03 May, 2007

rebel with a cause

chehhh... gua baru perasan takde post utk bulan may rupenyer.... tak perasan.... bukan cuti labor pun sebenayer.. kat sini cuti labor lambat skit... mengikut ckp org rumah gua... diorg tak cuti 1 mei.. sebaliknyer cuti isnin petama dlm bulan mei... jadik minggu depan baru cuti.. gua rase kalo buat gituh nanti org takder aaa dpt cuti extra cam kat malaysia minggu nih.... tepike plak gua esok esok kalo gua keja sini (nih angan-angan nak duit byk nih).. nanti tak byk laa cuti.. hari hari kena pegi keja.. tapi memandangkan punyer laa sengal kat sini.. hari hari pegi opis pun gua igt taper kot..... satu lagik kalo simpan cuti lama lama nanti bole amik cuti lama lama jugak balik kg.. kekekkekekke.... angan-angan geng.....

skrang nih sbb nba playoff ... gua rase semakin paham bahsa cina gua nih... nak buat camner duduk uk nih siaran langsung hari selasa ajer.. jadik hari hari yg lain tuh kalo ade game kena laa carik kat sopcast.. jadik kalo kat sopcast nih seperti biaser siaran dari channel cina laa byk.. gua rase kalo gua amalkan sesungguh sungguh nyer balik mmg bole ckp cina sial gua nih.. lagipun mak gua mmg org cina jadik sepatutnyer gua nih semulajadi ade bakat ckp bahsa diorg.... bukan aper tahu ckp cina nih byk manfaatnyer.. lagik lagik kat malaysia... paling tidak nanti kalo ade org cina nak tipu baeek punyer kite dah tau dah die nak tipu.. siap bole gelak gelak lagik biler die tipu tuh... kekekekkekekekeke....

weekend panjang nih plak tak kemaner.... apetah lagik org rumah gua dah tak bekerja nih.. duit tak berapa byk ader.. maka abiskan mase lepak melepak ajer.. tapi mmg perlu pun bejimat cermat sebenanyer... ujung bulan nih rombongan cik kiah nak sampai ker rumah gua nih.... dlm 10 hari rombongan tuh pelbagai tempat diorg nak pegi.. jadik kena laa simpan duit skit.. tapi hakikat sebenanyer bulan nih mmg takde duit sbb kena baya umah sewa sejumlah 14 ribu ringgit malaysia...... aduss botak kepla gua yg tak botak nih pun.... tapi seperti biaser dlm satu tahun pasti ade satu period lebih kurang bulan 5 jugak tahun lepas.. yg kepla tak botak jadik botak.... kekekkekekekekekke.....

aper pun ade jugak jemputan majlis keramaian ujung minggu nih kat rumah org malaysia sini.... gua seperti biaser benda benda ramai ramai org nih tak berapa gemor.. tanyer ajer laa sedara mara gua kalo tak pecaya... gua rase last sekali kenduri sedara mara gua turun itu jam arwah pak lang gua meninggal.. pegi kenduri baca yassin... punyer laa lama gua rase dah... ish ish ish... entah aa gua rase tak berapa selesa dlm crowd nih..... tak kesah laa aper pun aktiviti nyer.. gua rase sbb tuh sampai sekarang satu konsert pun gua tak penah pegi .... bukan setakat tuh satu game live pun gua tak penah pegi lagik.... gua rase susah nak paham kot perangai gua yg agak pelik nih.... kekekekekkekekee.....

disebabkan hal ini ade skit ketegangan kat umah nih... yer ketegangan yg tak berapa sehat .... kalo ketegangan yg sehat mungkin gua tak taip blog jam 2.33 pagi cam nih kot.... hehehhehe.... aper pun gua tau bukan mudah nak paham... mak gua bole paham perangai anak anak die camnih pun setelah kenal anak die seumur idup.. jadik nak org rumah gua memahami ketika ini pun mungkin susah.... jadik gua pun memahami jugak kesusahan tuh... ade kah korang pun memahami....? mak aihh gua rase org yg baca blog gua nih mmg makin lama makin teruk aa bm die... aper pun aper pun laa.... kepada sesape yg baca blog gua nih dan juga seorg pekerja.. gua ucapkan happy belated hari buruh utk korang... biaser laa tak kesah aper pun kite keja.... kite semua nih buruh... nanti kejap... gua ex-buruh sekarang nih pelajar ajer.. tak grad lagik... semoga semuanyer gumbira dgn jalan idup yg dipilih.. kalo laa idup nih ade ctrl-z button kan senang.... atau dlm emacs ctrl-shift-_ .... tak kesah laa camner kompleks pun button nyer.. janji bole undo.. btul tak.. kekekkekekekekeke.......

2 Comments:

Blogger Zan said...

Aperkeheinyer pulak gempa bumi diLondon tu yob. Bawak2 lah bertenang.

4:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

jon...rombongan cik kiah tuh dari malaysia ker???

1:14 AM  

Post a Comment

<< Home