27 August, 2007

4 days weekend...

ujung minggu lepas (24hb - 27hb) adalah ujung minggu terakhir tahun nih yg ader cuti bank... cuti bank nih maknenyer hari senin takde org pegi keja laa.. tak silap gua satu tahun ader 4-5 kali ajer cuti nih.. tapi tetiap tahun... ujung bulan 8 nih adalah yg terakhir... jadik bersempena cuti bank ini, org rumah gua amik keputusan utk bejalan jalan.. seperti adanyer ujung minggu cam ginih sewa keta pun mura skit.. minyak pun mura skit.. pastuh barang barang kat outlet pun mura skit.. jadik kombinasi begituh hanyer memberikan satu kesimpulan.. sewa keta... pastuh pegi laa berbelanja sakan... kwakwakwkakakwakka.... itu utk org rumah gua laa.. die yg beduit.. gua nih beli barang barang 2nd-hand mampu laa.. kalo barang baru nih tgk dari jauh ajer laa teman...

hari jumaat pas semayang jumaat terus pegi amik keta.. pastuh pusing pusing skit kat area bedekatan.... maklum laa bukan selalu ade duit nak sewa keta nih.... jadik biler dpt terus ajer pegi bejalan... hari petama tuh pegi portsmouth utk tgk sisa sisa jualan barangan contoh yg gua pegi minggu lepas.. masuk nih.. 3 kali beturut turut gua turun padang .... giler babas gua raser... ader jugak laa sesisa skit... sambil sambil tuh harga barangan contoh semakin merundum.. jadik aku igt carik carik laa barangan cenderahati utk keluarga... yer laa org rumah gua dah bekerja.. kang kalo balik tgh kosong rase kurang enak plak.... igt plan asal nak beli ikang itu hari (ikang nih bole tahan agak asing laa.. lagik lagik ikang yg segar bugar).. tapi sbb ade detour skit jadik kena postponed laa ker hari ahad kot...

hari sabtu seperti biaser menjadi hari yg penuh aktiviti.... memula kitaorg pegi oxford utk tolon member kitaorg amik barang die menang kat jualan lelong.... tade hal sbb oxford pun mmg ddah 3/4 pejalanan kitaorg... sesampai ke tempat yg dituju terasa tak berapa seronot pun sebenanyer... bole kata jualan cuti bank nih takde jualan pung laa... tapi aper pun org rumah gua dpt jugak beli benda yg suda lama menjadi idaman die.... mmg gumbira die.... aku pun tumpang gumbira tgk die dpt beli benda yg dah lama die idamkan.... penat lelah die keja mmg sepatutnyer laa die meng-reward-kan diri die.... lepas tuh kitaorg gerak ker satu lagik port plak.. tapi seperti biaser.. takde aper aper pun yg nampak menarik.. agaknyer di pengujung summer nih semua stok stok dah bungkus awal awal lagik... cittt... jadik bole tahan tangan kosong jugak laa rombongan cik kiah kali nih....

pastuh kitaorg pegi umah member kat basingstoke anta barang tadik.... die pun dlm proses pindah.... byk betul barang nak kena angkat.... tgk tgk terigt gua yg kitaorg pun nak kena pindah dlm sebulan camtuh... aper pun tak kemas lagik nih... tp byk lagik mase... nampaknyer kena kerja angkat mengangkat lagik laa seperti tahun lepas ujung bulan nih... bebanding dgn tahun lepas... gua sepatutnyer lagik 10 hari camtuh ajer nak balik.... tapi tahun nih lama tul .. hehehehehhe.... begituh laa perbezaannyer... lepas lepak lepak pastuh tgk umah baru yg punyer laa canteknyer (beza btul dgn budak belaja nih), kitaorg pun gerak balik... penuh tul aktiviti hari sabtu.. dari pada pkl 8 pagi sampai laaa pkl 2 pagi... pastuh biler balik semuanyer pengsan.... kakakakakakakkakakaka... walaupun kepenatan abis abisan tapi kebagusan cuti bank nih... ade lagik 2 hari nak lelepak.... kekadang gua pike pike baguih betul kalo tetiap ujung minggu 4 hari.. kan senang skit idup nih....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home