10 June, 2007

not so ordinary....

bole ker tak bole.. nampaknyer masih lagik tak bole.. campur hari nih mmg lengkap gua tak buat aper seminggu... campur sebenanyer nak total punyer sudah cukup 2 minggu takder aper aktiviti yg tejadik... puhhh... tapi aper hal pun minggu lepas gua bejaya belaja satu lagik menda di uk nih... iyer minggu lepas dgn tak semena mena sampai plak surat saman membawa kenderaan ngan pantas ker umah... adehhh.. rase sedikit tak gumbira laa.. bukan aper ... duit pun takde laa byk.. kerajaan sendiri punyer saman pun gua tak baya inikan kerajaan org plak kan... selepas gua tgk gamba bukti online.. mmg sah laa keta itu keta yg gua sewa semasa aktiviti 11 hari yg lepas... (dah tak 11 hari dah rasenyer nih...)

setelah bepikiran dan mendapat inspirasi dari kengkawan malaysia yg lain.. gua rase nak bubuh nama org lain laa sebagai pemandu pada ketika itu.. bukan aper.. sebab utamanyer kalo ini jam gua mau keluar 60 pound.. lagik baik gua buat benda yg lagik bepaedah daripada kasik kat polis diorg nih... harap harapnyer dgn bebuat demikian dapat laa lepaskan diri.. maklum laa susah jugak diorg nak pegi saman pelancong kan... tapi kalo pusing punyer pusing pun tak jadik.. nampaknyer gua jugak laa kena selesaikan... adusss.. penin jugak laa kepla gua... tapi takper laa kan.. kalo sekarang nih roda tgh pusing pastuh camnih laa tgh begolek kat belah bawah... gua terima ajer.. idup bole menjadi lebih teruk lagik kalo nak pike pike....

tapi malang nyer gua pegi pike pike plak... pastuh biler gua dah bepike rase tak berapa seronot laa lagik plak... bebaru nih gua interview member lab gua vijay.. kalo korang tak igt ini vijay kasik carik aa dlm post gua sbb gua ade citer pasal vijay.. die tgh besiap sedia utk transfer pasal mau balik india awal bulan 7.. die ckp die mau settle semua sbb sudah homesick aa... die ckp sudah tak bole tahan.. pelik jugak gua rase sbb mamat nih duduk sini ngan kakak die... pun ble lagik camtuh... gua takde laa risau pasal nak balik.. semua sudah diaturcara dah... cumer pasal die nak pegi viva transfer dah... gua kandungan pun takde buat lagik.... (walaupun gua sudah janji super gua nak bagi...) tapi gua rase mungkin gua tgh adjustment period nih... susah jugak nak shake off lepak melepak dan tanggungjawab menjadi baby sitter di siang hari..

sungguh senang nak blame tak cukup mase.. walaupun gua sendiri sedar itu macam tapi gua rase kena lebih efektif guna mase yg sedia ada macam pursuit of happyness... itu laa agaknyer.. cumer pada time nih kepla gua maseh lagik degil nak berfungsi... gua harap minggu nih operasi kembali normal.. kalo tidak gua kena harap benda benda ajaib jadik... biler pike situasi gua yg sekarang berada di bawah dlm pusingan roda.. mungkin akan ada magis utk menandakan roda sudah pusing atas balik... alangkah indahnyer di saat gua mmg malas nih benda benda yg gua harap jadik menjadik.... tapi yg pasti.. langit tidak laa selalunyer mendung.. dan dimase yg samer.. langit jugak tidak selalunyer cerah...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home