17 May, 2007

kalo sudah basah....

u know when u know when u know... gua pun tatau aper benda tah gua nak ckp.. tapi korang tau laa camner rasenyer aperbiler aper yg korang buat semua tak jadik walaupun camner pun korang dah buat.... tapi dlm kes gua nih takde laa serius sebegituh.... dlm beberapa minggu nih gua cuber sedaya upaya jugak nak fokus buat benda benda yg patut... tapi nampaknyer masih lagik tak bejalan lancar.. dan gua sendiri tatau aper sebabnyer.... kalo nak kat kata tak menarik tuh sebenanyer mcm menarik... tapi setelah diteliti sememangnyer tak berapa menarik pun iyer jugak.... sudah nak difahami tuh... aper pun.. nampaknyer balik dari konferensi dari amerika semakin menjadi jadi kepopularan-an super gua....

cuber klik kat sini:
[http://www.newscientist.com/article/.....biosensor-puts-slime-mould-at-its-heart.html]
kalo ade yg tatau lagik zauner tuh super gua laa.... gua rase cam ramai jugak tatau nih... tapi ini laa project utama kumpulan penyelidikan gua.. takde sedikit kena mengena pun dgn aper yg gua buat... sealiran tapi takde laa sampai sebegituh dasyat... yg menjadi halangan utama dan sentiasa menjadi halangan adelah benda benda yg gua buat nih cam cakap cakap atau lebih tepat lagik omong omong kosong ajer... macam mane usaha yg dicurahkan pun hanye laa seperti mencurah ke daun keladi ajer.. apsal.. sbb tanpa usaha yg sebena yg dilakukan di makmal camner laa org nak pecaya.. maka penyelidikan gua yg hanyer akan menghasilkan teori teori yg tidak akan memberikan makne kalo tidak ade pelaksanaan secara realiti laa...

lebih kurang gituh laaa.. jadik sebenanyer benda benda sebegini laa yg menyebabkan ko menjadi begituh malas.... malas kerana diri sendiri tau pun hala tuju nyer tak berapa cemerlang... secara terus terangnyer takde laa gua nak menjadi pengantin popular seperti rakan sejawat gua di dlm pasukan tuh... gua cumer mau penyelidikan gua nih menyebabkan org tegamam dan rase kagum dan menyebabkan gua sentiasa motivasi utk siapkan.... lebih lebih lagik org org yg akan bagi gua markah dan kasik penganugerahan utk lulus.... hehehhehehe... btul tak..? ker tak betul cuber korang pike.... kalo korang citer sememeh ajer camner nak lulus plak nanti.. gua plak yg susah nak baya utang lagik.... gua nak lulus ajer bukan populariti....

kalo benda yg dibuat tuh cukup dasyat kan senang... tinggal buat ajer musti bole lulus dan bejaya.... tapi kalo aper kite buat tuh cam kena susah payah kite plak kena kasik nampak susah dan gah kepada pemeriksa.. nampak sgt laa tak berapa susah.. maka org nak kasik lulus pun cam tak sampai ati ajer.. sbb tuh org susah payah siap bole kantol time viva diorg.. diorg tak bejaya menampakkan kesusahan keja keja yg diorg buat tuh.... dan pada ketika ini gua rase mmg tak dpt nampak susah pun... sebab bukan gua tanak buat buat susah.. tapi kalo dah mmg tak susah camner nak citernyer.... tak baik tipu diri sendiri apetah lagik tipu org.... btul kan...

nak kasik cth yg paling dekat... nanti kejap sebelum gua citer nih gua kena kasik senario dulu.. nanti korang tak paham... ok ok... gua kat sini nak dpt phd ade 3 peringkat... no.1 9 bulan punyer repot dan viva.. pastuh 18 bulan utk kasik naik pangkat kepada phd.. pastuh phd laaa... ok ade sorang kawan gua dlm kumpulan gua nih lagik 5 bulan nak grad camtuh.... tapi die peringkat no.2 pun tak buat lagik.. tapi kenaper die bole selamba buat bodo ajer....? cuber teka...? yer sebab kalo korang klik itu artikel gamba tangan pegang cip tuh tangan die laa... pastuh nama budak graduate tuh ade lah die.. bahkan gamba itu cip kalo korang tgk dgn mendalam ade initial die... pastuh.... susah plak laa gua nak citer lagik... dapatkah korang bayangkan.... dan paham aper yg gua cuber nak kata nih... kalo tak paham jugak biar gua bagitau .... kalo korang dah sedia adanyer buat something yg begituh menarik, begituh susah dan begituh mencabar cam mamat nih.. takde sape kesah korang dah lepas peringkat no.2 ker blum.... atau kalo diorg tau pun diorg buat tak kesah ajer .... pecaya laa gua....

sekarang camner...? biler keluar kat magazine cam nih lagik laa... kalo mamat tuh tulis 2nd stage report die cam taik pun gua rase takkan ade sape nak amik pedulik.. apasal? sbb mentality sudah tau menda nih susah... pastuh diorg dah baca betapa menariknyer benda nih.... puhhh.. nak kat berat sebelah pun tak bole jugak... nak kata rezeki pun tak tentu jugak... camner bang camner..? nak kata tuah nampak di kaki plak hanyer laa ckp ckp org yg kecewa... kakakkakkakaka.... akhirnyer seperti kata pepatah biler awal awal dah disadvantage camnih.. the only way to go is going down ajer laaa... semuanyer uphill struggle ajer laa gamaknyer.... dan itu mmg hakikatnyer.. mmg semuanyer uphill struggle... tgk ajer laa betapa susah nyer nak motivate diri sendiri... belum lagik nak motivate org org yg nak bagi lulus nih.... ish ish ish... acam..?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home