07 March, 2007

hujan yg turunnn bagaikan.....

yer baru baru masuk musim bunga nih nampaknyer belah petang selalu plak ujan turun... kekadang betahan sampai ker besok pagi ujan tuh.. pastuh time malam bole tahan lebat jugak laa... aper pun sekarang biler perasan kat luar pkl 5 tapi langit masih lagik cerah ade rase bebeza skit laa bebanding beberapa bulan lepas... tapi aper pun semakin masuk ke dlm bulan 3 nih semakin risau plak gua rase keadaan diri gua.. apertah lagik benda benda yg gua cuber asik tak jadik ajer.. sakit jugak kepla... mmg susah nak buat sekali benda terus jadik cantek.. tapi nak dah dekat 10 kali buat pun tak cantek lagik aper kah citernyer.... kalo smooth ajer tak payah nak pike sesusah dan pastinyer akan ade byk mase teluang.. tapi tang tak smooth pastuh kena pike sesusah tuh yg malas nak citer tuh.....

aper pun.. gua rase bole tahan byk benda gituh.. sebagai cthnyer dah dekat 3 bulan gua cuber buat xinerama display utk linux gua jadik tapi nampaknyer driver utk support graphic card notebook bapak gua yg agak korok nih masih tak mengizinkan.... walaupun dah abis segala tips n tricks yg ade kat google nih digunakan... yg peliknyer kenaper ngan sekali klik dlm xp semua menda dah settle... walaupun gua ade 5 mesin yg run linux kat sini tapi gua lagik senang balik kepada xp yg sedia ader... jgn salah paham... nak buat keja mmg bagus kat mesin mesin tebabit.. tapi utk kesenangan.... tak payah citer laa.. menyebabkan gua sedar bahwa org org yg avid linux user nih sebenanyer org yg rajin dan bukan setakat takde duit... bahkan org yg nak senang dan malas nak pike lebih cenderung menggunakan windows ajer...

tapi hakikatnyer... sbb tuh laa xp nih popular.. sbb mmg tailor made utk org malas nak pike dan tanak serabut kan kepla yg sudah sedia serabut.... tapi utk vista...? skit pun gua tak minat... walaupun sebagai org malaysia semua perisian adalah pecuma (hehehehehhee) tapi kalo nak kena sampai angkat komputer baru utk guna takper laaa kot... lagipun byk sungguh kutukan yg diterima.. jadik tak payah laa susah payah... lagi lagi tak mampu nak upgrade komputer lagik dah.. kena beli baru terus.... dlm erti kata lain.. baik ikut pepatah dari apple.. alang alang nak upgrade vista baik amik the real thing.. mac os.. jadik beli laa mac... which doesn't sound that bad sebenanyer... cumer biaser laa utk org yg mcm gua nih yg tak penah beli barang lebih 5000 camtuh (kecuali keta).. rase cam nak menitik air mata darah plak kalo nak beli..... yg kelakanyer selepas 10 tahun bekerja dan begelar computer scientist laa kononnyer.. gua masih lagik takde komputer sendiri... kekekkekekekekeke..... mungkin tunggu duit turun dari langit laaa besama air ujan....

1 Comments:

Blogger Zan said...

kepala hujan tuhhh yg turun. batang dia belum lg tuu.

6:57 AM  

Post a Comment

<< Home