03 July, 2007

the world is just one big disappointment...


sblm gua telupa... kelmarin bapak sedara gua kembali ke rahmatullah.. jadik utk menghormati permergian beliau.. sedekah kan laa al fatihah... (senyap utk 1 minit -- kalo kat padang bola semua org kumpul kat bulat tgh padang tuh pastu bediri sambil memandang tanah -- yg gua senantiasa rase pelik sbb kite org islam baca al-fatihah time tuh.. tapi agaknyer aper mat saleh buat time tuh.... mungkin boleh googl-ize nih...) ok senyap kejap.... (1 minit kemudian ...) orait geng... selain daripada beriter tesebut yg agak personal (walaupun secara personal-nyer gua tidak laa rapat dgn pak cik gua nih), mungkin beriter yg lebih popular adalah beriter pasal uk nih nak kena bom lagik ... nanti kejap satu tempat kena bom satu tempat tak kena bom... mungkin kalo korang semalas malas manusia nak tgk beriter pun... pastinyer ade tetgk jugak kot....

aper pun.. kepada yg risau... tak perlu risau.. kitaorg ok sahaja di sini... walau aper pun kebarangkalian utk gua atau memaner ahli keluarga gua utk berada di tempat sebegituh agak laa jarangnyer bahkan begituh asing sekali... kalo 3 tahun lepas mungkin tak berapa jarang sbb org rumah aku belajar di scotland.. tapi sekarang dah jauh.. lagipun utk kes satu lagik.. masakan gua bole berada di pub plak.. lagik lagik di london plak tuh.... paling koman pun mase gua tensen menahan pressure kat kepla... lepak dlm bilik air berendam ajer... bukan aper time morale down begituh rase cam drama kalo bejalan dlm ujan... tapi sebab ujan kat sini sgt laa sejuknyer.. jadik gua berujan shower cukup laa... lagipun air panas boleh relaks...

gua pun tatau aper nak jadik.. tapi dlm keadaan gua yg sungguh laa kejarangan nak keluar umah.. jadik tak berapa pike sgt pasal die punyer after math (biaser nyer after math nih org mat saleh pandang serong laa kat org org asia atau arab atau yg bukan sebangsa dgn diorg)... cumer ade skit tak best kerana walaupun gua dan aaqilah duduk di umah.. tapi org rumah gua hari hari keluar umah... harap semuanyer selamat sahaja.. lagipun impak kali nih tidak laa semaksima tahun lepas... nampaknyer setiap tahun nak anniversary... buat petunjukkan bunga api tak cukup rupenyer.... tapi tak kesah laaa.... dlm pada ituh... gua yg sejak akhir akhir nih senantiasa mengharapkan benda tak baik membuka jalan kepada benda yg baik tepike jugak kalo benda nih ade implikasi yg lebih mendalam.....

camner tuh...? yer laa mane laa tau kerajaan rase tak selamat pastuh panggil semua org balik ker... walaupun benda benda semacam itu jgn sekali kali diminta minta.. tapi menyedari hal sebegituh bole membuka pintu baru utk gua.... tepike jugak laa kan.... hehehhehehe.... itu adalah salah satu tanda tanda bahwa begituh despirasi nyer sekarang nih keadaan gua... gua sendiri tatau sampai ke sini udahnyer.. tapi pekara pekara yg tidak ditimbang semasak buah durian sebaliknyer masak maggi ajer.... mmg akan memberikan impak sebegini... tapi naluri az-roy yg bedarah muda dan cuber jaya senantiasa membawa gua kat sini.... kalo nak patah balik dan kasik scan skit keputusan keputusan telah dilaksanakan mmg semuanyer takde pike punyer... biaser laa x-games....

ini semua atas dasar cinta kata org... bukan setakat cinta kepada pekara pekara yg wajib sahaja.. tidak ketinggalan cinta kepada diri sendiri... cinta kepada org rumah.. sekarang kepada anak.. kepada keluarga .. kengkawan.. bla bla bla... gua pasti korang sudah dpt menggambarkan-nyer kan... tapi disebabkan cinta kepada diri sendiri senantiasa mengatasi segala-galanyer (setiap kali gua tgk kasut kasut gua ... gua pepaham sendiri).. maka senantiasa laa sampai waktu waktu despirasi ini.... bebalik kepada pekara yg petama... org rumah gua lepas dgr beriter tuh besungguh sungguh suruh gua tepon umah betanyakan kabar.... gua plak tatau apsal rase cam tatau nak kater aper biler nak tepon... mungkin disebabkan gua tak berapa rapat sgt kot dgn memaner sedara gua pun rasenyer... atau gua sendiri pun sudah dpt menerima ini semua sebagai suratan takdir... yg sememangnyer agak pelik....

kerana apabila hal ini ade kena mengena directly ngan diri gua.. skit punyer gua tak dpt terima.... kakakakaka... gua rase itu semua norma norma kehidupan kot.. kalo jadik kat org lain kite skit punyer memahami tapi biler kena kat diri sendiri.... skit punyer tak puas hati.... malam itu sewaktu gua dibasahi ujan tiruan yg keluar dari kepala shower gua... gua tatau apsal gua bole ader kat dlm shower gua mlm itu ... (melainkan gua mmg nak rase blues campur gua rase udara malam jam 3 pagi walaupun summer agak sejuk).... gua mengambil kata kata dari mentor gua mj... "somehow... i've forgotten how i got there in the first place...." tapi sebenanyer utk kes gua.. gua skit punyer igt (in detail lagik) camner gua bole sampai kat dlm shower bemandikan ujan tiruan di malam itu... kakakakakakakakkaaka... tapi disebabkan idup di dunia nih real time.. jadik tak dapek laa nak gunakan undo button... kalo ader pun... tapi selepas abis ilang rase blues... biler org tanyer macam maner... sekarang gua sudah paham bahwa semua keputusan tersebut hanyer berasaskan satu benda dan satu benda sahaja.... dan ternyata cinta geng....

Labels:

1 Comments:

Blogger Zan said...

aper cinta cinta ni, bini balik kangkang ajer la

4:26 AM  

Post a Comment

<< Home