08 May, 2007

asli ker tak asli....

walaupun pungutan purata pengunjung blog gua nih bole tahan jugak constantnyer.. aper pun gua tetap besemangat utk cerite... kalo nak tau lebih details.. sekarang nih sejak 2-3 bulan nih purata maintain ajer 9 org yg bukak... bole aaa kot cari makan.. walaupun org lain tuh die beribu ribu org nak jenguk baca tapi gua rase gua punyer nukilan nih setengah setengah ajer org paham dan yg lebih penting setengah setengah ajer org amik peduli.. tapi aper pun yg paling nyata mungkin semua org sibuk ngan keidupan memasing.. tade mase nak layan nih.... dan kat opis pun sibuk juger gua rase.... bagus jugak begituh rase senang ati jugak gua tgk semua org terus meneruskan idup memasing tanpa toleh kebelakang....

aper pun di tatkala jadual agak sendat sekarang nih... gua tetap tak luper luangkan mase utk gua menonton citer citer yg gua muat turun... maklum laa dah 500 titles.. kalo tak tgk camner.. baru laa time nih gua tgk the departed.. selalu tgk skit skit ajer... jadik itu malam gua tgk sopcast sangkut sangkut plak.. jadik gua igt kasik bukak aa koleksi punggah carik cd... bole tahan susah jugak 4-5 kali gua geledah 4-5 tabung gua.. akhirnyer org rumah gua yg jumpa... bukan aper byk sgt rambang mata.... aper pun gua sajer ajer nak tgk citer org kecoh kecoh dan menang best picture lagik... tapi selepas membuang mase gua yg sedia tak byk nih.... aduiiihh punyer laa kecewa... skit pun tak best sebenanyer....

mungkin ade yg baca ckp amenda aaa gua nih... tapi sblm sesape nak keluarkan ketahapa-hapaan kat gua.. baik korang tgk yg original.. bukan dvd original maksud gua tapi baik korang tgk infernal affairs .... hari tuh mase gua kali pertama tgk die keluar tv sini.. gua punyer laa speechless sampai gua pegi dwload trilogi die terus... bole tahan jugak lambat gua tgk.. tapi nak buat camner.. hari raya gua raya.. raya cina pun gua raya jugak.. jadik telepas laa tayangan amal sebegini semasa kecik dulu.... kekekekkekekekke... dah besa besa nih baru laa nak tgk... aper pun mmg kena laa org ckp citer nih kena tgk sblm mati.. walaupun sblm mati lagik byk benda berpaedah korang bole buat utk kasik selamat diri di kemudian hari...

tapi ini ckp org putih kan... tapi mmg betul.... selepas gua tgk trilogy die itu hari (gua pun tak igt tapi gua rase cam penah ckp.. sape dpt jumpa post mane dpt adiah... sila bagi jawapan kat ruangan komen.. hehhehhe) maka gua tgk citer departed nih cam takde perasaan.... sememangnyer tak berapa sgt laa... nasib baik ajer tahun lepas mmg tade citer best yg betanding kot gua rase... benda benda nih membawa kepada dua kesimpulan... satu kalo korang beli barang ciplak nescaya mutunyer juga ciplak... yg no.2 plak... kekadang kite perasan bagus tapi sebenanyer kite tak sebagus mane pun.. kite bagus time tuh sebab tade org lain bagus... ehehehehh... betul ker tak betul....

betul tak tipus... tgk ajer laa.. citer kalo tipu pun takkan sebagus yg sebena... punyer laa rase mengantuk dan skit pun tak menusuk perasaan... cissss.. bole jugak salahkan bahwa citer tuh bahsa omputih jadik kite paham.. mungkin kalo gua tgk citer tuh bahsa omputih yg gua tak paham jadik lagik kewl.. cam bahsa cina.. tapi itu semua propaganda ajer... kalo dah tak best tuh mmg tak best... jadik aper pun pengajarannyer kalo ade duit bei laa barang yg original.. kalo tak beli nanti dpt laa tv rosak cam kat umah gua nih.... ciss baru pakai setahun dah kong... ini laa masalahnyer takde duit nak beli barang baeekk... ceettt.... ooo satu lagik yg utama igt laa supaya sentiasa tidak menunjuk lagak.. walaupun kite mendapat no.1 dalam peperiksaan bukan bemakne kite tera... mungkin kite no.1 tapi markah pun 80 ajer.. bahkan jike pada tahun bebeza.. mungkin markah 80 tuh cukup utk no.5 - no.6 ajer.... btul.....

aper kah yg gua mengarut nih... entah laa.. gua rase sebahagian besa benda nih adalah rentetan peristiwa tv gua rosak sudah dekat 5 hari nih... adehhh..... mula mula igt aaqilah makan remote... remote kong.. rupenyer remote tak kong.. tv yg kong... pengajaran..? mentaliti kite sentiasa pike kerosakan yg minimum kalo ade benda jadik.. kalo benda yg mahal mahal laa selalunyer... hehehehehe.... sajer nak protect diri sendiri.... jadik sekarang kena tunggu plak menang jualan lelong utk beli tv.. pastu kena carik keta plak mau angkat tv.. pastuh baru laa dpt tgk tv... sementara tuh nampaknyer tepakse laa korang membaca post post yg panjang lebar dan takde tujuan nih.... tapi seperti semua citer citer yg menang anugerah... igt tiga pengajaran tentang idup yg diselitkan sepanjang cereka ini.... gua rase gua kena berenti menulis laa.... wakwkakawkawkakwkkwkwkwka

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kekekekeke....aper ar baru tgk...org dah tgk lama dah..tu ar donload citer bebyk tak tgk plak lepas tuh...baik lu pass kat sesape yg nak dtg jenguk lu bulan nih then nanti gua amik kasik tgk semua citer2 tuh.....amacam...menarik per rancangan gua nih....

7:35 PM  

Post a Comment

<< Home