29 April, 2007

simpang siur...

dah abis dah hari ahad.. cisss... gua jarang menghargai hari ahad nih sebenanyer.. gua rase sejak gua keja lagik gua tak berapa kesah ngan hari ahad.. gua pun tatau apsal.. mungkin gua nih hari sabtu punyer org kot.. tapi bile gua pike pike balik sebenanyer gua nih hari hari punyer org tak kesah laa hari aper.... gua rase aa.. sbb dulu kalo gua keja pun hari hari lepas keja gua plan aktiviti... pegi merendek laa kemaner maner atau pegi plan utk besukan laa... gua rase tiap tiap hari gua pike agenda nak buat aper lepas keja.. jarang jugak gua abiskan mase lepak umah ajer... gua pun tatau apsal... pelik jugak walaupun gua duduk bujang time tuh... mase memula seronot jugak lepak umah... relak jek.. tapi lepas lama lama rase maleh... balik umah pun tido ajer mengabiskan penat....

tapi gua rase gua start tak kesah hari hari nih sejak org rumah gua (dulu blum jadik org rumah lagik) pegi belaja overseas laa... lepas daripada tuh gua mmg abiskan mase sehari hari gua sesuka ati selepas waktu pejabat... antara aktiviti yg selalu dijalankan adalah mengabiskan mase di rumah bobo.... selain daripada itu mengabiskan mase cuber ajak kengkawan bermain bola keranjang atau badminton atau bola .... ataupun lepak meminum besama kengkawan... ataupun pulang ker umah utk makan free (kat umah bobo pun dpt makan jugak) tapi ini gua balik umah mak bapak aaa..... pastuh kalo tibe ujung minggu camtuh selalunyer gua bawak anak sedara gua bejalan jalan... jadik disebabkan setiap minggu gua penuh aktiviti maka tak rase laa hari ahad ker isnin ker ataupun mane mane hari dlm seminggu laa....

tapi semua tuh adalah utk mengisi mase kelapangan yg gua ade sbb org rumah gua (time tuh blum org rumah) takde... kalo ade.. lain skit kot.. mungkin ade hari kitaorg akan pegi makan makan.... pegi tgk wayang.... kalo gua buat benda tuh sorang sorang tak berapa masuk plak laa gua rase.... jadik sbb tuh gua ganti ngan aktiviti aktiviti yg lain.. walaupun gua akui jalan jalan sorang mmg selalu jugak gua buat... kekekekkeke..... aper pun time time sekarang nih terasa plak biler tiber ujung minggu... gua pun tatau kenaper... sbb biler gua tgk rutin harian gua kat umah nih... tiap tiap hari sebenanyer cam ujung minggu.... tambah lagik dgn kadar kekerapan gua pegi ker opis yg teramat laa rendah... gua rase giler obvious jugak laaa sbb anak emas super gua yg baru duduk sini dlm 4-5 bulan dah bole tau dah gua kat mane kalo org tanyer..... kkekekekekekekke

hari nih walaupun hari ahad.... tapi gua bgn cam biaser jugak pkl 12 lebih camtuh... tido plak pkl 530 cam biaser jugak.... setengah kepla gua buat keja... setengah lagik tgh tgk rockets kena hentam.... bodo betul diorg nih.... aper pun lepas bangun sbb anja dah bgn lagik awal pastuh dah borin nak ajak main.... gua pun angkat laa keluar.... tgk org rumah gua plak cam ngantuk balik sbb die dah bangun tuka pampers anak gua sebelumnyer.... (campur penat layan triloji LOTR lagik kot).. jadik gua pun angkat anja utk memain.... gua igt sambil sambil tuh bukak laa OTH.... gua pun tatau aper nak jadik ngan idup gua sampai one tree hill pun gua tgk.... sungguh membosankan dan kritikal keadaanyer.... main punyer main sampai anak gua tido pastuh main pastuh tido.. pastuh gua rase malas nak pegi main bola... sedar tak sedar abis laa 12 episod.. lebih kurang same ngan 11 jam lebih hari ahad gua abis begituh sajer....

