28 February, 2007

if i had a million dollars....



obviously.. apabiler duit yg ditunggu tak kunjung tiber... maka tiber laa time utk gua seperti org lain juga, berangan camner laa agaknyer kalo tetiber duit turun dari langit.... tak cukup dgn magik turun dari langit cam air ujan.... jumlah air ujan yg ditakung banyak plak tuh... sampai laa sejuta pound.. gua pun tatau camner ujan bole turun ikut mata wang kat maner die turun plak tuh.... hehehehhehe... gua pun tatau camner plak duit bulanan gua tak sampai sampai lagik time nih.. aper yg gua tau ade skit ketat skit sumber kewangan kitaorg sbb biler duit patut yg sepatutnyer ader tak ader.. jadik penin kepla laa gamaknyer.... lebih kurang biler ujung bulan gaji tak masuk laa.... sudah tentunyer menjadi kelam kabut.. seperti yg dihadapi oleh gua sekarang nih....

tapi bebalik kepada topik asal.. kalo tetiber gua ade 1 juta pound (yer pound bukan ringgit malaysia) aper plak gua nak buat ngan duit tuh... kakakakkakakak.... sungguh senang .. memula amik duit tuh pegi besuka ria seantero eropah dlm 30 hari.... tapi sebelum gerak kasik pack barang anta pos (yer pos.. sbb dah kaya tak payah shipping.. wakwkwakakwkkakaka) pastuh seperti budak budak gayat yg lain beli segala yg hendak dibeli... itu pun gua rase tak abis byk kot.. baru dlm 10000 ribu pound... yg lebih bole laa balik baya utang ngan kerajaan.... pastuh kasik modal utk org rumah gua buat restoren makan.... beli umah... beli keta pastuh simpan selebihnyer utk beranak... rasa rasanyer cukup ker nak idup lagik tanpa keja?.... hmm gua tatau laa plak... tapi mungkin gua keja jugak kot... at least tak perlu laa nak sentuh sgt duit yg dah simpan dlm bank tuh..... ooo.. tak luper juge menyelesaikan segala utang utang baik daripada keluarga ataupun bank bank bedaftar.....

puhhh.... best betul laa nampaknyer... dpt kau kah rasakan... tuuu tuu tuu tuu tuuuu tuuuu.... oh! laa laa.... kau buat ku rase.... oh! laa laa laa laaa... kekekkekeke.... tapi gua rase realitinyer tetap satu ajer.. iaitu malam nih dah masuk bulan 3.. dan elaun bulan 3 - 4 gua nih tak sampei lagik laa plak... nak beli kad top-up elektrik pun susah camnih... aduiii... tapi tatau apsal.. entah entah gua tak dpt duit lagik nih pasal nanti diorg nak kasik duit ngan satu bulan campur duit kemas kemas campur satu surat suruh gua balik sbb diorg dah takde budget dan membantalkan segala penjanjian yg sedia tetulis dan ditandatangani itu hari... hmmm.. biler pike cam gituh agaknyer cam dpt sejuta pound jugak kot....

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home