07 June, 2007

adventure of the SPEED RACER...

sudah 4 hari belalu selepas 11 hari yg lalu... kire kalo nak buat movie kena sambung 11 weeks later plak laa.. gua rase walaupun gua main tabooo (beterabur bukan taboo as in superstitious atau hentam laa) bubuh 11 weeks later tuh.. gua rase mmg ade benda akan jadik 11 weeks later kot.. gua rase itu time laa gua pegi viva mini-thesis gua utk menandakan yg gua sudah setengah pejalanan.. walaupun sekarang nih laa setengah pejalanan sebenanyer.... gua pun tak pasti betul ker tidak.. bia gua kire jap.. kalo gua sampai tgh bulan 11.. dum dam dum dam dum dam... salah.. dah dekat 19 bulan rupenyer.. cisss.. maknenyer dah telangsung satu bulan daripada bulan yg sepatutnyer.... hehehehehhehe...

persoalannyer bukan gua tanak pegi anta repot gua.. tapi pesoalan yg lebih utama adalah di maner repot gua.. kakakkaka... sebenanyer aper pun tak mula lagik..... rangka pun takde apertah lagik isinyer... asik keja tetangguh ajer gamaknyer... gua pun tatau apsal.. hari tuh mase awal bulan 5 (dlm 2-3 minggu) ader jugak laa rajin... tapi lepas kedatangan 11 hari yg lepas.. terus abis tak gerak kemaner... masuk minggu nih plak biler gua dah kena start balik jadik baby sitter kepada aaqilah sepenuh mase di siang hari.. lagik laa menjadi jadi... kire pekara bebangkit gituh... rase mmg tesgt laa malasnyer nak buat aper pun.....

gua ader sedar jugak itu bahya... kalo tak lepas ini viva kena balik tanam jagung jugak org kata.. tapi keadaan ader sedikit susah laa.... memula kepla tepu dgn keseronokkan becuti sambil hari hari tak buat aper.. pastuh bil luxury mase kena tarik sekarang .... lagik laa menjadi hampeh.... sungguh pelik mase byk mase buat keja sambil lewa.. biler takde mase = daripada nak besusah payah dan menekan diri sendiri.. terus malas pike pastuh buat bodo.. kekekekekkekeke... tatau aa sindrom aper kah ini sebenanyer... yg pastinyer takde motivasi laa lebih tepat.. kering kontang ajer semangat jati diri yg ader..... ish ish ish....

biler gua duduk sorang sorang dlm toilet ade pike jugak betapa sempitnyer keadaan sekarang nih... susah jugak kalo nak pike pike.. org rumah gua nak berkarier mencari duit lebih utk kepuasan idup katanyer.. gua plak tanak kehilangan advantage keja tak tentu mase .... tapi arkian kisahnyer.. tak dpt nak kata aper dah... alih alih sebaik sahaja abis rombongan becuti.. susah skit aa mau adjust kepla gua.... bole kata setakat nih masih tak dpt nak adjust lagik laa.... mungkin gua bepoya poya telebih kot.. maklum laa dulu senantiasa pike ader 24 jam.. tapi sekarang lepas tolak menjaga anak gua yg ader jugak laa dlm 8 - 10 jam.. tinggal lagik 14 jam ajer.. bole kata cam cemas aa.. tapi utk tidak mencemaskan keadaan.. gua buat bodo ajer.... tindak tanduk gua lagik laa mengiyakan kebuat-bodo-an yg gua buat....

mlm isnin.. gua tido sbb abiskan penat trip 11 hari yg lepas (kalo korang baca post die pun letih.. bayangkan laa kalo korang mengalaminyer sendiri...), pastuh selasa malam gua buat aper yer.. gua tido jugak pas carik kasut baeekk di ebay.... pastu malam rabu gua betulkan resume gua utk hantar kat red bull racing.. pastuh semalam gua pegi bantai tgk and 1 mix tape vol. 9 sambil baca 1/2 paper.. kekekkekekekek.. mlm nih?.. entah tatau sampai ke maner.. sekarang dah pkl 1 pagi.. gua plak ngantuk sbb tido pkl 7 pagi.. anak gua sudah kasik kejut pkl 930 laa plak.. adeehh...

itu laa situasinyer... kekadang org pelik apsal ade org gagal walaupun benda tuh diorg bole buat.. pasal situasi semasa aaa.... parameter yg berubah rubah dan tak pasti... mcm org rumah gua keja walaupun gua tak suka.... macam anak gua yg senantiasa mengamuk biler takde org depan muka die... mcm benda yg kite buat kite tak berapa minat sampai laa kite dah buat... macam takde mood.. macam kite sendiri tatau aperkah gunanyer kite buat benda benda ini... dan gua rase dlm macam punyer macam.. satu macam yg penting adalah macam kenaper kite sendiri malas dan poya poya mase senang.. pastu buat bodo mase susah... kakakakakakkakkakaka.... sesungguhnyer gua sendiri atau camner citernyer 11 minggu kemudian.. cumer gua harap angan angan gua tidak laa seperti mat jenin... pastuh takde laa gua terjun dgn labu labu gua sekali nanti...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home