29 June, 2007

crossroad...

selama ini tercari cari... hehehehhe.... hari nih org rumah gua balik keja awal skit sebab hari jumaat utk memudahkan proses gua pegi semayang jumaat... yg menjadi halnyer bukan senang senang nak tinggalkan anak gua nih kat sesape.. lagipun kalo dibawak besama.. dgn sempit sempit tuh mau jadik panjang citer nanti.... anak gua nih dah laa semacam ganas ajer merayau ke saner ke mari pastuh menjerit jerit menyatakan ketidak puashatian die... bole tahan jugak benda yg die tak puas hati kat dunia nih.. kalo tidak takde laa die menjerti sakan ajer kot....

pastuh hari nih.. jarang jarang gua ade mase utk pegi ker makmal.. maka gua pun pegi laa ker makmal... bole tahan ramai jugak org skarang sbb summer dah mula pastuh super gua pegi angkat 4 org intern utk keja dgn die... itu hari pun gua sudah keja lebih mase utk siapkan pc diorg nih... pastuh sebab ade kelapangan tuh gua pun igt pegi jumpa beborak ngan super gua.... pelik jugak gua sbb time memula gua sampai tadik die takde kat bilik.. rupenyer member baru abis transfer viva salah sorang senior group member gua kat sini (senior satu tahun laa)... mmg pelik skit senior gua nih baru nak transfer biler masenyer lagik 4 bulan lagik sepatutnyer die dah abis belajo...

aper pun gua penah tanyer die itu hari... die pun udah citer bahawasanyer die maintain cool ajer aper aper pun yg tejadik.... gua tgk super mmg tensen semacam.. pastuh dlm ketensen-an tuh die terus tanyer gua biler nak anta repot gua... ( yg gua dah kasik tanyer die dari bulan 5 lagik itu hari... ) -- gua pun ckp mungkin ujung bulan nih kot... die pun kire kire jadual semua cantek.. walaupun agak squeeze jugak laa nanti utk viva gua.. kena tunda sampai awal bulan 10.. ish nih kena kacau plan nak balik jugak nih... tapi itu tak menjadi hal laa... sebenanyer gua sepatutnyer kasik anta itu repot awal awal lagik tapi gua tak buat buat pasal takde pekembangan yg menarik sebenanyer....

gua pun tatau camner bole jadik begituh... tapi gua rase sbb besa die adalah kerana mmg gua tatau camner nak kasik kemajuan... mungkin dari segi konsep nyer gua pun mati akal nak mencari idea... selepas cite cite tarikh gua pun rase pelik apsal tetiber super gua tanyer kan hal hal ini .... selalunyer gua yg kena bawak ke depan pekara nih.. rupenyer viva senior gua tadik hanyer laa indah kabar sahaja... ish ish ish.. walaupun hal persendirian tapi super gua citer jugak mamat tuh tidak lulus.... uihh biar betik.. seigt gua selalunyer transfer nih walaupun mempunyai kebarangkalian yg lebih tinggi utk gagal daripada repot 9 bulan... tapi selalunyer formaliti saja.... gua pun tekejut jugak sbb senior gua nih walaupun agak tembel dalam menyiapkan penulisan tapi keja die bole tahan signifikasi jugak laa... pegi konferen pun dasyat dasyat....

jadik utk mendapatkan penjelasan yg lebih lanjut gua pun tanyer laa plak camner ngan citenyer ngan gua... hakikatnyer gua sendiri tau walaupun gua melakukan segala keja keja yg perlu... tapi itu sekadar keja keja yg perlu... dan itu laa yg menjadik masalahnyer.. keja keja yg perlu nih kalo buat pun takkan memastikan aper aper... aiyooo.. sebenanyer lebih penting ader laa keja keja yg tidak perlu... aduiii... apakah ini semua.... keja keja yg tak perlu nih adalah utk memastikan bahwa keja keja yg perlu tadik adalah berasas dan original.... citt..... sbb itu laa intipati utk membuat phd... yek eleh... sebulan lagik nak anta baru nak kasik gua penin kepla.....

dlm gua di pesimpangan nih gua kire kire sendiri camner agaknyer hal gua nih... cukup ker gua nak menyedikan keja keja yg tak perlu nih... sbb sudah tentunyer menulis repot cite pasal keja keja yg buat ajer langsung skit pun tak dpt menjamin keselamatan.... cukup ker masa yg ader? dan pekara pekara kecik yg lain yg biler disambung sambung menjadi byk... tapi hakikatnyer.... gua sendiri sedar bahawa semua ini patut dibangkitkan lebih kurang 3 bulan yg lepas.. kalo sekarang baru nak bangkit.. bole kata nasik dah nak jadi bubur laa... lagik lagik memandangkan keadaan gua sekarang... gua ader tepike jugak akhirnyer setelah sekian lama akhirnyer.. mungkin nasib sudah tidak lagik menyebelahi gua... aduiii....

sape sangka nasib pun bole lari abis.... bukan aper sejak tgh bulan hari tuh mmg gua pike nak blah tinggalkan semua nih secara total.... tapi utk memastikan itu plan jadik kenyataan gua kena secure satu pekerjaan kat sini... so far peluang utk benda tuh tejadik rase cam menghampiri mustahil... yg menandakan dlm kes gua nih bole menjadik dr. doom... silap tuh... mr. doom ajer.. gua nampak ker benda nih semua nak jadik... yer di depan mata gua ajer.... bole tahan lama jugak dah sebenanyer gua ade idea sebegini dlm kepla gua.. tapi taktik gua yg tunggu dan lihat mungkin telah makan diri sendiri... gua sendiri sekarang rase tatau aper nak buat.... mungkin tika begini.. ternanti nanti sajer laa nampaknyer... kalo ade magik nak jadik.. mungkin time ini laa yg sgt sesuai nak keluar.... nanti kejap.. bukan mungkin... mmg time nih laa sesuai.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home