kalo korang nak tau gua baru abis tgk nih baru tulis blog.... gua sendiri pun tatau apsal.... membuang mase begituh sahaja nampaknyer gua nih.... dlm sedar gua tau banyak sungguh benda bole dikerjakan dlm mase yg ader nih tapi dlm kepla gua rase sungguh sungguh malas nak buat..... lebih kurang kes lu dah tau aper kena buat.. cumer malas nak buat ajer.... biler gua pike balik macam gua nih ticking time bomb plak.... mungkin biler lu nak masuk 27 tahun... dah kawen dan dah ade anak 10 bulan.... rase cam bodo plak kalo ilang arah tujuan.... tapi hakikatnyer mmg sebegini laa gua rase sekarang... tak tentu arah... tatau aper nak jadik... sedikit sebanyak rase tepakse jugak laaa....

kelaka jugak biler gua pike camner gua bole sampai sini.... gua tau hanyer org rumah gua dan anja gua ajer yg gua ade plan dlm idup gua.... tapi aper gua buat nih... gua sendiri tau gua kena pakse... walaupun gua sendiri yg pilih utk amik kursus nih time belaja ... tapi nak buat camner dah kursus kursus lain org yg tentukan nih tak kasik... jadik dah dpt takkan nak buat bodo.... kena laa berusaha... pung pang pung pang... keluar dah dpt keja semua tapi seperti biaser laa.. benda nih lebih kurang cam becinta jugak.. kalo lu buat camner pun tapi hati tanak.. jiwa pasti akan memberontak.. chee lamak.... cam sastera plak... gua rase sbb tuh gua tak penah aman kot... dpt keja elok pun tak suker... dpt keja tak elok lagik laa.... benci... chee sastera lagik....

akhirnyer seperti kata pepatah sepandai pandai tupai melompat.... kkekekekke.. gua igt dulu kalo gua perangkap diri gua sendiri (atau menjerati diri gua -- ade ker pekataan nih) gua igt semua nih akan selesai... sbb gua sendiri tak byk pilihan.... samada abiskan mengkaji dan dpt phd atau balik dan baya 150K... semua org tau gua takde 150K dan gua pun bukan anak org senang yg ade 150K camtuh ajer.. maka gua kena belaja sungguh sungguh.... tapi rupenyer itu pun tak cukup tak nak buat jiwa gua aman.... hmmm... mungkin sbb tuh gua begituh menghargai hari ahad sekarang nih.... sbb hari ahad gua rase dpt lari dari semua realiti nih.... hari ahad gua bole lepak tak buat keja dgn rase besalah yg minimum.... apsal? sbb semua org rehat hari ahad... lagipun hari ahad hari keluarga.... kkeekekeke....

tapi biler hari ahad abis... gua rase kusut masai kembali... terigt perbualan gua ngan org rumah gua semalam.... biler gua ceciter mungkin ujung tahun nih biler kitaorg balik becuti ade 3 kemungkinan.... satu dpt duduk malaysia sebulan ajer sbb byk keja kena buat pasal mini-thesis tak berapa bagus... satu dpt duduk lama pasal mini -thesis bagus sgt jadik cukup cantek ajer nak abis lagik setahun.. satu lagik balik selama-lamanyer pasal mmg dah kena tendang..... kekekkekekekke..... yg lawak tak lawaknyer... kekadang biler gua igt option last tuh akan jadik.... perasaan takut gua semakin betuka perasaan lega plak... walaupun gua takde 150K.. tapi biler gua igt gua dah pun bekeluarga sekarang... dan umur pun dah mula nak tua... takde gunanyer gua cuber keja benda yg gua sendiri tatau aperbenda... baik stick to the plan ajer laa kata omputih... dan biler gua igt sebegituh gua rase gua kena berenti tulis blog nih sebab ade programming nak kena buat sekarang nih... hehehehehe....

aper pun gua rase idup lagik senang time universiti dulu kot... gua bangun pagi tumpang bapak gua pegi keja.... berenti kat court itm.... pastuh abiskan mase dari pkl 7 - 10 (kelas mula pkl 11) melontar keranjang.... rase cam takde aper benda nak pike... apetah lagik pike utk menjadi org besa.... mmg susah pike pasal mase depan nih... cheeeh... aper pun time kaseh kalo korang baca post nih sampai abis.... at least gua dah kasik mase berenti 15 minit daripada realiti idup korang plak..... ok.. time utk bangun balik...


0 Comments:

Post a Comment

<< Home