20 August, 2007

the simple life



gua rase mungkin tak ramai org tau bahwa semasa dalam zaman persekolahan gua adelah salah sorang pemain papan selaju.... hehehehehhe... disebabkan hari nih gua jumpa super pastuh byk citer pasal repot dan biler kena anta.. dan mase depan.. dan camner result.. gua rase ade lebih baik gua terigt semasa muda .... semasa time takde menda nak pike melainkan keriangan yg tidak ader batasnyer... ok kejap kejap.. ader jugak laa benda nak pike seperti ujian matematik tambahan yg gua tak penah lulus... duit yuran bapak gua kasik yg gua tak baya pun buat beli papan selaju... dan sebagainyer.. tapi yg ketara nyer di zaman itu walaupun ade jugak masalah masalah yg agak besa jugak (cthnyer cam peperiksaan spm) tapi tak sedikit pun menerencatkan kegumbiraan... lebih senang kalo citer bahwa dgn bemain papan selaju gua rase cam takde aper pike pun melainkan biler laa gua nak jadik tera.... kekekkekekekek....

biler terigt kembali zaman tesebut terase sungguh mudah... walaupun idup sehari sehari pegi kelas dan yg sewaktu dgnnyer tapi yg menjadi agenda utama tetap apabiler time petang tiber waktunyer utk bemain papan selaju.... idup lebih sempoi kate org.. takde pike bile repot nak kena anta.. takde pike kalo kena tendang nak buat aper.. takde pike biler duit elaun nak sampai.. takde pike ari nih nak buat keja ker tak.. dan pekara pekara yg sebegituh... di zaman sekolah dahulu ader 3 org ajer gua rase teman teman papan selaju... ayuz + potgy... gua igt lagik time itu potgy laa yg memula ade papan selaju.. walaupun cap chokia ayam.. tapi papan selaju tetap papan selaju.... walaupun dah lama berhasrat utk menceburi bidang bermain papan selaju tapi gua rase lama jugak laa baru gua berani utk mencuba.... gua rase kali petama ayuz + co yg bawak itu papan selaju turun ker east wing (tempat gua duduk) daripada tempat potgy....

daripada papan cokia sampai laa gua cukup curik duit utk angkat papan selaju sebena.... sampai laa pandai ollie.. pandai kickflip.. pandai heelflip.. pandai dan lagik dan lagik dan lagik.... gua rase idup nih begituh mudah... balik sekolah tunggu petang pastuh bantai ajer laa bermain papan selaju.... bukan setakat cool.. tapi ice cold... tapi yg buat gua rase senang ati ader laa biler setiap kali bemain terasa telepas dari segala bebanan... terasa idup nih senang ajer.. idup seperti belaja benda baru atas papan selaju dan hari hari cuber sampai bejaya.... semudah ituh sahaja... tapi serpeti benda benda lain jadik complicated skit... pastuh warden mula rase sukan ini tak patut laa... kena keja laa.... tapi walaupun begituh tetap tak menjadi halangan.... time tuh pun mmg sempoi sebab papan selaju mcm mati kat malaysia.. jadik agak slow skit... tapi entah kenaper tetiber menjadi seperti satu trend laa plak.... jadik dari satu cara utk membebaskan diri dari belenggu idup kepada seperti satu petandingan laa plak....

semua org nak jadik power.. semua org nak jadik dasyat.. padhal sebenanyer papan selaju ader laa hubungan yg sungguh mistik.... tak sangka dieksploitasi sampai jadik sedemikian.... dan idup pun daripada main papan selaju setiap petang dan malam betuka menjadi keidupan yg dibelenggu pinjaman ptptn.... pastuh kesibukan dunia utk mencari teman pompuan.... periksa... lek lek kompleks.... lulus peksa.... carik keja... carik byk duit sampai laa seakrang nih.... ermmmm... semakin teperangkap dgn penjara duniawi yg tak nampak dek mata tapi begituh terang di hati.... haaa... what u gonna do when everybody goes on without u.... too much attention unavoidably destroy us.... haaaa...

Labels:

1 Comments:

Blogger Unknown said...

hahhaha
"sketeyyyy"
lu lupa nak cite pasal burung yg tampak bell tapi buat satu trick yg paling dasat kat dunia! yg sebenarnya bila pikir2 balik xpernah nampak org lain buat live depan pon lepas drpd tu. "the impossible" damn, masa tu semua lepak kat dorm 4 (ke 2) dorm min. then ade org dgr "ketap...trooooottttt...ketap" dr squasy qourt. those were the days..
4 wheels good, 8 wheels suck!

6:14 AM  

Post a Comment

<< Home