02 April, 2007

susah senang...

gua nak citer pasal menda nih minggu lepas.. sbb menda nih jadik minggu lepas.. tapi sbb minggu lepas gua ader sedikit sibuk sampai takde mase plak nak citer... hari rabu minggu lepas sbb ader aktiviti fire drill kat apartment nih gua igt daripada gua susah payah turun guna tangga bawak anja aaqilah... baik gua terus blah ajer pegi jalan jalan tak duduk rumah sampai laa petang... kekekkekekek... gua rase tak byk org pike cam gua nih.. tapi kalo ader gua rase dunia nih dah lama aman damai dan tak byk masalah timbul.. serius gua ckp lu....

jadik sbb gua nih ader laa gua.. maka kalo gua tak pike cam gua dan tak buat cam aper gua pike maka bukan gua laa.... jadik aper lagik.. besiap laa gua ngan aaqilah utk meneruskan xpdc (C > I > N > T > A > G > I > L > A.. pada harta....) ke pelabuhan portsmouth... bukan aper gua malas nak lepak kat city.. sbb kalo gua pegi situh (bukan utk bebelanja) tapi sebenanyer utk mentgk laut dan naik bas 1 jam pegi 1 jam balik.. jadik dpt laa buang mase dgn bejayanyer.. wakakwkakwakkwawka... tapi mase gua nak pegi gua sendiri dah tau bahawasanyer keadaan akan menjadik lebih kompleks daripada biaser .. sbb tanpa org rumah gua susah skit laa nak handle aaqilah nih dari segi pemakanannyer....

tapi aper pun gua sedia jugak aper yg perlu.. bawak makanan manisan aaqilah skit.. roti ... susu yg diperah segar dan air mati.. tidak luper jugak sudu makanan aaqilah... semua nyer ok mase memula sbb si manja gua nih tido... bgn awal dari tido.. gua takde laa kejut die utk mandi pun.. cumer pakaikan baju sejuks ajer.... naik bas (walaupun bole tetinggal bas yg memula gua nak naik sbb gua tak perasan die lalu sbb gua tgh kasik aaqilah minum air..) ... sampai ajer ke destinasi... gua mula mula kasik makan dulu... pas abis makan terus laa pegi jalan jalan... sbb minggu nih ade jualan cuti bank.. maka minggu lepas gua turun tuh sudah pastinyer takde barang pun.. maka pastinyer takde benda laa nak ditgk...

jadik pas jalan jalan tgk aper yg patut lebih kurang.. gua pun igt nak balik... rupanyer bawak dukung anak nih bole tahan jugak letihnyer.. macam besenam laa plak.. tapi mase nak balik tuh anak gua cam nak minum plak.. cumer gua tak dpt nak berenti bagi die makanan sbb bas sudah mari.. bagi makan dlm bas nih pening plak.. maka tepakse laa gua memujuk mujuk die supaya tak mengamuk di dlm bas.. sbb kalo die mengamuk bole tahan jugak satu jam pejalanan balik gua tuh nanti... nasib baik anja gua bising bising skit seperti mengadu saje.. kalo bising bising menunjukkan keboss-ian nyer mmg abis gua.. sesampai ajer terus sumbat segala baki bekalan yg gua ade sementara menunggu org rumah gua keluar opis....

puhhh... pengajarannyer ...? mmg susah sebenanyer nak menggantikan benda yg semula jadi dah dicipta.... mungkin itu alat yg diorg tunjuk dlm MEET THE FOCKERS patut dicipta aa utk memudahkan bapak bapak yg nak bawak anak die bejalan cam gua nih pakai... kalo tak paham aper gua ckp baik laa korang tgk citer tuh... musti nanti korang paham aper sebenanyer gua citer nih... tuh laa sehat sgt anak gua nih pun susah jugak... susu semulajadi ajer die mau.. boleh penin kepla gua.. dari aspek tuh takde aper gua bole buat.. kekekekekke... oo hidden message.. utk menyambut hari lahir org rumah gua ujung minggu nih.. die dah sponsor transport utk pegi bejalan dan makan.. jadik gua bole laa mengambil pesanan kepada sesapa yg beminat.. siler YM sblm hari kamis atau pemintaaan anda tidak akan dilayan.. barang sampai ujung bulan 5 ker malaysia.... jgn luper....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home