19 April, 2007

kelmarin ... terigt peristiwa biru...



sekarang gua rase cerita yg sedang hangat diperkatakan adalah sorg budak korea yg mengamuk pegi melakukan aktiviti tembakan rambang mengorbankan32 org budak universiti die... gua tatau laa kalo kat malaysia org baca citer samer.. tapi gua tau kat umah gua org rumah gua mmg begituh memerhatikan kisah nih... bagus jugak gua rase sbb org rumah gua nih jarang tgk beriter.. ini siap tgk siaran video intenet cnn lagik... apertah lagik biler budak tuh ade anta video kat nbc.. klip tuh org rumah gua dah tgk.. ish ish ish... tapi kebagusan tuh menyebabkan gua sedikit risau jugak laa.... sejak kebelakangan nih gua tgk org rumah gua cam tak berapa ceria... risau plak gua akan pengaruh luar yg sebegini...

aper pun gua harap org rumah gua tak menjadikan anasir luar yg ganas sebegituh memasuki pemikiran die yg suci.. takut plak gua tgk die bukan main lagik mengikuti kisah mamat tuh.. ish ish ish lagik.... takkan laa carik keja sampai sebegini tekanannyer.... tapi org rumah gua nih tak pecaya gua ckp mmg susah nak dpt keja kat overseas nih.. jadik jgn laa tensen tensen.. lagipun gua pike lagik bes abiskan mase dgn anak berehat.. bukan senang org nak kasik adiah cuti selama 3 tahun nih... jgn kang biler dah tibe masenyer utk pegi bekerja sebana die sakit kepla sudah... selagi ade mase yg begituh panjang utk berehat nih baik gunakan sepenuhnyer....

betul kengkawan.. mmg bukan senang nak dpt keja kat tempat org nih... kalo nak keja senang kena laa keja seperti buruh buruh kasar seperti yg tejadi di mane mane di dunia.. bayangkan laa kilang jahit kasut pun kalo bole tanak guna org asing.. sebaliknyer memilih budak budak kecik .. gua ade tgk satu dokumentari nih kat indonesia.. ish ish ish.. sungguh menyayat ati.. tapi gua tak igt plak mane gua jumpa.. kalo tidak boleh bubuh sinih.. susah jugak.. gua tatau nak cite camne kat org rumah gua.. bahwa semua kesukaran nih tejadik sbb adalah bukan salah die.. sebaliknyer salah berada di tempat org... biaser laa kalo kat home ground takkan nak bagi away team score.. tak pecaya tgk man u yg sukati ayam belasah roma itu hari.. cettt... die igt ini wining eleven agaknyer.. nasib baik ronaldo tak sempat daftar.. kalo tidak jumpa milan mmg kena kasik punyer.... oi.... ronaldo sebena.. bukan budak kecik yg nama ronaldo perasan bagus.. igt tuh....

aper pun kalo korang tatau... budak korea tuh bapak mak die keja buruh aa.. maklum laa imigeran... itu laa nasib kalo cuber nak berujan emas... emas berat ooo.. jatuh atas kepla benjol.. ujan batu pun gua tau.. tapi kalo batu yg ujan takper .. bole tarik janggut atau misai die ... kakakakakakaka... tapi itu hari lepas gua main bola .. gua ade cite jugak kalo semacam kes tejadik kat sini... dgn harapan gua tak temasuk dlm senarai yg tekorban.. gerenti gua ade alasan utk balik... trauma aaa aper lagik.. memberikan kesan psikologi yg mendalam sehinggakan gua tak dpt concentrate.. cheeee.. lamak... walaupun mmg tak dinafikan mendoakan sesuatu yg buruk tuh sgt sgt laa ditegah.. tapi kekadang gua pun tatau apsal gua tak dapek nak tolon....

tapi sebenanyer takde laa gua igt nak jadik pun sampai sebegituh.. kalo sampai kes camtuh takde laa gua nak lepak lepak honeymoon dulu sebulan baru balik cam yg gua rancang.. itu kena tindakan segera tuh.. atau dlm bahsa omputihnyer evasive action bai.... tapi gua tak dpt lari dari pike.. jike gua sanggup bayangkan sampai sebegituh ekstrem sekali.. bukan kah itu bemakne gua mmg dah tak sanggup lagik mengadap aper yg gua buat nih... cuber korang plak bayangkan.. kalo gua sampai dah harapkan sampai benda yg begituh dasyat semata mata utk membolehkan gua balik.. aper guna lagik semua nih.... betul ker tak abis bayang lagik...jadik aper tunggu lagik...? kalo laa sesenang tuh .. mintak aje jadik .. takde laa org pegi mengamuk tembak org... kalo takde org pegi mengamuk tembak org.. takde laa gua bayangkan senario camner nak balik.. dan sebagainyer... btul jugak.. mintak ajer takkan jadi.. tapi dlm kes nih walaupun gua tau aper kena buat.. tapi di dlm dunia yg penuh material nih.... kalo takde duit jgn nak gatal..

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home