanyak itu.. time tuh dah laa idup baru bemula.... takde senang senang nak abiskan duit ribu ribu utk dtg sini 3 hari pegi konvonyer.. byk lagi benda berpaedah.... satu lagik kemungkinan gua bole mintak tangguh skit keja keja gua... jadik dpt laa betahan lagik setengah tahun kat sini sementara nak menunggu konvo kan... jadik time viva nak lulus tuh sajer ajer laa mintak lambat skit lulus tuh.. supaya dpt tunggu konvo.... atau kemungkinan yg terakhir... kemungkinan tak abis pun belaja jadik tak dpt laa nak konvo.....

yg pastinyer semalam gua pike .. peluang yg paling dekat dan yg tebaik adelah yg petama kan... konvo tak konvo pun paling kurang gua dah dpt merasa jugak camner konvo... mmg laa best.. takde laa org rase tak best aku raser... tapi biler tgk tgk balik .. begituh malasnyer laa gua nak bekerja ker arah itu.... aduiii... biler gua pike lagik mendalam.. kalo ade peluang nak keja pastu bole berenti belaja.. walaupun selepas menyaksikan dan mengalami pengalaman konvo.. gua rase tak keberatan pun utk pegi bekerja... mungkin itu dah cukup memberikan indikasi.... (ader ker pekataan tuh...) ... aper pun salah sorang yg grad semalam budak kg gua dan kg org rumah gua.. si joy (mamat nih class mate lee laa...) seperti biaser.. sekali lagik kampung ku sudah bejaya... kakakakakaka

0 Comments:

Post a Comment

<< Home