28 August, 2007

if u ever...


kekadang susah kite nak predict aper yg dah jadik dlm idup nih... selalunyer kite bole budget ajer bedasarkan aper yg kite tau pada time tuh.... hindsight mmg susah nak citer... hari nih gua mula balik keja keja utk mengabiskan repot.. rase rase kalo dah kire kire bedasarkan budget gua mungkin dalam ujung minggu depan bole siap dekat 3/4 kot.... pastuh bole anta utk disemak.. pastuh dpt balik buat pembetulan.. pastuh utk 3 minggu terakhir sebelum balik kg utk beraya sakan gua igt nak joli katak ajer.... sementara tunggu nak viva dan sementara tunggu super balik.... lagipun time tuh gua rase sibuk nak pindah pindah kots.... bagus jugak tahun nih pindah siap siap.. at least sempat jugak duduk umah baru dlm 2 minggu cam tuh... biaser biaser kan diri... tak mau lagik dah balik balik keadaan huru hara mcm tahun lepas....

sekarang sudah semakin ke pengujung musim panas.. walaupun tahun nih bole kata tak panas langsung laa.. dlm 3 bulan musim panas aku igt 2-3 minggu ajer yg bebetul panas.. yg lain lain hanyer laa ujan lebat... itu yg jadik beriter ader tempat tempat yg banjir.. igt geng kes banjir disebabkan ujan nih bukan hanyer tejadik kat kl ajer.. jadik berenti renti la kutuk kl tuh.. memaner pun kalo kena ujan lebat nih mmg senang nak banjir sebab kota besar nih bukan semua org betanggungjawab buang sampah... belaja belaja laa sayang negara sendiri... tak semuanyer elok di tempat org.... aku rase kebanyakan org yg buat pahaman negatif pasal tempat sendiri sebab diorg dtg becuti tak sampai pun berapa bulan kat luar negara.. pastuh bedasarkan aper yg die nampak dlm mase tedekat tuh terus bawak sentimen negatif....

heheheheheh.. bunyik patriotik plak sempena bulan kemerdekaan.... aper pun tahun nih ade jugak karnival merdeka... tapi tak macam tahun lepas.. tahun nih diorg punyer petandingan bola buat minggu lepas pastuh hanyer final ajer yg akan dipertontonkan... gua tak pegi main pun minggu lepas utk menemani keluarga bejalan.. jadik tahun nih takde sebab sgt laa nak pegi... kalo jalan jauh jauh utk beli makan yg harganyer begituh mahal gua rase cam tak berbaloi laa.. cumer kalo korang rindu sgt nak lelepaks dgn ramai ramai org malaysia kat situh mmg bole tahan jugak laa perhimpunannyer... gua kalo tak besebab nih mmg malas.. lagik lagik nak lepaks keramaian keramaian yg begituh byknyer laa org yg gua tak kenal.... gua rase abiskan mase di ujung minggu utk sudahkan repot laa.... lebih baguih.. bole advancekan skit... sekarang mentaliti gua lagik cepat abis.. lagik cepat laa gua melepaks... kakakakaakkakakaa.....

aduii cepat betul minggu nih dah nak masuk hari rabu..... itu laa halnyer kalo cuti ujung minggu 4 hari nih.... gua rase tak dapek laa nak poya poya sgt sbb kalo sampai hari lahir gua repot tak keluar lagik gua rase mmg kacau sungguh kacau jadiknyer... kalo laa taip repot senang mcm gua tulis blog kan bagus... dah 5000 muka surat dah... heheheheheheh..... kenaper laa diorg rase benda benda ilmiah nih kena sampai dlm prosedur yg tertentu.. kalo takde laa formaliti yg sebegituh gua rase lagik senang informasi nak sampai... heheheheheh.... gua sendiri tatau aper nak bubuh sebenanyer mlm nih.. tapi sbb jumpa iklan menarik gua igt kena laa tambah jugak... aper pun selamat menyambut hari kemerdekaan.... dan pecaya laa ujan emas di negera org.. ujan sting di negera sendiri... walaupun byk sting.. tapi lebih baik negera sendiri... kalo tak pecaya... tgk laa camner jauh pun kite duduk di luar negeri sendiri (bukan negara lagik)... tetap balik di negeri sendiri jugak time raya.... gua pun tatau ape signifikasinyer.... biler laa gua nak balik nih...?

3 Comments:

Blogger Jin said...

akhir nye lu start dah buat keje...so lepas nih tade ar borak2 pasal badminton ek.....lu tak abih2 ngan reket XXXXX n XXXXX lu tuh...kasik tunjuk ar gamba kalau berani....kekekekek

aper2 pon....all the best utk repot lu....jgn lupe praktis botol, kalau lu nak menang kejuaraan ar .....heheheheheh

7:27 PM  
Blogger daddy cool said...

kakaka... betul2 membakar semangat lawan la.. tak heran la aku.. latih botol ke.. jag ke.. tong ke.. kasi turun sekali lagi tengok.. 2 set terus.... gua pun nk repeat balik ... 2 set terus...

5:14 PM  
Blogger kenit said...

punyer laa dendam kesumat.. sampai kat sini pun bejangkit.. hehehehehehe

7:10 PM  

Post a Comment

<< Home