09 July, 2007

kisah klasik utk masa depan

puhhh.... dua minggu nih mmg agak mencabar sebenanyer... terutamanyer dari aspek kewangan... sepatutnyer selepas org rumah gua mendapat keja keadaan menjadi semakin baik.. tapi nampaknyer dlm 2 minggu nih keadaan betukar menjadi sebaliknyer... disebabkan ade sedikit kekacauan dlm pengurusan mendapat gaji.. sekarang nih dah nak masuk tengah bulan tujuh tapi nampaknyer masih lagik tidak mendapat imbuhan yg sepatutnyer... aduiiii.... maka keadaan menjadik semakin haru biru nampaknyer... maner taknyer utk pegi keja bole tahan jgk perbelanjaan die.. ditambah lagik dgn keadaan dan aktiviti mendatang dlm minggu nih....

sepatutnyer ujung minggu nih (hari kamis sebenanyer) gua akan berangkat ker bristol utk itu konferensi.. itu hari paper gua yg sudah setahun dlm pembikinan siap jugak... jadik kat situh laa kena buat presentation.. sebab lambat sgt nak carik tempat tinggal.. maka gua tepakse berulang alik.. lagipun dpt penjimatan yg maksimum... cumer sedikit penat laa sbb gua kena gerak pkl 6 pagi naik ketapi.. pastuh balik pkl 6 petang... sbb pejalanan dalam 2 jam.. tapi disebalik hakikat masalah kewangan yg menyebabkan gua takde duit pun nak angkat tiket ader satu lagik masalah yg lebih utama.. heheheheheh....

masalah yg utama tuh sudah tentunyer utk buat presentation di depan org org yg kononnyer celik pandai kat situh.... aduiii.... dlm 3 hari lagik nih sebenanyer kepla gua lagi laju pike utk tak pegi sebab begituh laa malasnyer nak present.... terasa jugak bahwa masalah gaji org rumah gua yg hanyer akan selesai jumaat nih memberikan gambaran yg agak positif.. tapi sesungguhnyer itu tak cukup utk super gua.. gerenti die bengang punyer... lagik lagik biler itu hari die ckp kalo takde duit nak pegi kasik tau die supaya die bole adjust... hmmmm... camner nih.. nampaknyer gua perlukan emergency utk hari kamis jumaat dan sabtu... tapi setakat nih... takde duit nak beli tiket ajer yg ader... adehhhhh..... camner camner....

selepas betahun tahun nampak nyer gua masih lagik malas nak present... kalo kes kes biaser gua rase tak kesah laa jugak... tapi konferensi sebegini dgn crowd yg macam nak bambu ajer... itu yg lagik malas tuh.. lagipun biaser laa nanti biler gua gelabah bepeluh sakan... tak seronot aaa.. lagik senang gua rase kalo gua tak pegi ajer the whole thing terus... tapi nak buat gangsta camtuh kena ade alasan yg gangsta jugak... selalunyer kalo dolu dolu gua dah ade keja baru dpt laa gangsta.... kes nih bole pakai kat sini jugak.. tapi itu laa keja baru tade... pastuh setiap aksi mempunyai risiko 125 large yg gua satu sen pun tade.. jgn geng.. tadik nak beli ayam pun pening kire duit cukup ker tidak....

aper pun gua rase.. mungkin gua especially terbawak bawak dgn anggapan bahwa semua benda akn cool itu hari... iyer laa walaupun gua tak berapa suka org rumah gua keja... tapi kalo dpt imbuhan tambahan utk menyenangkan lagik idup .. kire bonus laa.. tapi nampaknyer keadaan sudah menjadi tebalik.. mendapatkan kesusahan laa plak.... betul laa sebelum melalui kemanisan semuanyer benda pahit kena telan dulu... adakah gua tetap kena meredah pegi konferensi utk mencapai kemanisan jugak... tolon laa... gua rase dah takde benda yg manis pun dlm benda yg menjadi hala tuju gua nih.... come on laa emergency... cecepat laa sampai.. tinggal 3 hari ajer nih....

1 Comments:

Blogger Zan said...

sedikit kepercayaan dan keyakinan hari baik kan menjelma jua.

11:54 AM  

Post a Comment

<< Home