09 April, 2007

getah sekerap...

ujung minggu nih org org kat UK dan sewaktu dgnnyer ader cuti daripada hari jumaat sampai laa hari isnin... jumaat tuh good friday sampai laa easter sunday sampai laa hari nih... sekali ngan hari lahir org rumah gua jadik cam idea (dlm bahsa bakunyer eeedea..) yg cukup bernas laa utk pg bejalan jalan... menenangkan pikiran.. dan dlm mase yg same kasik chance laa utk org rumah bebelanja sakan dgn duit hasil penat lelah die bekerja..... seperti biaser utk kasik sebenanyer punyer puas hati kena laa jalan jauh skit... lagik lagik utk mendapatkan barang barang yg mahal pada harga yg bepatutan laa katakan.....

pike pike sbb duit tak berapa byk sebenanyer nak pegi bejalan hari sabtu ajer... sekali laa ngan hari special org rumah gua.. tapi disebabkan sewa keta 1 hari punyer harga adalah 2/3 daripada jumlah kena bayar sewa keta 4 hari.. jadik secara matematiknyer baik kite sewa keta 4 hari terus... maka sewa keta 4 hari laa jawabnyer... hari jumaat tuh kitaorg keluar pegi swindon... pastuh bapak boring pegi plak bicester.... malangnyer tade aper pun yg dapat... mula mula igt ade jualan murah.. rupenyer hanyer laa jualan mura yg palsu... sepatutnyer kalo ikut perancangan dua tempat nih kitaorg pegi hari bebeza.. tapi punyer laa buhsan.. sampaikan dlm satu hari abis dua dua settle....

jadik malam tuh dlm pejalanan balik gua rase kecewa jugak laa.. sbbnyer org rumah gua tak dapek nak bebelanja sakan seperti yg gua bayangkan... tapi tak dapek nak kata aper aper laa... gua kire kire sepatutnyer ade jugak laa jualan jualan murah picisan sbb cuti nih.. tapi rupenyer lojik diorg nih tetap same.. kalo tgh tgh musim macam mane nak jualan mura pun takkan jadi.. kena tunggu ujung ujung musim jugak... aper pun hari sabtu tuh org rumah gua igt nak pegi satu lagik tempat kat somerton yg kitaorg tak penah pegi lagik.. ok jugak idea tuh sbb dapat laa kitaorg bejalan jalan... tuka angin... bebanding ngan hari jumaat.. biler masenyer kitaorg sungguh semangat utk pegi membeli belah.. hari sabtu nih lebih relaks.. lebih appreciate kot.. sbb ternyata jualan murah tade.. jadik enjoy jejalan ajer... dpt laa rakam gambo...



ini gambo kat entrance clarks village sebelum kitaorg begerak balik.. byk gambo tapi kena tgk kat tempat biaser laa.. itu pun biler dah upload nanti.. lambat jugak kitaorg gerak bole dikatakan 2 hari beturut turut tuh kitaorg begerak balik biler outlet nih dah nak tutup laa.. tapi hari sabtu nih kitaorg gerak lambat sbb kitaorg nak pegi rumah member kat basingstoke.. ade makan makan skit.. maklum laa gua bukan bole kemaner sgt kalo takde keta sewa.. jadik biler ade keta nih kena laa guna sepenuhnyer...

hari ahad kitaorg abiskan mase duduk umah ajer... boleh tahan penat laa bejalan 2 hari beturut turut.. jadik hari ahad duduk besantai ajer.... tanpa gua sedari mmg penat betul rupanyer... tesadai ajer kitaorg sekeluarga... gua pun satu hari tido ajer tak buat aper.. dlm kepla tepike jugak betapa tak seronotnyer besok dah hari terakhir becuti.... gua selalu igt kalo cuti pun gua tetap dpt buat keja.. tapi sebenanyer cuti nih gua giler babas mmg sungguh malas nak bekerja... 2-3 hari bejalan pastuh besantai tido ajer menyemarakkan lagik api kemalasan gua.. jadik biler tiber hari nih.. hari terakhir cuti.. rase cam sungguh tak best...

pagi tadik gua pegi pulang kan keta kat airpot seperti biaser dan dlm kepla gua tak bole berenti pike pasal sungguh bestnyer kalo dpt balik terus.. kekekekekkeke... tgk org org kat airpot nih mmg senantiasa meninggalkan kesan yg begituh mendalam laa nampaknyer... aper pun ... gua rase org rumah gua mmg mengharungi ujung minggu yg sungguh ceria.. dpt pegi bejalan jalan... pastuh dpt plak beli barang barang skit.. pastuh dpt plak pegi bejalan lagik.. pastuh dpt plak tido sepuas hati die.. pastuh dpt plak masakkan roti canai utk petama kalinyer... pastuh dpt plak dgr beriter adik die kawen... pastuh dpt plak ucapan ucapan hari lahir dan cite cite pekahwinan adik die di malaysia.. gua rase dah hampir lengkap... utk kasik penutup ujung minggu yg begituh meriah nih.. gua amik kesempatan utk tujukan ucapan SELAMAT HARI LAHIR utk yg tercinta... semoga panjang umur dan murah semurah rezeki hendaknyer... kekekkekekeke.....


2 Comments:

Blogger Zan said...

tader citer pasal bagi hadiah pon, dah sah bagi pisang tanduk ajer nih.

7:21 PM  
Blogger kenit said...

susah nak bagi adiah biler bini lagik kaya dari laki bai..

5:51 PM  

Post a Comment

<< Home